Opbergprobleem cbr600f!!

Harrr

MF'er
27 mrt 2003
174
0
Rotterdam
ja,ja,
ik heb zo'n gevoel datt meer cbr600f-eigenare(sse)n hier mee kampen, namelijk:
waar laat je je slot e.d. als je geen opbergruimte hebt??!!

Het zit namelijk zo.
Ik heb een cbr600f uit '91 en nu het weer lekker weer begint te worden, wil ik lekker gaan touren en hier en daar een terrasje pakken. Daarbij wil ik niet steeds met het idee zitten dat 'ie ff "geleend" gaat worden door derden. Dus sloten mee....
|( shit! da's waar! geen opbergruimte. Maar om nou iedere keer een rugzak mee te nemen waar "een aantal kilo's" aan sloten in zit,is ook niet prettig.

Dus...Wie kampen ook met dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost???

Oplossingen graag!!!!
 
Er bestaan schijfremsloten die zo klein zijn dat ze best in de zak van je jas passen. Van Kryptonite bijvoorbeeld. Dat zou ik dan aanraden.

Ik heb persoonlijk het liefst zo min mogelijk in mijn zakken als ik ga rijden.
Als je op je op muil gaat lijkt mij t niet erg lekker als je vol op dat slot terecht komt.
Ik zou dan iets van een tanktas der op doen als ik geen bergruimte zou hebben.
Misschien niet de handigste optie maar goed.
 
Dat was inderdaad een probleem op die dingen, heb er zelf een Bagster tankhoes en tas bijgekocht, die "leren" tankhoes blijft altijd op de tank zitten en de tas klik je er in 10 seconden op als je hem nodig hebt.

Andere mij bekende opties ;
1) vaste beugel (2 metalen buisjes) aan de motor maken voor U-slot transport
2) Metalen plaatje maken op de motor waar je een schijfremslot op vast kan zetten, kunnen ze hem nog wel wegdragen :(
3) Tasje met cycle-lock slot aan de passagiers handgreep vastklikken, geeft wel krassen :X
4) bagagerekje :?

Mijn voorkeur; Bagster in de kleur van de motor :}
 
Bekend probleempje idd. |(

Ik heb zelf een Kryptonite schijfremslot, dat ik kwijt kan aan die beugel waar ook de duo-steuntjes vastzitten.
Het zachte kunststof dat om het hele slot zit zorgt ervoor, dat m'n motor niet beschadigd raakt. Een ideale oplossing is het niet, maar tis beter dan 'm in je zak doen :)
 
ik heb htzelfde probleem ik denk dat ik toch maar voor de tanktas ga met het slot erin. Daar ik nog weleens in amsterdam parkeer wil ik toch verankeren en dan moet je een ketting hebben, deze is lastig met haakjes aan je fiets te zetten.

een andere optie is een tas met spanbanden aan je buddy vast snoeren met daarin je slot.
 
Ik zal ook da probleem hebben, en idd elke keer een rugtas met kilo's zware slot ... B|
Mijn mening is, als je ergens gaat touren en gaat een terassje pikken (meestal kan je het wel dichtbij het neerzetten) zou ik kiezen voor een schijfremslotje. Desnoods een tanktasje...

Succes ermee!
 
waarom koop je niet voor een tientje bij hein gericke een magneet-kaartleeshoes. daar past een klein schrijfrem slot wel in. het ziet er misschien niet 'gelikt' uit, maar dan hoef je er temminste ook niet mee in je zak te zitten.
 
Ik heb ook een tijdje met de CBR gereden en het opbergen is niet echt zo'n probleem. Je kunt de zijkap met een muntje losdraaien en dan een beetje wegklappen, net genoeg om een schijfslot er tussen te schuiven. Er zit namenlijk wel een bakje onder je zadel.

Tweede mogelijkheid is een slot van Abus, daar kun je een beugel bijkopen om het slot aan je frame te hangen.

Succes
 
Ik heb ook een tijdje met de CBR gereden en het opbergen is niet echt zo'n probleem. Je kunt de zijkap met een muntje losdraaien en dan een beetje wegklappen, net genoeg om een schijfslot er tussen te schuiven. Er zit namenlijk wel een bakje onder je zadel.

Tweede mogelijkheid is een slot van Abus, daar kun je een beugel bijkopen om het slot aan je frame te hangen.

Succes
Das waar, er zit een vakje en een klein schijfremslot past er wel in. Maar ik was er toch huiverig voor om steeds weer die kuip los te trekken. Kan nooit goed zijn voor dat ding, lijkt me.

Ik had mijn slot altijd in m'n rugtas.
 
Kijk ff naar deze oplossing:

[CBR F2] D.H.Z. Zadel systeem met pics

Neem een zaterdag de tijd en je hebt hetzelfde, succes

Shit, de foto's zijn uit dat topic verwijdert. Het was dan ook al een oud topic maar waar het op neer komt is dat je de schroeven uit de zijkant van het zadel verwijdert. Dat je onder het zadel twee pennen bevestigd die vallen in die metalen plaat die onder je zadel zit waar je dus twee goede gaten zult moeten boren waardoor het zadel niet meer kan schuiven. Vervolgens moet je zo'n klein brievenbusslotje verbouwen en plaatsen bij je achterlicht en zo maken dattie je zadel omlaag houdt en jij dus met een sleuteltje het hele zaakje kunt verwijderen. Zodat je het opbergvakje voor het gereedschap kunt gebruiken als kastje voor je slot. Het is goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
bij de LIEDL hebben ze voor 15 euro een best slotje ,als je er een voor op je werk koop en een voor thuis ,en voor de rest een schijfremslotje die je aan je frame kan hangen !
 
mini tanktas, erin passen rijbewijs en kenteken gedoe, beurs, gsm en kryptonite schijfremslotjuh. Het ding is zo klein dattie nog vóór de tankdop past en ik er geen last van heb.
 
Helemaal in de kleuren van m'n motortje *D
Gekocht voor 40€ :)
full


Ik gebruik hem alleen voor lange afstanden. Met korte ritjes neem ik gewoon m'n schijfremslot mee in binnenzak.
 
Ik heb ook een tijdje met de CBR gereden en het opbergen is niet echt zo'n probleem. Je kunt de zijkap met een muntje losdraaien en dan een beetje wegklappen, net genoeg om een schijfslot er tussen te schuiven. Er zit namenlijk wel een bakje onder je zadel.

Tweede mogelijkheid is een slot van Abus, daar kun je een beugel bijkopen om het slot aan je frame te hangen.

Succes

Nou al ik hem daarin zou doen dan blijt ie rammelen en aangezien dat slot best zwaar is gaat er vast iets kapot.
 
Ik heb een klein schijfremslot 1,5 jaar geleden gekocht, heb hem denk ik 3 keer gebruikt :X
Zet hem eigenlijk alleen maar op stuurslot, vind ik op zich wel genoeg hoor :)

Zo'n 10 jaar oude motor willen ze toch niet zo snel jatten, en als ze het op je motor hebben gemunt, zal een schijfremslot of een ander slot hun echt niet weerhouden! :(
Dan ben je gewoon de lul!
 
Korte ritjes alleen stuurslot... mijn ouwe (17 jaar en tijdelijk half naakt) zullen ze niet zo snel jatten en ik heb dichte schijven voor dus kan geen remschijfslotje erop doen :X

Als ik verder ga dan tanktas mee.. ook handig voor me kaart O-)
 
Voor de tourritten neem ik alleen m'n schijfremslot mee in één van de jaszakken. Als de motor langere tijd ergens stil staat (werk/uni) dan gaat er een kettingslot mee in de rugtas.

Rugtas is niet echt veilig (jaszak ook niet), maar met een kettingslot in je tanktas rondrijden, rijdt m.i. klote (schuift alle kanten op).
 
Ik heb een klein schijfremslot 1,5 jaar geleden gekocht, heb hem denk ik 3 keer gebruikt :X
Zet hem eigenlijk alleen maar op stuurslot, vind ik op zich wel genoeg hoor :)

Zo'n 10 jaar oude motor willen ze toch niet zo snel jatten, en als ze het op je motor hebben gemunt, zal een schijfremslot of een ander slot hun echt niet weerhouden! :(
Dan ben je gewoon de lul!
10 jaar oud willen ze niet jatten :? Echt wel jongen, pas maar op. Pas bij 15 jaar en een kapotte kuip loop je weinig risico meer. En een schijfremslot voorkomt in ieder geval dat ze het stuurslot openbreken (2 sec. werk) en er zo mee weglopen. Overdag op een drukke plaats scheelt dat een heleboel

Oh ja: ik ga meestal voor de tanktas, aangezien ik ook liever niet op mijn slotje en andere zooi land als ik er een keer afval. Geen bergruimte is wat mij betreft het grootste (enige?) minpunt van de oudere CBR's
 
Terug
Bovenaan Onderaan