Op zoek naar een sport-tourmotor (CBR600f te sportief!)

Ik zie in meerdere reacties de Yamaha Thundercat naar voren komen, daar sluit ik me ook helemaal bij aan. Zelf heb ik in 2 a 3 maanden tijd 7.000km gereden op de TC zonder dat ik last van mn rug kreeg, ook met tourtochtjes van 400km. Ik rijd nu Aprilia Falco en dat is wel een ander verhaal...

Wat je ook nog kunt overwegen is een ander soort stuur op een tour/sport fiets te monteren; kan de zithouding ontzettend verbeteren. :]
 
CB600F Hornet en andere naked's zijn niet mijn ding. Ik vind naked motoren heel mooi, maar het lijkt mij gewoon niets om daar urenlang mee op de snelweg te rijden.

Adventure motoren vind ik wel mooi (zoals ook de CB500x of de NC700) maar die zitten allemaal ruim boven mijn budget :( . Er zijn genoeg motoren die ik mooi vind, alleen ik heb geen budget dat toereikend is van 5 a 6 duizend euro.
 
CB600F Hornet en andere naked's zijn niet mijn ding. Ik vind naked motoren heel mooi, maar het lijkt mij gewoon niets om daar urenlang mee op de snelweg te rijden.

Adventure motoren vind ik wel mooi (zoals ook de CB500x of de NC700) maar die zitten allemaal ruim boven mijn budget :( . Er zijn genoeg motoren die ik mooi vind, alleen ik heb geen budget dat toereikend is van 5 a 6 duizend euro.


plan B: ff doorsparen :+
 
Wanneer de Bandit verder goed bevalt, kun je natuurlijk ook overwegen om daar de vering van aan te passen... Goedkoper dan motor wisselen. :)

Wat betreft motorfietsen, misschien Blade <2000? Naar huidige maatstaven ook tour maar wel vermogen en goed instelbare vering. Ook dan blijft vering upgrade interessant trouwens. Zouden in ieder geval goed bij budget moeten passen.
 
CB600F Hornet en andere naked's zijn niet mijn ding. Ik vind naked motoren heel mooi, maar het lijkt mij gewoon niets om daar urenlang mee op de snelweg te rijden.

Adventure motoren vind ik wel mooi (zoals ook de CB500x of de NC700) maar die zitten allemaal ruim boven mijn budget :( . Er zijn genoeg motoren die ik mooi vind, alleen ik heb geen budget dat toereikend is van 5 a 6 duizend euro.
Transalp, Vstrom, Versys.
 
je lengte beperkt naar mijn idee het aantal motoren, als het al niet visueel niet om aan te zien is dan wel qua zithouding. op een ss zit je gewoon erg compact, belangrijk voor super sport rijden en die houding daar moet je je wel prettig bij voelen natuurlijk, voor mij hoef je zo niet te gaan zitten. levert het je lichamelijk problemen op dan kan je nagaan of het aan je spieren ligt, je houding waarbij je je rug verkeerd gebruikt, in principe kunnen wij mensen zonder rugpijn op een ss zitten.

terug naar sportief, iets dat je vaak voorbij ziet komen maar wat is sportief eigenlijk. met 35 kw gaat de ene motor ongeveer net zo hard als een ander wat topsnelheid betreft, een ss model waarschijnlijk een paar km harder vanwege de stroomlijn. maar goed sowieso te hard voor nl. maar een motor die minder op top is gemaakt zal kortere versnellingen hebben en daardoor sneller optrekken dan een ss daar die zeker in de eerste versnelling erg lang gegeared zijn, dus wat is daar sportief?
is sportief harde vering? ook onzinnig, goede vering is comfortabel en sportief tegelijkertijd totdat het echt hard gaat maar dan rijd je groep 4. toch valt daar vaak wel winst te halen en ook in je banden. doe je daar wat aanpassingen op de goede manier, dus geen supercorsa's op de openbare weg want dus is niet de goede manier naar sportiviteit, dan heb je gevoelsmatig een heel andere fiets.

belangrijkste in mijn ogen blijft dat je lekker op de motor zit, dan kan je genieten, heb je vertrouwen en ga je niet verkrampt zitten waardoor je minder vermoeid raakt en beter kan blijven op letten.
dus zolang je nog beperkt bent in je rijbewijs, wat een overzichtelijke periode is, probeer dan eens een ander setje banden en laat de vering eens reviseren en mogelijk een ander veertje erop zal al veel goed doen.
suc6
 
Ik heb in mijn bandit nieuwe veren in de voorvork laten plaatsen en dat is een hele verbetering.Kost een 250 euro.Ook heb ik achterkant ook wat hoger laten zetten.Je kent de motor niet terug. :]
 
een oplossing: super sport met een SBK stuur.Op het cbr600f forum staat een voorbeeld.
 
Je bent te lang voor die F , ben nog een klein stukje *langer* , en zit er op als een
minibike , zou het er ook geen dag op volhouden.

Ga eens op een oud model vfr zitten, ( ja, weet te veel vermogen ) .. En probeer dan iets
in die richting te zoeken.

Trouwens.. je hebt ook oudere type's vfr 400 , misschien dat die wel mogen. Zijn
zover ik weet "even groot" als hun 750 grotere broertje.


En dit is misschien schelden ( of teveel vermogen )
Die oude politie bmw's , zit je ook prima op.
En zat tupperware om uit de wind te blijven :)
 
Laatst bewerkt:
Jij (firebladex) bent toch die gast die vorige jaar een beweging begon tegen de nieuwe rijbewijscategorieën? Jij was die gast die niet wist of hij zijn rijbewijs zou gaan halen en daarom ging je hard om je heen schreeuwen en toen jij je rijbewijs had gehaald was je vertrokken met de noorderzon, omdat je "geen belang" meer daarbij had oftewel je bent geen man van je woord.
 
Is dat niet een beetje oude koeien?

Iedereen begint wel eens iets wat achteraf toch niet zo'n heel goed idee was ,
of gewoonweg , teveel werk
 
probleem alleen is dat hij een beperkt rijbewijs heeft.
en dus niet meer dan 25/35 kw mag ;)
Dan moet hij maar wennen aan de fiets. Ik begon op een 250cc chopper , toen een ltd550 en daarna kocht ik mijn Blade. Denk je dat ik gelijk lekker zat? :')
 
Ik zou best mijn Bandit willen aanpassen, alleen is hij namelijk al verkocht. Ik vind het niet erg om met begrenzer te rijden (was ook met mijn Bandit 600 zo). Ik miste voor mij gevoel weinig vermogen. Ik heb zelf eerlijk gezegd ook een fiets die begrenst is, dan leer je toch je weg vinden met de motor, en kan ik na 10 maanden de begrenzer eraf gooien en genieten van de volle power.

Maar ik begin weer naar een Bandit te neigen, of toch misschien sparen voor een 'duurdere' fiets (NC700, met een vebruik van 1 op 30 maakt het de hoge prijs wel waard imho).

Ik vind BMW zelf ook mooie motoren... de F650 gs van bouwjaar 2000-2005 zit wel in mijn budget namelijk...

Jij (firebladex) bent toch die gast die vorige jaar een beweging begon tegen de nieuwe rijbewijscategorieën? Jij was die gast die niet wist of hij zijn rijbewijs zou gaan halen en daarom ging je hard om je heen schreeuwen en toen jij je rijbewijs had gehaald was je vertrokken met de noorderzon, omdat je "geen belang" meer daarbij had oftewel je bent geen man van je woord.

Oh sorry dat ik het niet ermee door ben gegaan. Had niets te maken dat ik door 99% van de bevolking hier als 'kansloos' werd uitgemaakt. Als mensen mij van te voren hadden gesteund, dan had ik na het behalen van mij rijbewijs, hun ook nog gesteund. Ik kreeg geen steun van jullie, dus ik zie ook niet, waarom ik mijn kostbare tijd voor stelletje ondankbare mensen zou inzetten. Ik ben geen profeet, die alles doet ten goede van de mensheid.
 
Kies gewoon een fiets die je leuk lijkt en je goed vind rijden (dus test rijden!). NC700X is een leuke woon/werk fiets maar je moet wel van het laagtoerige 2 cilinder blokje houden (is heel wat anders dan een 4 cilinder die de paardjes meer in de hogere toeren af geeft).
 
De optie is al een aantal malen genoemd, maar ik zou ook gaan kijken bij een Honda VFR. Ik ben zelf 1 meter 93 en heb een aantal jaren op de VFR gereden. Prima zitpositie en een rit van 1000 kilometer is geen probleem. Ik rijd nu op een Blackbird, waarbij de zitpositie al iets sportiever is.
 
De optie is al een aantal malen genoemd, maar ik zou ook gaan kijken bij een Honda VFR. Ik ben zelf 1 meter 93 en heb een aantal jaren op de VFR gereden. Prima zitpositie en een rit van 1000 kilometer is geen probleem. Ik rijd nu op een Blackbird, waarbij de zitpositie al iets sportiever is.
VFR750/800 heeft te veel vermogen voor het A2 rijbewijs. Zou dus een oude VFR400 moeten worden en daar zijn niet veel van te vinden (zou ik alleen kopen als je er een liefhebber van bent of zo'n motor goedkoop kan krijgen).
 
Kan het vermogen van een VFR dan niet geknepen worden? Mijn 750 heeft zo'n 100 pk en ik dacht dat een CBR 600f daar niet zover vanaf zat. En als die wel geknepen kan worden zou dat bij een VFR toch ook moeten kunnen.
Het zijn vrij onverwoestbare motoren en als je dan vol vermogen mag rijden heb je er ook nog een geweldige fiets aan.
 
Kan het vermogen van een VFR dan niet geknepen worden? Mijn 750 heeft zo'n 100 pk en ik dacht dat een CBR 600f daar niet zover vanaf zat. En als die wel geknepen kan worden zou dat bij een VFR toch ook moeten kunnen.
Het zijn vrij onverwoestbare motoren en als je dan vol vermogen mag rijden heb je er ook nog een geweldige fiets aan.
Kan wel maar dan moet de motor op 25kW en je moet nog in de oude rijbewijs regeling zitten. Op 35kW mag de motor eigenlijk niet begrenst worden omdat de VFR750/800 maar ook de CBR600F4i standaard te veel vermogen hebben.
 
Kan wel maar dan moet de motor op 25kW en je moet nog in de oude rijbewijs regeling zitten. Op 35kW mag de motor eigenlijk niet begrenst worden omdat de VFR750/800 maar ook de CBR600F4i standaard te veel vermogen hebben.

:^

De 25kW regel was aan niets gebonden, de motor moest gewoon begrenst worden op 25kW

De 35kW regel heeft wel eisen, de motor mag namelijk origineel niet meer dan het dubbele van het begrensde vermogen hebben (d.w.z. 70kW).
100pk = 74,56kW dus dat is een issue.
Max vermogen zou dus zijn: (70kW=) 93,87pk.
 
Pfoeh, wat een regels allemaal. Iets zegt me dat dit ook simpeler had gekund maar ik ga me er niet in verdiepen.
Een 18 jarige met een rijbewijs mag zeker wel nog steeds meteen in een Subaru WRX stappen?
 
Sport maar iets minder sport? ZZR600? Past ruim binnen je budget, dus je houdt geld over voor de veringboer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan