Opbokken met een paddockstand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die achterbrug, is dat ook zoals bij jou R6?

Kun je hem als die wel wat rechter is dan dat niet gewoon iets naar voren plaatsen, zoals eerder in dit topic die ZZR op de foto staat?
Maar dan ook weer niet zooooo ver, maar gewoon iets verder.

Post eens een foto van het model R6 dat jij hebt dan.
 
Ik zie volgens mij al wat ik fout doe als ik de afbeeldingen bekijk.
Volgens mij doe ik de bok te ver naar het midden van mijn motor. Op de afbeeldingen is hij helemaal op het einde gezet.
 
Dan heb je toch ECHT de verkeerde bok, want deze is bestemd voor de voorvork...


voordat je dingen gaat roepen gewoon ff de advertentie lezen, speciaal voor jou een quote uit de advertentie:

"te gebruiken voor de achterkant van de motorfiets"

daarnaast staat er iets hierboven een foto waar deze paddock stand mijn ZZR aan de achterkant opbokt ;)
 
Echt niet :z

Die foto die hij nu post in dat bericht is voor achter |(
Dit zijn pootjes voor onder de voorvork/remklauw ophaning.... Dat weet ik wel zeker, heb namelijk net zo'n bok.

Zal misschien een standaard foto zijn die ze gebruiken, want er staat idd achter, of ze gebruiken deze pootjes ook als achterbok :? In dat geval hebben ze misschien een fout gemaakt ene een voorbok (die dezelfde poten gebruikt) opgestuurd als achterbok, dan zal het misschien wat lastig opbokken zijn, geen idee, nog nooit geprobeerd. :+
 
Ik zie volgens mij al wat ik fout doe als ik de afbeeldingen bekijk.
Volgens mij doe ik de bok te ver naar het midden van mijn motor. Op de afbeeldingen is hij helemaal op het einde gezet.

Zet hem eens op ongeveer de plek waar je bobbins normaal zouden zitten als je ze had en probeer het dan nog eens.
 
Hallo :)

Ik heb bij Datona een universele paddock stand gekocht om mijn R6 uit 2004 op te bokken.
Maar het opbokken van de motor wil niet echt lukken (met 3 man geprobeerd). Ik had voor de zekerheid nog op Youtube gekeken, maar daar drukken ze met 1 hand de motor omhoog. Ik krijg echter totaal geen beweging in de motor.

Gaat deze universele paddock stand gewoon niet werken of heb ik iets anders nodig?

Ik zet hem altijd op zijn zijstandaard. Dan doe ik ff een tywrap om mijn voorrem heen. Paddockstand achter de motor aan de achterkant gaan staan rechtop zetten, paddockstand eronder en omhoog met dat ding :)

Tywrap niet helemaal strak om de rem natuurlijk kan je hem ook nog loshalen en de tywrap vaker gebruiken om hem op te bokken :)
 
Laatst bewerkt:
probeer eens de haken te verwisselen van de ene naar de andere kant (als mogelijk is)

dit was bij namelijk ook het geval,want er zit namelijk verschil in de graden als je ze omdraaid.

r6-bestuurder
 
Doe het altij dalleen...

^^ With stupid

Even doordrukken en dan krijg ik mn Thundercat zonder veel moeite met 1 hand omhoog.

Let erop dat de wieltjes wel makkelijk kunnen rollen en niemand de rem inknijpt, anders ben je de hele motor als het ware naar achter aan het tillen en dan wordt het wel wat zwaarder ;)
 
Laatst bewerkt:
2 vrienden houden de motor recht!
Jij zet de paddockstand er half onder..... neemt een aanloop en springt met 2 voeten tegelijk op de rand van paddokstand!


Ow.... en wel ff filmen!


(p.s. moet wel zeggen dat je met deze vraag wel als een enorme klungel overkomt. Zou hetzelfde zijn wanneer iemand vraagt hoe hij zijn motor op contact moet zetten!)
 
Laatst bewerkt:
2 vrienden houden de motor recht!
Jij zet de paddockstand er half onder..... neemt een aanloop en springt met 2 voeten tegelijk op de rand van paddokstand!


Ow.... en wel ff filmen!


(p.s. moet wel zeggen dat je met deze vraag wel als een enorme klungel overkomt. Zou hetzelfde zijn wanneer iemand vraagt hoe hij zijn motor op contact moet zetten!)


Ik weet hoe het opbokken werkt. Ik vroeg me alleen af of het niet beter met bobbins gedaan kan worden omdat deze bok niet zo lekker eronder past. Het antwoord wat jij geeft heeft niets te maken met mijn vraag in dit topic. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet hoe het opbokken werkt. Ik vroeg me alleen af of het niet beter met bobbins gedaan kan worden omdat deze bok niet zo lekker eronder past.

Als er schroefdraad in je achterbrug getapt zit voor bobbins wel... Maar dan moet je ook een andere bok.
 
Er zit inderdaad schroefdraad voor de bobbins. Deze bok wat ik nu heb zal zeker werken als de achterbrug rechts is. Omdat die van mij wat gebogen is krijg ik hem er niet lekker onder (paddock stand raakt ook de uitlaat aan). Het kan ook aan mij liggen maar ik vind hem niet handig werken O-)
 
Dit zijn pootjes voor onder de voorvork/remklauw ophaning.... Dat weet ik wel zeker, heb namelijk net zo'n bok.

Zal misschien een standaard foto zijn die ze gebruiken, want er staat idd achter, of ze gebruiken deze pootjes ook als achterbok :? In dat geval hebben ze misschien een fout gemaakt ene een voorbok (die dezelfde poten gebruikt) opgestuurd als achterbok, dan zal het misschien wat lastig opbokken zijn, geen idee, nog nooit geprobeerd. :+

Gast. ik heb hier dezelfde bok staan, en die is echt alleen voor achter!

Deze de plaatjes die dr aan zitten (driehoekige zwarte dingen) zijn voor naast je achterbrug. Dan kan ie niet links/rechts schuiven. echter hoef je dat niet te gebruiken als je niet op de motor gaat zitten wiebelen.. (ik vind het nl een rot systeem om eerst die dingen omhoog te draaien en dan nog is de motor er op te balanceren)

dsc0492ul.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is het nou een achterbok? voorbok? achter? voor? nou?

Zal ik het maar verklappen? Hij kan zowel voor, als achter! Mysterie opgelost *D
 
Gast. ik heb hier dezelfde bok staan, en die is echt alleen voor achter!

Deze de plaatjes die dr aan zitten (driehoekige zwarte dingen) zijn voor naast je achterbrug. Dan kan ie niet links/rechts schuiven. echter hoef je dat niet te gebruiken als je niet op de motor gaat zitten wiebelen.. (ik vind het nl een rot systeem om eerst die dingen omhoog te draaien en dan nog is de motor er op te balanceren)

[afbeelding]

Gast. Doe is relaxed....

Die poten zijn universeel, worden, die plaatjes zorgen ervoor dat je vorkpoten niet van de bok afschieten en in jouw geval niet van de achterbrug.
 
Laatst bewerkt:
Gast. Doe is relaxed....

Die poten zijn universeel, worden, die plaatjes zorgen ervoor dat je vorkpoten niet van de bok afschieten en in jouw geval niet van de achterbrug.

excuus O-)

Maar voor de voorkant heb je die adapter nodig voor onder 't balhoofd. toch?

Anyway.. TS heeft de juiste, alleen als hij er al bobbins op heeft zitten dan past het niet meer. Dan moet je er eentje hebben met Y-vorken. Maar ik kan niet uit het verhaal opmaken of er al bobbins opzitten, of dat het alleen het schroefdraad is wat er zit.
 
excuus O-)

Maar voor de voorkant heb je die adapter nodig voor onder 't balhoofd. toch?

Anyway.. TS heeft de juiste, alleen als hij er al bobbins op heeft zitten dan past het niet meer. Dan moet je er eentje hebben met Y-vorken. Maar ik kan niet uit het verhaal opmaken of er al bobbins opzitten, of dat het alleen het schroefdraad is wat er zit.

Die kun je gebruiken, je kunt ook die poten die jij onder je achterbrug hebt onder de voorpoten zetten, dan haakt hij achter de remklauw ophanging tegen de voorpoot aan en aan het einde van de voorpoot onder de poot. :Y Ik moet die gebruiken, omdat de ophanging onder m'n balhoofd m'n topkuip kapot drukt.
 
De stand waar jij een plaatje van post is bedoeld als universele voorkvork paddockstand

pdsfrt.jpg


Lijkt me duidelijk genoeg...

Je hebt ze ook minder universeel en dan zitten er adapters in met puntjes die onderin je voorvork passen.

Dat ziet er zo uit :

paddock-stand-front-inset.jpg


en hier een plaatje van een universele paddock stand bedoeld voor de achterkant :

Stands.jpg


@Scarr wat jij bedoeld is een balhoofdbok

Iedereen die het op een andere manier gebruikt als bedoeld moet dat verder fijn zelf weten, zolang de boel niet omvalt who carez :)
 
welke paddockstands ( voor EN achter ) raden jullie mij aan? ik heb even gekeken op Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor en zie daar de universele staan. DT-57102 Paddockstand rood ( achter )
en DT-57106 Paddockstand voor en achter, rood . maar ik hoor dat sommige van jullie de normale ( DT-57102 Paddockstand rood ) 2x hebben. werkt dit goed? niet dat ik straks mn wielen eruit heb dat het hele zooitje onderuit klapt :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar je woont in Limburg Timj maar ik wil het je met alle plezier even voorkomen doen.

Ik heb exact dezelfde bok en ik peer mijn VTR SP2 er in mijn eentje op. Overigens gebruik ik zoals al eerder geoppert wel gewoon een pin die ik door mijn achteras steek. Is een stuk makkelijker.
 
voordat je dingen gaat roepen gewoon ff de advertentie lezen, speciaal voor jou een quote uit de advertentie:

"te gebruiken voor de achterkant van de motorfiets"

daarnaast staat er iets hierboven een foto waar deze paddock stand mijn ZZR aan de achterkant opbokt ;)


En toch betreft dit een bok voor de voorvork en ga nou niet lopen roepen dat het niet zo is...

Dat anderen deze ook gebruiken voor de achterbrug, is niet mijn probleem...

Een bok voor de achterbrug bestaat uit twee haken voor de bobins of twee platte steunen welke onder de achterbrug komen en dan niet helemaal vooraan, maar aan de achterzijde...

Jij hebt de bok ook veel te ver naar voren staan onder de brug... :Y
 
Ik heb hetzelfde probleem als de TS.
Het is mij 1X gelukt en bij het neerzetten kwam mijn duim tussen de kentekenplaathouder en de stand. Gelukkig was het de houder en niet de plaat zelf, anders was m'n duim er af geweest.
Ik heb ook en universele voor aan de voorkant die je ook achter kan gebruiken en die "vorken" staan wat lager.
Die gaat dus perfect. Ik heb nu gezien dat die Daytona ook aan de voorkant moet werken en heb ik weer een voor- en achterpaddockstand. *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan