Open uitlaat controle Rotterdam

Met wat voor uitlaat rijd jij?

  • Origineel

    Stemmen: 105 27,0%
  • Sportpijp met dB-killer

    Stemmen: 83 21,3%
  • Sportpijp zonder dB-killer

    Stemmen: 158 40,6%
  • Volledig open 'demper'

    Stemmen: 43 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    389
Ah bedankt! Dus toch (net) buiten de ring. Denk je dat hij een boete had uitgeschreven wanneer de killers er niet in zaten?

Ja, dat denk ik wel. Hij zei duidelijk erbij dat ik de eerste was vandaag met de db killer erin. Dus vermoed dat hij daar wel naar op zoek was o.a.
 
Ja, dat denk ik wel. Hij zei duidelijk erbij dat ik de eerste was vandaag met de db killer erin. Dus vermoed dat hij daar wel naar op zoek was o.a.

Welke kant van de zevenhuizenplas was dat, ik woon in Nesselande bij Zevenhuizenplas.

Nog nooit problemen gehad met mijn duc met open termi's en nu rijd er hier toch regelmatig politie
 
Welke kant van de zevenhuizenplas was dat, ik woon in Nesselande bij Zevenhuizenplas.

Nog nooit problemen gehad met mijn duc met open termi's en nu rijd er hier toch regelmatig politie

Van mijn werk rij ik via Ommoord/Zevenkamp naar de snelweg. Dus de andere kant... ;)
 
Ik woon in Nesselande. Je hebt hier ook hele groepen motorrijders die even komen posen op de boulevard. Dus dat er dan ook controles gaan plaats vinden lijkt me dat logisch. De overlast beperkt zich niet tot alleen Rotterdam centrum.
 
Is al goed, ik hou al op.

Ik vond zijn reacties nogal belerend/beledigend richting mijn kant en dat ergert me na meerdere keren. Temeer omdat ik vrij netjes reageerde.


Zo gaat nu altijd op forums.

De een zit je wat "zuigend uit te lokken" vaak zijn het dan ook bmw rijders.Jij reageert er een beetje scherp op ,de moderator geeft je dan een waarschuwing ;) .

Koop dus daarom nooit een bmw anders wordt je ook zo _O-
 
Zo gaat nu altijd op forums.

De een zit je wat "zuigend uit te lokken" vaak zijn het dan ook bmw rijders.Jij reageert er een beetje scherp op ,de moderator geeft je dan een waarschuwing ;) .

Koop dus daarom nooit een bmw anders wordt je ook zo _O-

_O-




:Z

Als je nu iets zinnigs geschreven had, had ik misschien serieus gereageerd.
 
Af en toe s wat spinazie en wat spek eten. Watjuh !!

Spinazie: Check.
Spek: nee, bedankt.

Maar hoe dan ook, het scheelt kilo's. Haal je de dB-killer er uit, scheelt dat ook nog weer een paar honderd gram.
Binnenkort ook maar weer eens op zoek naar geschikte dempers die ietsje harder klinken. :)
 
Als je echt gewichtsbesparing wilt, schop dan het frame door midden en hou zelf het voorwiel vast :|

Ik betwijfel of die luttele grammetjes uitmaken...
 
Waar word eigenlijk bij zo een controle opgelet? Ik heb namelijk geen katalysator maar wel de originele demper (met dus een e-keur). Maar dit is nogal een korte demper en maakt me motor meer geluid dan is toegestaan. Dus werden de decibels ook gemeten? Of werd er alleen naar Ekeur en/of db killer gekeken?
 
Als je echt gewichtsbesparing wilt, schop dan het frame door midden en hou zelf het voorwiel vast :|

Ik betwijfel of die luttele grammetjes uitmaken...

Dat ligt er net aan hoeveel vermogen je motor heeft.
Bij het lichte A1/A2-spul vast wel meer dan bij 100pk+ motoren. Daar gebruiken de meesten hier niet eens het volledige vermogen van, niet op de openbare weg in elk geval.
 
Daar zit wel wat in, in mijn gedachte hield ik eigenlijk geen rekening met 'trage' motoren. Dacht dat de mensen die gewichtbesparing willen eigenlijk op de wat snellere cq sportievere motoren rijden. Mijn denkfout, entschuldigung.
 
Maw als ik dus een uitlaat zonder E-keur maar met DB Killer erop zet dan is dat ook niet goed?
Snap heel dat E-keur gebeuren niet, let er niet eens op.
Als ik onderdelen moet hebben kijk ik gewoon of het op de motor past, en niet of er een goedkeuring is of ik het erop mag zetten.

en ik dus wel :W
Als ik een vervangingsuitlaat koop kijk ik juist specifiek of er een db-killer bij zit en of hij een e-keurmerk heeft. Je kan je eigen nalatigheid moeilijk als argument bij de dienstdoende diender gebruiken.

je zou zelfs kunnen checken of kleinere knippers wel een e-keurmerk hebben, maar gelukkig zijn ze daar nog niet over aan het muiggenziften.

verder heb ik geen witlicht meer op m'n kentekenplaat ,maar wel rood van het achterlicht. geluikkig daar nog nooit wat over gehoord.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik woon ergert men zich gelukkig niet zo gauw aan iemands uitlaat geluid. :)

Als je eens hoort wat er hier rond rijdt...


Ik lees hier met plezier jullie ergernissen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Spinazie: Check.
Spek: nee, bedankt.

Maar hoe dan ook, het scheelt kilo's. Haal je de dB-killer er uit, scheelt dat ook nog weer een paar honderd gram.
Binnenkort ook maar weer eens op zoek naar geschikte dempers die ietsje harder klinken. :)
Wat voor db-killers heb jij? _O-
 
en harleys dan?

Ik vermoed dat die makkelijker door de geluidstesten heenkomen met standaard "dempers" (die het woord niet helemaal waarmaken), omdat ze een vrij laag maximum toerental hebben.

Vlakbij waar ik werk zit een HD garage, geloof dat van deze zaak de klanten vrijwel 100% met volledig open pijpen rijdt. Proefrijden gaat -zonder helm natuurlijk- standaard met flink gas over de gezamenlijke parkeerplaats van het bedrijfsverzamelgebouw. Enorm veel herrie maar toeren hoor je die dingen nooit maken. Kan best zijn dat ze bij het onbelast vasthouden van X toeren een stuk stiller zijn, meer lage tonen, etc. ten opzichte van een echte motor moderne, sportieve motor.

edit overigens snap ik de relatie tussen oordoppen en open dempers niet helemaal. Zodra je boven de 100 km/h gaat rijden met een motor zónder enorm windscherm moet je zowieso oordoppen in doen om gehoorschade te voorkomen, of je nou een sportdemper eraan hebt hangen of niet....
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat die makkelijker door de geluidstesten heenkomen met standaard "dempers" (die het woord niet helemaal waarmaken), omdat ze een vrij laag maximum toerental hebben.

Vlakbij waar ik werk zit een HD garage, geloof dat van deze zaak de klanten vrijwel 100% met volledig open pijpen rijdt. Proefrijden gaat -zonder helm natuurlijk- standaard met flink gas over de gezamenlijke parkeerplaats van het bedrijfsverzamelgebouw. Enorm veel herrie maar toeren hoor je die dingen nooit maken. Kan best zijn dat ze bij het onbelast vasthouden van X toeren een stuk stiller zijn, meer lage tonen, etc. ten opzichte van een echte motor moderne, sportieve motor.

edit overigens snap ik de relatie tussen oordoppen en open dempers niet helemaal. Zodra je boven de 100 km/h gaat rijden met een motor zónder enorm windscherm moet je zowieso oordoppen in doen om gehoorschade te voorkomen, of je nou een sportdemper eraan hebt hangen of niet....


Als onze buur van 3 verder op door de straat rijd, is heel het huis wakker..
Heb je met een racer weinig last van..
Geluid dreunt overal doorheen..

Gelukkig is het een echte HD rijder,.. hij gaat maar 3x per jaar naar buiten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan