Open uitlaat controle Rotterdam

Met wat voor uitlaat rijd jij?

  • Origineel

    Stemmen: 105 27,0%
  • Sportpijp met dB-killer

    Stemmen: 83 21,3%
  • Sportpijp zonder dB-killer

    Stemmen: 158 40,6%
  • Volledig open 'demper'

    Stemmen: 43 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    389
Dat mensen pissig worden als iemand om 4 uur 'sochtends met 3.2 Richter explosies de motor start kan ik begrijpen.
Dat mensen het niet leuk vinden als er een bende motorrijders door de woonwijk komt rijden waardoor men moet schreeuwen om elkaar te verstaan kan ik begrijpen.
Op de openbare weg is een ander verhaal, wie heeft daar nou weer last van? Automobilisten met geluidsisolatie in de deuren?

Aan de andere kant hebben mijn buren af en toe ook een feestje in de tuin, dan bel ik toch ook niet meteen de politie?

Geven en nemen, is dat nou zo moeilijk? :W
Had in het verleden wel eens de muziek te hard aan.
Buurvrouw kwam dan gewoon netjes vragen of het zachter kon.
 
Warrom heeft u deze motorrijder dood gereden ? Maar meneer ik zag hem echt niet aankomen, kon hem ook niet horen...
 
Toen de fabrikant het product testte en het de fabriek verliet.
Dingen kunnen ook slijten.. Je kunt niet verwachten dat een product oneindig meegaat. Hoeft ook niet volgens de wet, dan zit je weer met redelijkheid en billijkheid enzo.

Daarvoor geeft de wetgever ook 2 Db ruimte in de geluidsmeting om ruimte te laten voor enige slijtage en toleranties.

Maar geluid is wel een aandachtspunt, Op de ZDF was een reportage (terug te vinden op youtube) van Eifel bewoners die geluidspieken tot boven de 100 db in hun tuin hadden van passerende motoren. Dit ging de hele dag maar door bij mooi zomerweer.
Begrijpelijk dat er dan weerstand ontstaat.

Beetje luider kan best, maar in het redelijke. En in dichtbevolkte gebieden heb je toch sneller last van elkaar. Als motorrijder zou je aan de stadsgrens je Db killer er even kunnen inzetten.

Het is toch een kwestie van: minder klachten=minder controle
En daar kunnen we als motorrijders best iets rekening mee houden.
 
Motor hoor je (zeker in de auto) nooit aankomen..
Auto's hoor ik ook niet aankomen. Sirene's wel, maar dan moet ik nog zoeken waar vandaan.
Met de auto in de file heb ik Evers staat op of Somertijd aanstaan en hoor ik een motor van achteren ook niet aankomen. Ook niet met blerpijpen. Die hoor ik pas als hij naast me zit.
 
Toen de fabrikant het product testte en het de fabriek verliet.
Dingen kunnen ook slijten.. Je kunt niet verwachten dat een product oneindig meegaat. Hoeft ook niet volgens de wet, dan zit je weer met redelijkheid en billijkheid enzo.
Ik heb wel eens een Mivv GP gehoord met dB-killer, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat legaal is, ondanks de E-keur :P
 
Ik heb wel eens een Mivv GP gehoord met dB-killer, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat legaal is, ondanks de E-keur :P
Ik lees vaak in "Motorrad" dat uitlaten met E-keur die te veel geluid produceren (ondanks certificaat) illegaal zijn. Dit komt regelmatig voor.
 
b79b664353f81f569a0a8f12502429fa_zps593ebcda.jpg


Wat een geld! En dat zonder meting..
 
Ik lees vaak in "Motorrad" dat uitlaten met E-keur die te veel geluid produceren (ondanks certificaat) illegaal zijn. Dit komt regelmatig voor.
Ik heb een laser gp extreme pijp eronder. Daar zitten de db killers in maar alsnog klinkt die echt snoeihard..
Ik heb ook nog dempingswol, als ik die om de db killers wikkel en zet ze er dan in dan hoor je hem niet eens meer als je 130 rijd B| gewoon db killers erin en die wol eruit. Herrie maken zullen ze!
 
Volgens mij heb je verschillende E keurmerken. Kan best zijn dat die in een ander land dus wel toegestaan is. (zo iets staat mij bij maar ben niet helemaal zeker)

Daarnaast zal zo'n fabrikant zich vast ingedekt hebben met voorwaarden e.d. die je (wellicht zonder te weten) accepteert als je zo'n ding aanschaft.

De importeur is dan de degene die de aansprakelijkheid overneemt. Voorwaarden die de aansprakelijkheid afwijzen terwijl er normaal gebruik wordt gemaakt van het product zijn nietig.

Toen de fabrikant het product testte en het de fabriek verliet.
Dingen kunnen ook slijten.. Je kunt niet verwachten dat een product oneindig meegaat. Hoeft ook niet volgens de wet, dan zit je weer met redelijkheid en billijkheid enzo.

Klopt, en dat is nu bij uitstek wat je in een civiele zaak met elkar moet uitvechten.

Ik lees vaak in "Motorrad" dat uitlaten met E-keur die te veel geluid produceren (ondanks certificaat) illegaal zijn. Dit komt regelmatig voor.

En in dat geval gaat de aansprakelijkheid dus 100% over op de fabrikant. Die heeft immers met het e keur de garantie afgegeven dat het ding onder de te verwachten omstandigheden aan de eisen voldoet.
 
Moet de e keur ergens op de uitlaat staan? Ik zie het namelijk nergens staan.
Ik heb een highway hawk uitlaat die best wel wat herrie maakt maar of dat teveel is??
Ik geniet er iig van :-)
 
Ik had van een maatje van mij (ook agent) al gehoord dat ze in de omgeving R'dam, Voorne Putten (en alles wat onder de regio R'dam Rijnmond valt) van deze controles uit zouden gaan voeren. Ze zouden ook apparatuur daarvoor hebben/krijgen om tijdens verkeerscontroles te kunnen gebruiken.
Had ie me al een hele tijd geleden verteld omdat ik een ingekorte puup onder mijn blade had hangen. Maar tot nu toe nog geen controles gehad of gezien. Heb er ook verder niet meer bij stil gestaan, terwijl ik nu een brommer heb die veel meer herrie produceert.

Ga de Akra's toch voorzien van een nieuwe sleeves, toch ook maar gelijk van nieuwe demperwol. Ook de killers maar standaard meenemen dus... :/

Ga het toch maar eens navragen bij wat kennissen bij de politie...
 
Laatst bewerkt:
Ik lees vaak in "Motorrad" dat uitlaten met E-keur die te veel geluid produceren (ondanks certificaat) illegaal zijn. Dit komt regelmatig voor.
Is toch ook logisch? Motor voldoet (zeker in Duitsland) niet meer aan de wegenverkeerswet. :)
 
Zag in een ander topic ook al een site voorbij komen waar je van die ringen kon bestellen (voor het popnagelen van de eindpijp en flens aan de sleeve) met e-keur, ook makkelijk :Y
 
Mijn buurman is een van de platte petten, bureau bij Zuidplein. Rijdt zelf naar zijn werk met een open uitlaat en heeft helemaal geen db killer. :? Zal hem vragen wat hij daar van weet. Zelf rij ik ook elke dag woon werk via zuid richting centrum met open uitlaat. DB killer wel bij me....zal hem toch maar insteken...is me € 370 niet waard.
Volgens buurman oom agent is er niets beked om hier extra op te letten oid. Volgens hem gaat het om excessen en als je niet gek loopt te doen is er niets aan de hand. Nou moet ik zeggen dat ik jaren woon werk rij door Rotterdam en nog nooit ben aangehouden. Betekent niet dat ik db killer er niet in ga pluggen. Je zal maar net eentje tegen komen die niet erop mocht avond ervoor.
 
Ik heb de mijne er zojuist weer ingezet. De maastunnel zal nu een stuk minder leuk worden als het rustig is :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan