Op zoek naar casual motorHoodie's: Ervaringen?

El-Duderino

MF'er
27 apr 2012
173
62
Dordrecht
Hallo Allemaal,

Zoals de tekst al een beetje doet vermoeden ben ik op zoek naar een goede casual motorjas of van bescherming voorziene Hoodie. Ik heb nu een Evolution 3 in 1 jas, waar ik zeer tevreden over ben. Het nadeel is alleen dat als ik met warm weer de twee binnenvoeringen verwijder de jas eigenlijk net te groot is. Als de wind er dan een beetje inslaat gaat dat heel snel irriteren. Daarnaast vind ik een casuel jasje/ vest met bescherming gewoon handig voor als ik op de motor naar de stad oid ga.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Booster Core Kevlar Hoodie (http://webshop.motorkledingdiscount.nl/webshop-motor-kleding-discount/kleding/hoodies/997054/8/1508101L101/hoodie-kevlar-core.html). Niet te duur, ziet er goed uit en heeft bescherming.

Heeft iemand ervaringen met Hoodie's in het algemeen op motor? Zit het lekker of slaat de wind ook in deze jassen vervelend in?
 
Een vriend van mij heeft deze.

macna-motorjassen-macna-redox-camo-black-30.jpg

De capuchon kan je er af halen en anders kan je deze vastzetten met een drukker aan de achterkant zodat die niet gaat wapperen. Heeft een uitneembare waterdichte voering, uitneembare thermovoering en een hoop ventilatie ritjes voor de zomer.

Je moet alleen van die legerprintjes houden. Er zijn een aantal kleuren maar allen met legerprintjes. Het is alleen geen vest maar wel weer casual :)

Moet je anders ff googlen op Macna motorjas capuchon. Macna heeft overigens meerdere modellen met capuchon.
 
Laatst bewerkt:
Die zijn nog meer Urban dan deze hierboven (wat wel een mooie jas is trouwens).

Domus (wel 300 euro) (heeft geen losse waterdichte voering en de binnenvoering kan als een losse jas gedragen worden):
1653305770-v.jpg
 
Laatst bewerkt:
wonderbaarlijk genoeg valt dat reuze mee.
Ligt natuurlijk wel aan het model motor wat je rijd (en de daarbij behorende zithouding)
Wij hebben al verschillende klanten welke zeer tevreden zijn met oa d Concorde van Rev'it
Image.aspx

en de John Doe Full Kevlar Hoodie.
Ook de booster is een gewild item aangezien die de helft kost van de John Doe (maar ook niet full kevlar is)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. De genoemde jassen zijn inderdaad erg mooi! Ik zal volgende week eens kijken waar ik ze kan passen;)

Het gaat mij overigens niet om de capuchon, ik zoek een mooie casual motorjas ( met protectie) voor de warme dagen. Belangrijk vind ik dat hij een beetje strak om het lichaam zit en dus niet gaat ''vliegen'' (zoals mijn eigen jas zonder voering wel doet). En of er een capuchon opzit, dat maakt me eigenlijk vrij weinig uit. Ik noemde als voorbeeld de Hoodie Core van Booster omdat ik dacht dat die aan bovenstaande voldeed.
 
Heb de al eerder genoemde John doe kevlar hoodie , jaar of drie geleden een keer op een Duitse beurs gekocht voor niet te veel
Ben niet zo ijdel als de meeste hier in het topic :o
Zit gewoon lekker , is redelijk warm ( vanaf een graad of 10 ) , voordeel dat het goed te doen is als het echt warm is in die hoodie
Er mee gevallen ben ik nog niet , dat probeer ik zoveelmogelijk te voorkomen
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Zoals de tekst al een beetje doet vermoeden ben ik op zoek naar een goede casual motorjas of van bescherming voorziene Hoodie. Ik heb nu een Evolution 3 in 1 jas, waar ik zeer tevreden over ben. Het nadeel is alleen dat als ik met warm weer de twee binnenvoeringen verwijder de jas eigenlijk net te groot is. Als de wind er dan een beetje inslaat gaat dat heel snel irriteren. Daarnaast vind ik een casuel jasje/ vest met bescherming gewoon handig voor als ik op de motor naar de stad oid ga.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Booster Core Kevlar Hoodie (http://webshop.motorkledingdiscount.nl/webshop-motor-kleding-discount/kleding/hoodies/997054/8/1508101L101/hoodie-kevlar-core.html). Niet te duur, ziet er goed uit en heeft bescherming.

Heeft iemand ervaringen met Hoodie's in het algemeen op motor? Zit het lekker of slaat de wind ook in deze jassen vervelend in?
Dat is weer eens wat anders :)
Ik had op het circuit een regenjas over mijn leren pak. Ik weet niet wat er anders aan is, maar ik rijd toch liever zonder regen jas. Ik merkte niet dat het aan de capuchon lag. Ik heb ook wel eens een hoody windstopper over mijn leren pak gehad op de openbare weg en dat stoorde me eigenlijk niet. Ik denk dat het grote verschil de snelheid is.
 
Ik heb vandaag een jas gekocht van Alpinestars, de Logan 3L. Ook waterdicht met een binnenvoering (die zelf ook een (/zomer-)jas is. Zelfde prijs als die hierboven vermeld is maar hij zit mij wel als gegoten. Kan hem ook als gewone jas gebruiken en als jas voor de wintersport. Beetje allround dus, net even wat makkelijker dan een lederen jas en voor mijn gevoel is het kwalitatief een veel knappere stof dan textiel.

alpinestars-logan-3l-motorjas.jpg
 
Ik heb de bering Jaap. Fijne jas. Weinig last van de capuchon die opwappert tijdens het rijden. Ben d'r zeer tevreden mee.
 
een booster en een john doe zijn niet te vergelijken met elkaar.
Booster alleen kevlar op de plekken waar ook de protectie zit (of kan) dus elleboog schouders en rug gedeelte John doe is volledig kevlar en van een veel dikkere kwaliteit.
Bij de John Doe is de capuchon dan weer niet verwijderbaar.

Heb ze beide in de winkel hangen maar tegen wat ik vooraf verwachtte in kiezen de meeste mensen toch voor de John Doe als ze het verschil gezien/gevoeld hebben.
 
Laatst bewerkt:
Gaat de capuchon niet flapperen in de wind :? Maar wat is verder het nut van een capuchon op de motor dan, kan hij over je helm omdat anders je helm nat wordt? :+
 
Ik heb vandaag een jas gekocht van Alpinestars, de Logan 3L. Ook waterdicht met een binnenvoering (die zelf ook een (/zomer-)jas is. Zelfde prijs als die hierboven vermeld is maar hij zit mij wel als gegoten. Kan hem ook als gewone jas gebruiken en als jas voor de wintersport. Beetje allround dus, net even wat makkelijker dan een lederen jas en voor mijn gevoel is het kwalitatief een veel knappere stof dan textiel.

[afbeelding]

Dit is wel een mooie jas. Als ik het goed heb, ligt de waterdichte laag ook direct op de stof. Hierdoor neemt deze jas dus geen water op, maar loopt het direct naar beneden.

Nadeel is wel dat deze jas gemaakt is voor een bepaalde lengte. Ik ben 1.91, en ik kan kiezen tussen een te korte met goede pasvorm, of een goede lengte die veel te wijd is. Dat probleem heb ik overigens met alle jassen van AStars.

Zelf heb ik toen gekozen voor de Rev'it Bastille, maar ik geloof dat deze voorlopig niet meer leverbaar is...
fjt147_0010mf_300rgb08.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan