Opknappen Suzuki GS 850 G (M)

Volgens mij is deze kat niet heel ingewikkeld.......
Het is een 1400 chassis + blok met daaroverheen het plaatwerk van een 1100 kat. Moet in te passen zijn dus. De voorschokker is trouwens ook onderhanden genomen.........
Ik zou zelf trouwens de kont en het zadel wel anders maken maar das mijn idee........

Kan je kant en klaar kopen in Japan. :Y
 
Helaas nog niets over de GS te melden.
Wel over de GSX......
Nieuwe schokkers van een K5 kan ik a.s. zondag ophalen.
Zo ook een nieuw zadel.
Toch weer wat.........
 
Helaas nog niets over de GS te melden.
Wel over de GSX......
Nieuwe schokkers van een K5 kan ik a.s. zondag ophalen.
Zo ook een nieuw zadel.
Toch weer wat.........


als ik kom opdagen wel _O- _O-


maar je gaat lekker :Y ik had je een tijdje niet gevolgd |(
 
Schokkers, zadel en hendel-klemmen zijn binnen.

De (zo goed als) nieuwe schokkers:


full



Zijn van een K5. Zijn er echt als nieuw uit. Kan nu weer de 'aanbevolen' instellingen gebruiken. Bij de oude wilde ze nog wel eens gaan lekken. Druppeltje maar toch......
Een bekend euvel van de eerste 1400's.

En de hendel-klemmen:


full



Omdat ik er bar-end spiegeltjes op gezet heb bleven er lelijke gaten van de originele spiegels zichtbaar. Met deze klemmetjes los je dat op.
 
Schokkers, zadel en hendel-klemmen zijn binnen.

De (zo goed als) nieuwe schokkers:


[afbeelding]


Zijn van een K5. Zijn er echt als nieuw uit. Kan nu weer de 'aanbevolen' instellingen gebruiken. Bij de oude wilde ze nog wel eens gaan lekken. Druppeltje maar toch......
Een bekend euvel van de eerste 1400's.

En de hendel-klemmen:


[afbeelding]


Omdat ik er bar-end spiegeltjes op gezet heb bleven er lelijke gaten van de originele spiegels zichtbaar. Met deze klemmetjes los je dat op.






T'is effe stil in dit topic.
Heb de afgelopen weken ook niets gedaan...... Excuus.....
Studie en de feestdagen zaten wat in de weg.
Maar ik krijg er weer zin in dus binnenkort kunnen jullie weer het e.e.a. verwachten.
Grtz,
Mart
P.S. ik heb inmiddels ook een andere nickname.
Past beter bij de GIXXER..... ;)
 
Nickname gewijzigd van fastbull naar black_bull........ :z

In de tussentijd wat meer bezig geweest met de gixxer.

Andere uitlaatjes.
FP - 'geweldig' geluid vindt ik zelluf.....

full





En:

full



Te horen op:

HyvesGames

Eind deze week komen de nieuwe stalen-leidingen binnen voor de gixxer.
Rondom...... Dus ook de koppeling en de achterrem.....
De 'oude' stalenremleidingen gebruik ik weer op de GS.

Ik heb wel regelmatig remolie vervangen maar nog nooit complete leidingen.
Effe kijken hoe ver we komen.
Het enige 'echte' probleem dat je tegen kan komen is dat je de leidingen niet goed ontlucht krijgt..... Toch.....? :? :? :?

Ook die ervaringen ga ik hier posten.
 
En vandaag de nieuwe stalen leidingen (voorremmen, achterrem en koppeling) binnengekregen. :9~ :9~ :9~




full





De 'oude' van de gsx worden op de gs geplaatst...... Als 't allemaal past ......

:W :W :W
 
Meer met de GSX bezig geweest de laatste tijd.

Bij de 850M ben ik aan het worstelen met de draadboom.
Daar is behoorlijk aan gehobbiet door de vorige eigenaar.
Extra draden..... lossen draden..... slechte verbindingen..... andere spanningsregelaar....... :(
Behoorlijk uitzoekwerk dus |(
Heb wel de (oude) stalen leidingen van de gsx op de gs geplaatst *D Met nieuwe ringetjes want ik heb er een aantal extra gekregen van onze goodridge vrienden *D
Het zelf in elkaar zetten van remleidingen durfde ik toch nog niet aan......... :$
Vond het toch te link maar dat zit waarschijnlijk meer tussen m'n oren.... :?

:W
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels weer bezig geweest met de GSX.
Nieuwe leiding (nu alleen de koppelingsleiding), handvatten (rizoma) en db-killers gemonteerd.
En wat denk je.........
Oliekoeler verrot :( :( :(
Damn!!!! :( :( :( :(
Nu moet ik wel aan een andere koeler.
Net een stuk gereden en m'n linker laars onder de olie.
Dacht eerst olie uit de koppelingsleiding (omdat ik die net gemonteerd heb..... zelfvertrouwen...... :r ) maar ik zag direct dat de koeler aan het zweten is. Het is niet veel maar toch.....
Ik heb een hele mooie gezien. Ik ga toch voor een nieuwe omdat ze voor een 2e hands veel te veel vragen. 200 euries bij Boonstra en 180 euries op het duitse forum. Beetje erbij en je hebt een aftermarket.....
 
Laatst bewerkt:
Hee mart,

heb net ff je hele topic zitten lezen.

lachen man... ik heb t inderdaad ooit ergens meegekregen dat je "iets" aan t doen was maar dit wist ik niet van mijn oude "slapie"...

nou het volgende wat ik eigenlijk mis hierzo. (hoewel ik begrijp dat het daar niet precies om gaat, en je niet je hele financiele huishouding op straat gooit)

wat kost het hele grapje zo van lieverlee??? Aan het begin van je topic begin je namelijk met: dat je van alles zelf wilt doen ivm je budget en totale kosten tov waarde van de motorfiets.

waarom ik dit vraag: ik heb met de verkoop van mijn gsx1400 een oude gsx1100es erbij 'gekregen' met 01-02-1984 als 1e toelating.

nou heeft dat ding n half jaar in de weg gestaan en ik lekker aan t twijfelen geweest over het wel of niet motor rijden. ik ben er inmiddels achter ik blijf WEL motor rijden maar zeker NIET dagelijks ik wil dit als basis gaan gebruiken voor iets 'leuks'. het 1100 blok is natuurlijk al een leuke basis alleen de houding van de berijder moet serieus worden aangepast die bevalt me niet zo erg. maar goed dat is voor later zorg

hoe moeilijk is het nu allemaal met die ouderwetse 'eenvoudige' technieken zonder al te veel electronica?? ik ben net zo'n leek als jij beschreef aan het begin. maar krijg het gevoel dat je toch al heel wat hebt bij geleerd zo in het afgelopen jaar...

ik open wel een topic voor dit project en dan zien we wel hoe behulpzaam de mede mf-ers zijn, ik krijg het gevoel met links en rechts lezen dat dat wel goed komt.


heel veel succes nog met je verdere opbouw
blijf je zeker volgen... mzl
wooly bully
 
Hey slapie,

Wist wel dat je het niet kon laten ;)
Ik heb ook 1 seizoen zonder fiets gezeten (lang geleden) en dat beviel me helemaal niet. '(
Bloed, kruipt, blabla.....

V.w.b. de 850. Kan aardig in de papieren gaan lopen. Pakkingsetje hier, cilindertje daar, leidinkjes, verf, vloeistoffen, remmerij..... Het is zeker niet mijn bedoeling om er op te verdienen. Gaat niet lukken... Ik denk dat ik nu ongeveer op een 800 euries zit. 300 voor de bike en een 500 aan onderdelen. Het meeste heb ik al liggen maar moet alleen nog gemonteerd worden. Eerst de draadboom uitzoeken en de electriek op orde. Meeste werk tot nu toe.

Hulp van mede-mf'ers krijg je zeker. Ze komen vanzelf in jouw topic terecht. Plaats maar een link in mijn topic...... ;-)

Hele hoop bijgeleerd in het afgelopen jaar. Vooral hoe je dingen niet moet doen. Afgebroken bouten, beschadigde cilinders, etc..... Maar het gaat mij vooral om het sleutelen en het leren uiteraard. Lukt het niet dan is er verder niet veel schade.......

Ben benieuwd naar jouw topic.
Mzzl.
 
nee begrijp me ook niet verkeerd ik snap je bedoeling wel, maar zo'n hobby project kan nog wel eens flink uit de hand lopen... en dan wordt het leren sleutelen van lieverlee wel een hele dure cursus als je begrijpt wat ik bedoel....
maar 500 euroonderdelen tot nu toe vind ik heel erg netjes hoor, met het lezen van wat je tot nu had gedaan dacht ik dat je daar wel al ruim over heen zou zijn namelijk.

ja ik ga NU ff de fotos van mijn camera halen, dan weten we waar we over praten, en dan een nieuw topic openen en dan..... een jaar of wat hobby-en....

heb er namelijk helemaal geen haast mee, beetje dezelfde insteek als jou: veel leren!!
al hoewel ik toch ook wel met een degelijk resultaat wil komen om dan 'straks' ook echt mee te rijden
 
PS
To Begin Whipping Dance of the Dead. Blackened Is the End..........

aka seBULLtura.... is dat niet Metallica.......???? uit mijn grijze cassetebandjes tijd geheugen....

( toen we nog jong en wild waren, met lange haren, etc ipv verantwoordelijk papa....????)
 
Mijne moet ook zeker rijden!!!!! Maar tijd is een beetje een probleem.....
Als je kijkt wat er aan geld in streetfighters wordt gestoken dan is dit helemaal nixxxxxx!!!!!!!!!!
 
PS
To Begin Whipping Dance of the Dead. Blackened Is the End..........

aka seBULLtura.... is dat niet Metallica.......???? uit mijn grijze cassetebandjes tijd geheugen....

( toen we nog jong en wild waren, met lange haren, etc ipv verantwoordelijk papa....????)

Is zeker Metallica!!!!!! Maar ben ook liefhebber van Sepultura, dus..... SeBULLtura zou een mogelijk andere nickname kunnen zijn _O- _O- _O-

Ben nu 'oud' en 'tam', korte haren en verantwoordelijke papa..... Maar af en toe ben ik dat lekker niet...... Pruik op en gaan..... _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Mijne moet ook zeker rijden!!!!! Maar tijd is een beetje een probleem.....
Als je kijkt wat er aan geld in streetfighters wordt gestoken dan is dit helemaal nixxxxxx!!!!!!!!!!

Binnenkort ga ik weer verder met de GS(M)......
Druk met werk, de GSX, de GSX-club, toerritten, etc.....
Sorry......


Maar:



Komt goed!!!!!
 
Hey Hapo,

Net weer wat onderdelen kunnen scoren voor de 850GM...

Kabelboom, remmerij en een spatbordje.
Dus als ze binnen zijn kan ik weer eens aan de slag.
Zou tijd worden..... :$
Ben meer met de 1400'er bezig.
Net een nieuw kettingsetje en (nog veel meer pornoooooo) een ander uitlaatsetje....

Zoiets........ :9~ :9~ :9~

21032010151_jpg.jpg


en

21032010150_jpg.jpg


Nu de rest van de achterkant nog....... Spatbordje helemaal wegzagen. Undertray er in en een kentekenplaathouder..... Waarschijnlijk daarna nog een hugger... Heb ik allemaal nog liggen dus...... *D

:W
 
Laatst bewerkt:
Morgen een heftafel ophalen. Is wat beter voor 't ruggetje zeg maar ;-)
Foto's volgen...
 
Zoals beloofd de foto's:




full





full





full


Gelijk maar "even" een huggertje gemonteerd en alle bewegende delen ingevet.
Achterbrug heb ik een paar weken al gedaan.
Ik moet zeggen, ben er erg blij mij en vooral m'n rug. Heerlijk werken zo *O* *O* *O*
En een heerlijk biertje genuttigd zoals je kunt zien
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan