Op weg naar een 'nieuwe' motor

Die knipperlichten zien er inderdaad erg mooi uit :} ga dit topic weer helemaal volgen!

Succes met de ombouw!
 
Leuk project...

die knipperlichten zijn cool kun je achter ook maken.
wanneer worden de kuipdelen gespoten :?

suc6 ermee
Die knipperlichten zou ik inderdaad ook achter kunnen maken. Maar dat gebeurd misschien in de toekomst wel.

Vandaag nog verder bezig geweest met de kuipen strak te maken. Dat is nu klaar dus alles kan nu goed geschuurd worden om vervolgens in de primer gezet te worden. De datum om te spuiten staat ook al vast, dat is 13 november. Dus nu moeten we alleen nog de spuitcabine regelen.
 
Vandaag ook nog even een set stalen remleidingen voor de voorpartij besteld. Die wilde ik toch al hebben en nu is dus de juiste tijd daarvoor.
 
Zo het schiet al aardig op!
Hoe wordt de bestickering eigenlijk en de kuipen? gewoon hetlzefde kleur en ga je hem weer origineel maken of echt anders?

Heb het nergens kunnen lezen namelijk :X :X
 
Zo het schiet al aardig op!
Hoe wordt de bestickering eigenlijk en de kuipen? gewoon hetlzefde kleur en ga je hem weer origineel maken of echt anders?

Heb het nergens kunnen lezen namelijk :X :X
Toch niet helemaal opgelet. ;)

Ik heb uiteindelijk gekozen om hem in de kleuren van rossi zijn motor te laten spuiten met de daarbij behorende stickers.

Dit staat in de eerste post van mij. Hij wordt dus blauw met de stickerset van Rossi 2004.

Maar het schiet nu wel op, eindelijk.
 
Ik heb namelijk een schade sv gekocht en de kuip moet er toch af om te laten spuiten.

Maar hoe zit het met de politie als je word aangehouden? wordt het wel erkent als knipperlicht zeg maar?
 
Ik heb namelijk een schade sv gekocht en de kuip moet er toch af om te laten spuiten.

Maar hoe zit het met de politie als je word aangehouden? wordt het wel erkent als knipperlicht zeg maar?
Ik denk het niet, maar dat zullen ze ook niet doen met knipperlichten zonder europese goedkeuring. Er zijn maar weinig knipperlichtjes die daaraan voldoen.
 
boeie zolang ik het maar mooi vind 8-) .. ga ook even kijken of ik van mn remlicht een knipperlicht kan maken(remlicht bestaat uit 2 verticale strepen ledjes)
 
Ophangpunten kan je ook gewoon "lijmen"? of heb je daar weer steviger spul voor nodig?
Die lijm die ik gebruikt heb, daar kan je een hele kuip mee opbouwen. De eigenaar van de shop waar ik de lijm gekocht hebt heeft er gewoon hele stukken in de kuip mee opgevuld. Het spul wordt knalhard maar is zeer goed in vorm te krijgen.
 
Oja, ik heb ook een nieuwe tankpad besteld. Deze is in de stijl van de '03 en '04 R6. Dan bedoel ik qua letterstijl. Gelukkig is de typeaandoening van de stickerset (waarvan ik hieronder een paar piccies neerzet) hetzelfde dus daar komt geen verschil in te zitten.

img.php


img.php

Stickers van het kontje en de achterbrug

img.php

Gedeeltje van de onderkuip en de tank.

img.php

Topkuip en voorspatbord.

Goed dit was het weer en later weer andere pics.
 
Ziet er allemaal leuk uit , 1 tip , in plaats van tape om de stekkers te doen kan je beter krimpkous gebruiken , dit met een fohn warm maken , word dan hard en heeft een grotere bescherming graad dan tape , zal er met water ook niet 123 af gaan enz.
 
Ziet er allemaal leuk uit , 1 tip , in plaats van tape om de stekkers te doen kan je beter krimpkous gebruiken , dit met een fohn warm maken , word dan hard en heeft een grotere bescherming graad dan tape , zal er met water ook niet 123 af gaan enz.
Thx voor de tip. Zal dat maar even gaan kopen.
 
Even een vraag, ik ben mijn motor vandaag verder aan het demonteren geweest en nu haalde ik die kap onder het kontje weg. Daarin zitten allerlei bevestigingspunten voor de electronica. Er komt een undertray op mijn motor, maar zitten daar ook die bevestigings punten op?? Anders moet ik namelijk gaan zoeken naar mogelijkheden om het 1 en ander goed vast te zetten.

img.php

Dit is dus die kap met bevestigingspunten er in. Dus als iemand het antwoord weet.......
 
Laatst bewerkt:
Ik ben na het demonteren van de tank, voorspatbord en de kont ook maar even bezig geweest met schoonmaken van de rest van de motor. Als de kuip er mooi en schoon uit komt te zien kan de rest natuurlijk niet achterblijven. Ik ben bezig geweest met kachelpetroleum. Verbazingwekkend hoe goed dat spul vet en remstof weg krijgt. Enigste wat ik hierna moet doen is alles vetvrij maken. Ik kon het namelijk niet vermijden dat er ook petroleum op de schijven kwam.

img.php

Ik heb de motor op de paddockstand gezet en samen met mijn pa op stoeptegels en een stuk hout. Hierdoor kon ik ook het voorwiel goed schoonmaken omdat ik lekker vrij kon draaien.

img.php

De ketting, tandwiel en achterwiel zijn ook weer mooi schoon. Was ook de eerste keer dat ik een ketting heb schoongemaakt O-)

img.php

Zo heb ik hem dus op de tegels gezet en tevens zie je ook het mooie zwate voorwiel weer. Die heb ik vaker goed schoon gehad dus dat was geen verrassing meer voor me :)

img.php

De electronica heb ik maar even aan het subframe gehanden met tie-raps en een oude fietsband. Hopelijk kan dat dus weer allemaal vast in mijn undertray die ik in bestelling heb staan.

That's all for today. Deze hele week ga ik maar wijden aan het schoonmaken van de motor en nog belangrijker: het schuren van de kuip omdat die a.s. zaterdag wordt gespoten.
 
Pfff goed werk! heb het topic al even gemarkeerd! ga je de kappen zelf helemaal schuren? bij de spuiter waar ik wellus heenga die schuurt het zelf voor 15 of 20 euro extra ofzo.. als ik zelf ga schuren ben ik uuuureen bezig
 
Pfff goed werk! heb het topic al even gemarkeerd! ga je de kappen zelf helemaal schuren? bij de spuiter waar ik wellus heenga die schuurt het zelf voor 15 of 20 euro extra ofzo.. als ik zelf ga schuren ben ik uuuureen bezig
Ja ik ga alles zelf schuren. Degene die de motor gaat spuiten is namelijk de vriendin van mijn baas en die wilt niet ook nog schuren en bovendien heb ik dan het gevoel dat ik bijna alles zelf gedaan heb aan de motor. Ben je toch nog een stukkie meer trots.
 
Even een vraag, ik ben mijn motor vandaag verder aan het demonteren geweest en nu haalde ik die kap onder het kontje weg. Daarin zitten allerlei bevestigingspunten voor de electronica. Er komt een undertray op mijn motor, maar zitten daar ook die bevestigings punten op?? Anders moet ik namelijk gaan zoeken naar mogelijkheden om het 1 en ander goed vast te zetten.

(Afbeelding)
Dit is dus die kap met bevestigingspunten er in. Dus als iemand het antwoord weet.......


Ik denk dat op een nieuwe undertray geen bevetigings punten zullen zitten , maar heb je al eens aan dubbel sided plakband gedacht , van dat tapijt spul , dat plakt echt goed !
 
Terug
Bovenaan Onderaan