Openbaar terrein

Daarnaast worden wij allemaal met de ellende opgezadeld van het illegaal crossen.
Juist hierdoor worden alle nu nog legaal te rijden wegen afgesloten voor gemotoriseerd verkeer.
TuurlijkO-)
Makkelijk een oneigenlijke link leggen.
Net alsof er volop gecrosst wordt op die kutdijkjes.
Kijk je open pijpen broeders en raggende snelheidsmaniaken eerst maar eens aan. O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Lees jij nooit de krant?
Ik zie hier regelmatig berichten voorbij komen "crossende motoren vernielen natuur, daders zonder rijbewijs opgepakt".
Foto erbij: kentekenloze pitbikes/ crossers, jongens van 16 er naast.

In het artikel de beheersmaatregel: verbod voor motorvoertuigen op die en die bosweg doorgevoerd.
 
Lees jij nooit de krant?
Ik zie hier regelmatig berichten voorbij komen "crossende motoren vernielen natuur, daders zonder rijbewijs opgepakt".
Foto erbij: kentekenloze pitbikes/ crossers, jongens van 16 er naast.

In het artikel de beheersmaatregel: verbod voor motorvoertuigen op die en die bosweg doorgevoerd.
Wegen of paden.?
Wegen pak ik op als zijnde " voor al het verkeer"
Paden is weer iets anders. 🤷‍♀️

Vraag me ook het aandeel af van 16 jarige (aantoonbaar?) met pitbikes.
Veel volwassen laten hun allroad/enduro's ook maar al te graag,illegaal, in de natuur uit.
 
Wegen of paden.
Wegen pak ik op als zijnde " voor al het verkeer"
Paden is weer iets anders. 🤷‍♀️

Vraag me ook het aandeel af van 16 jarige (aantoonbaar?) met pitbikes.
Veel volwassen laten hun allroad/enduro's ook maar al te graag,illegaal, in de natuur uit.
Voor de wet is een weg of een pad hetzelfde.

Ook volwassenen die illegaal rijden verpesten het voor de legale rijders. En die zijn allemaal op jonge leeftijd begonnen.
 
Voor de wet is een weg of een pad hetzelfde.

Ook volwassenen die illegaal rijden verpesten het voor de legale rijders. En die zijn allemaal op jonge leeftijd begonnen.
Beter dat er dan niemand "er" aan begint.lost "het" zich vanzelf op🤷‍♀️

p.s. ik rij nooit offroad en zelfs het liefst helemaal niet in Nederland👌
Voor woon.werk hoeft het ook niet meer en recreatief immer weer Duitsland,belgie,en Letzebuerg🤗
De beste wegen in nederland ,zijn de wegen naar het buitenland 💪
 
Laatst bewerkt:
Wat een brave mensen hier allemaal.O-)
Niemand ooit 16 jaar geweest?
Ikzelf zat met mijn 10 jaar al op brommers rond te crossen.
Weleenswaar ,eerst op eigen terein, vader had groot stuk land.
Later illegaal op de openbare weg,wel veel geluk gehad.
Vanaf 16 legaal en opvoeren maar,tot dik 90 km/uur.
Ik ben wel voor om de jeugd te stimuleren om vooral kennis te laten maken met de gemotoriseerde tweewielers


Toen kon er nog een hoop,en oom agent kon zich ook nog eens met je identificeren,en hield het meestal bij een waarschuwing 🤗

Mooi was die tijd💪
Boefje 🤗.
 
Wat een brave mensen hier allemaal.O-)
Niemand ooit 16 jaar geweest?
Ikzelf zat met mijn 10 jaar al op brommers rond te crossen.
Weleenswaar ,eerst op eigen terein, vader had groot stuk land.
Later illegaal op de openbare weg,wel veel geluk gehad.
Vanaf 16 legaal en opvoeren maar,tot dik 90 km/uur.
Ik ben wel voor om de jeugd te stimuleren om vooral kennis te laten maken met de gemotoriseerde tweewielers


Toen kon er nog een hoop,en oom agent kon zich ook nog eens met je identificeren,en hield het meestal bij een waarschuwing 🤗

Mooi was die tijd💪
Begin jaren 80 met de crosser tankje extra benzine achterop van Meppel naar Havelte, hier en daar stukje lopen en de rest rijden. Mooie tijd lukt nu niet meer.
 
Nou voor mij hoeft dat helemaal niet

Ik was als jong volwassene blij dat ik de verzuiling in de maatschappij en dat preutse en paternalistische gedoe achter me kon laten.

Helaas is het weer terug
Tja, dat is die ‘goede oude tijd’ waar zo naar terugverlangd wordt.

Misschien waren een aantal zaken beter dan nu, maar vaak kijkt men met een roze bril op, en ziet alleen de leuke zaken.
 
1e of 2e deel?

Maar zodra een motorfiets toch een niet goed gekeurde uitlaat of andere onderdelen heeft kun je toch bij een onwelwillende collega van jou op voor een WOK?
Af en toe. Zeker niet de helft. Je stuurt niet voor elk klein dingetje naar een keuring. Gebeurd niet vaak en is meestal een veiligheid probleem.
 
Overdrijven is ook een vak.
Ik heb heel wat jaartjes in de brommer wereld mee gedraaid maar nog nooit een echt geval gehoord waar er niet uitgekeerd is. In weze is elke motor die niet voldoet aan de normen ook onverzekerd. Te luide uitlaat is het geen op de weg toegestane motorfiets en mag de verzekering net zo goed weigeren. Zelfde geld voor niet juist functionerende spiegels.
De wet is namelijk niet heel specifiek over de snelheid die te hoog is, wel over het afwijken van de typegoedkeuring, dat kan snelheid, geluid, spiegels, banden, kortom vanalles zijn waar hele volksstammen motorrijders zich schuldig aan maken.

Maargoed, brommer gerelateerd dus zal zo wel een slotje op gaan.
Je hebt het niet goed. Verzekeraars moeten uitbetalen. Dat doen ze niet graag. Ze doen er alles aan om niet te hoeven betalen. Jouw wijsheid is van jaren geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan