Oproep: rechtszaak bijwonen over dodelijke verkeersruzie, voor aandacht voor onze kwetsbaarheid

Ik ga niet mee.

Als we daar met allemaal motorrijders komen, dan komt dat agressief over. Zie je wel: agressieve motorrijders. Dat zou in het voordeel van de moordenaar zijn.

Bovendien wil ik niet het oormerk “zwakke verkeersdeelnemer” krijgen. Voor je het weet krijg je betuttelende maatregelen die niet terzake doen als iemand bewust jou wil doodrijden.

Tenslotte wil ik niet de indruk wekken dat de moordenaar niet wist wat hij deed. Dat het wel mee zou vallen. Nee, hij wist precies wat hij deed. Hij deed meerdere pogingen om twee motorrijders dood te rijden.
Hij moet niet zielig doen dat hij niet wist dat ze dood zouden gaan.
 
Ik ga ook niet mee, ik heb niets met collectieve "verontwaardiging" zoals dit. Dit gaat helemaal niet over mij, hoe kom je erop om op zo,n moment daar aanwezig te zijn. Als je die mensen persoonlijk kent is nog iets anders. In dit geval doe je dit meer voor jezelf (als groep motorrijders) . Ik merk echt dat ik niet op sociale media zit zoals Facebook ed. Groepje voor dit, belangenvereniging voor zo,.. Nu dit forum gebruiken als collectieve oproep, ik heb er niets mee. Maar dat had ik al geschreven.
 
Of het verongelukte stel iets uit heeft gelokt of niet, is helemaal niet relevant.
In hoeverre deze specifieke chauffeur doodslag te verwijten valt, ook niet.
Nogmaals: het gaat NIET om deze specifieke zaak maar over het fenomeen van motorrijder-pesten in het algemeen. Het is dan ook geenszins mijn bedoeling de uitspraak te beïnvloeden. Ik ga er trouwens vanuit dat een rechter professioneel genoeg is om zich niet te laten beïnvloeden door wie er toevallig op de publieke tribune zit.

Als je kijkt naar de gemiddelde situatie waarin een automobilist een motorrijder wil 'afstraffen' dan denk ik dat de doorsnee chauffeur gewoon de motorrijder op zijn plek wil zetten, maar zich helemaal niet realiseert hoe riskant dit voor de motorrijder is. En dat wil ik duidelijk maken. Een andere chauffeur in een auto pesten is op zich ook iets waarmee je gevaar veroorzaakt, maar meestal hooguit krassen en deuken tot gevolg heeft, maar het gevaar bij een motorrijder is -tig keer zo groot.
Wij zijn ons dat terdege bewust, maar genoeg chauffeurs blijkbaar niet.
Daarbij is er nog een hoop onbegrip tov motorrijders, bijvoorbeeld automobilisten die nog steeds niet weten dat filerijden is toegestaan.

Ik hoop daarom dat onze bijdrage ertoe leidt dat na een publicatie hierover chauffeurs zich een keer extra achter de oren krabben vóór ze een motorrijder willen 'opvoeden'. Zelfs als die zich heeft misdragen door te schoppen.
Je eerste zin, zou je ook naar de zitting gaan als de automobilist door het initiële incident om het leven was gekomen? Dus het is het enige relevante. En nee is het antwoord op mijn eerste regel. Wat een ontzettend vreemd idee is dit. Je zoekt sensatie, er is bijvoorbeeld helemaal niet duidelijk wat er gebeurd is, misschien hebben de motorrijders wel een brake test gedaan en daardoor in aanraking gekomen. Jij en ik (iedereen hier) weet helemaal niets. En toch....kom je met dit voorstel.... bijzonder op zijn minst.
 
Je eerste zin, zou je ook naar de zitting gaan als de automobilist door het initiële incident om het leven was gekomen? Dus het is het enige relevante. En nee is het antwoord op mijn eerste regel. Wat een ontzettend vreemd idee is dit. Je zoekt sensatie, er is bijvoorbeeld helemaal niet duidelijk wat er gebeurd is, misschien hebben de motorrijders wel een brake test gedaan en daardoor in aanraking gekomen. Jij en ik (iedereen hier) weet helemaal niets. En toch....kom je met dit voorstel.... bijzonder op zijn minst.
.
Je geeft aan dat het helemaal niet duidelijk is wat er gebeurd is. Maar ik geef aan dat het mij niet om de details van dit individuele geval gaat, maar om verkeersruzies in het algemeen. En dat er sprake was van een verkeersruzie, dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.
Brake test? áls dat het geval zou zijn, komt er helemaal geen rechtszaak.

En tenslotte noem je mij een sensatiezoeker? Waar haal je dat vandaan? Over aannames gesproken....
 
Je eerste zin, zou je ook naar de zitting gaan als de automobilist door het initiële incident om het leven was gekomen?.

Wat heeft dat ergens mee te maken? We zitten op een motor-gerelateerd forum en zijn naar ik aanneem allen motorrijders. Net zoals alle subgroepen (duikers, brandweermannen, whatever) bestaat er een bepaalde onderlinge solidariteit. Ik vind het op zich een goed initiatief behalve dat er nog niet genoeg informatie is over de toedracht, want hoewel een motorrijder bewust aanrijden altijd heel fout is natuurlijk, vind ik het nog wel uitmaken of de motorrijder eerst met een uzi de automobilist heeft proberen dood te schieten of iets dergelijks.
 
Naar aanleiding van dit topic:

Door de verkeersruzie met twee dodelijke slachtoffers als triest resultaat lijkt het me echt goed om aandacht te vragen voor de kwetsbaarheid van de motorrijder in het verkeer. Voor ons heeft een 'klein' pest-/of wraakactietje immers vaak verstrekkende gevolgen; veel meer dan een beetje schade aan een voertuig.
De verdachte in de verkeersruzie, die straks voor moet komen op verdenking van doodslag op twee motorrijders, heeft zich dat mogelijk ook niet echt gerealiseerd op dat moment. (NB dit topic en deze oproep zijn niet bedoeld om verder in te gaan op wat er precies in dit specifieke geval gebeurd is).

Om in de pers landelijk aandacht voor onze kwetsbaarheid in het verkeer te vragen, stel ik voor dat we met zoveel mogelijk motorrijders tijdens de rechtszitting op de publieke tribune plaatsnemen.
We zijn herkenbaar doordat we allemaal onze motorjas/-pak dragen en evt. handschoenen. Uiteraard gaan we niet demonstreren, geen spandoeken, niets roepen en gedragen we ons correct. Ons statement maken we puur door herkenbaar aanwezig te zijn. Misdragingen leiden alleen maar af van de inhoud van onze boodschap. Nogmaals, het gaat me om aandacht voor de kwetsbaarheid van motoren in het verkeer, zeker bij pesterijen in het verkeer, maar uitdrukkelijk niet om een gerichte actie tegen deze specifieke verdachte.

De pers zal ongetwijfeld aanwezig zijn bij deze zitting en het kan bijna niet anders, dan dat ze hier aandacht aan gaan besteden. Dit komt dan beslist in het nieuws.

Wie gaat er mee?


vind het nog al ongepast en getuigt van weinig fatsoen
om dit drama te gebruiken als platform voor jouw normen en waarden
weleens afgevraagd of de achterblijvers van dit drama je actie wel op prijsstellen
je bent en blijft een buitenstaander die de feiten niet kent :N
 
Die behoorlijke douw kreeg de Audi-bestuurder vooral omdat-ie de ongevalsplaats verliet zonder hulp te verlenen of zich bekend te maken. De strafmaat in zaken waar de veroorzaker de ongevalsplaats niet verlaat - zoals in dit geval - is helaas bedroevend laag, maar dat is mijn mening.

Eerst afwachten wat de uitspraak gaat zijn :)

Reden waarom de straffen voor verkeersongevallen met doden soms erg laag zijn is omdat het dan om ongevallen gaat.
Als het echt als ongeluk gezien word, dan word er gestraft volgens de wet waarin een verkeersongeval strafbaar is gesteld, de Wegenverkeerswet en die heeft als max idd 240 uur. Maar dan is er geen opzet in het spel.

Als je je in het verkeer dusdanig gedraagt dat het eigenlijk onvermijdelijk is dat er lichamelijk letsel ontstaat kan het OM overstappen naar het Wetboek van Strafrecht en dan kom je bij (poging) doodslag e.d. en daar staan wel behoorlijk hoge maximumstraffen voor !

In dit geval word die overstap gemaakt, deze verdachte zal bij een veroordeling waarschijnlijk echt wel een tijdje niet meer op straat te zien zijn, zou ik verwachten.
 
Of het verongelukte stel iets uit heeft gelokt of niet, is helemaal niet relevant.
In hoeverre deze specifieke chauffeur doodslag te verwijten valt, ook niet.
Nogmaals: het gaat NIET om deze specifieke zaak maar over het fenomeen van motorrijder-pesten in het algemeen. Het is dan ook geenszins mijn bedoeling de uitspraak te beïnvloeden. Ik ga er trouwens vanuit dat een rechter professioneel genoeg is om zich niet te laten beïnvloeden door wie er toevallig op de publieke tribune zit.

Als je kijkt naar de gemiddelde situatie waarin een automobilist een motorrijder wil 'afstraffen' dan denk ik dat de doorsnee chauffeur gewoon de motorrijder op zijn plek wil zetten, maar zich helemaal niet realiseert hoe riskant dit voor de motorrijder is. En dat wil ik duidelijk maken. Een andere chauffeur in een auto pesten is op zich ook iets waarmee je gevaar veroorzaakt, maar meestal hooguit krassen en deuken tot gevolg heeft, maar het gevaar bij een motorrijder is -tig keer zo groot.
Wij zijn ons dat terdege bewust, maar genoeg chauffeurs blijkbaar niet.

Zullen we dan automobilisten die het niet beseffen maar wat lichter straffen dan degene die het wel weten :?


Ik snap trouwens best wat je bedoeling is met je voorstel.
Alleen is het onmogelijk om daar met 100 motorrijders aanwezig te zijn zonder dat de rest van de wereld denkt dat je daar bent om de omgekomen motorrijders te steunen. Dat idee gaan mensen hebben, hoe dan ook. Terwijl we helemaal nog niet weten wat zijn rol precies is geweest.
En wat ik van de achtergrond van de motorrijder weet/gelezen heb wil ik niet dat iemand denkt dat ik mij met die blik op de wereld associeer.

De bedoeling is uiteraard :} maar op die plek op dat moment maakt dat het verbanden oproept die misschien helemaal niet zo positief uitpakken.
 
Eerst afwachten wat de uitspraak gaat zijn :)

Reden waarom de straffen voor verkeersongevallen met doden soms erg laag zijn is omdat het dan om ongevallen gaat.
Als het echt als ongeluk gezien word, dan word er gestraft volgens de wet waarin een verkeersongeval strafbaar is gesteld, de Wegenverkeerswet en die heeft als max idd 240 uur. Maar dan is er geen opzet in het spel.

Als je je in het verkeer dusdanig gedraagt dat het eigenlijk onvermijdelijk is dat er lichamelijk letsel ontstaat kan het OM overstappen naar het Wetboek van Strafrecht en dan kom je bij (poging) doodslag e.d. en daar staan wel behoorlijk hoge maximumstraffen voor !

In dit geval word die overstap gemaakt, deze verdachte zal bij een veroordeling waarschijnlijk echt wel een tijdje niet meer op straat te zien zijn, zou ik verwachten.
Goed punt, maar dan moet (poging) tot doodslag wel bewezen worden, en dat is best moeilijk (zoals je weet).

Ongeveer een jaar geleden speelde er een zaak waar een automobilist eveneens poging tot doodslag ten laste werd gelegd. Toedracht: de automobilist toerde 40 km/u op een 80-weg en werd ingehaald door een motorrijder die een inhaalverbod negeerde. Automobilist was het daar niet mee eens en reed de motor aan, die daarop enkele honderden meters verderop in een weiland terecht kwam. De automobilist werd door 2 agenten aangetroffen terwijl deze de gewonde motorrijder uitschold, meerdere malen riep dat-ie hem opzettelijk aanreed, en dat-ie dat de volgende keer weer zou doen, want motorrijders zijn tuig. Zowel de agenten als meerdere omstanders zijn daar getuige van geweest.

In de rechtszaak betuigde de automobilist spijt, en verklaarde dat-ie was geschrokken van de inhalende motorrijder, nooit opzettelijk in diens richting heeft gestuurd, en dat-ie als gepensioneerde z'n rijbewijs enorm nodig had. Hij werd heengezonden met 240 uur voorwaardelijke taakstraf, een voorwaardelijke rijontzegging voor enkele maanden, geen boete. Er kon geen poging tot doodslag , of poging daartoe, bewezen worden, aldus de rechter...
 
Laatst bewerkt:
.
Je geeft aan dat het helemaal niet duidelijk is wat er gebeurd is. Maar ik geef aan dat het mij niet om de details van dit individuele geval gaat, maar om verkeersruzies in het algemeen. En dat er sprake was van een verkeersruzie, dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.
Brake test? áls dat het geval zou zijn, komt er helemaal geen rechtszaak.

En tenslotte noem je mij een sensatiezoeker? Waar haal je dat vandaan? Over aannames gesproken....
Volgens mij moet zelfs die verkeersruzie en/of de relevantie ervan nog bewezen worden, maar het OM toont ballen, en dat is imho mooi.

Maar goed, je riep ons op om mee te demonstreren in verband met "de kwetsbaarheid van ons als motorrijders, zeker bij pesterijen in het verkeer". Als locatie kies je een rechtszaak die daar niets mee te maken heeft.

Ik geloof geen seconde in al dan niet toegenomen algehele verkeersagressie of pesterijen gericht tegen motorrijders in het bijzonder. Maar als je daar wél in geloofd en dat punt wilt maken, dan is de gekozen locatie/gelegenheid in elk geval erg onhandig gekozen. Want niet relevant, dat zeg je zelf ook, en je loopt (dus) het risico juist een beeld te vormen dat je niet wilt. Waarom dat zo is, is door verschillende MF-ers al toegelicht.

Ik geloof wel dat motorrijders kwetsbaar zijn, en dat ze daar zelf een heleboel aan kunnen doen. En ik geloof dat verkeersdeelnemers in algemene zin (dus ook motorrijders) best wat beter kunnen opletten en rekening met elkaar kunnen houden, alsook dat ze daar best wat vaker aan herinnert mogen worden. KNMV en MAG doen dat bijvoorbeeld al d.m.v. jaarlijkse campagnes en een heleboel voorlichting. Als dat jouw boodschap is, dan is die niet nieuw, maar vind ik het niettemin fantastisch dat je je voor die zaak wilt inzetten. Vandaar dat ik eerder al verwees naar het aansluiten bij de bestaande belangenverenigingen voor motorrijders, want dan heb je tenminste een platform.

Als je vind dat die campagnes tekort schieten, dan staat het je vrij om dat nog vaker onder de aandacht te brengen, maar dan zou ik een andere gelegenheid kiezen dan die rechtszaak. Dan kun je nog beter toevallig op een plein voor of in de buurt van die rechtbank gaan staan, en hopen dat journalisten dat opmerken, of je stuurt gewoon een open brief naar diverse nieuwsmedia. Met zo'n brief wil ik je mss best helpen, maar dan zou ik beter moeten begrijpen welke boodschap je nu precies wilt overbrengen, en het daarmee eens zijn.
 
Laatst bewerkt:
Goed punt, maar dan moet (poging) tot doodslag wel bewezen worden, en dat is best moeilijk (zoals je weet).

Ongeveer een jaar geleden speelde er een zaak waar een automobilist eveneens poging tot doodslag ten laste werd gelegd. Toedracht: de automobilist toerde 40 km/u op een 80-weg en werd ingehaald door een motorrijder die een inhaalverbod negeerde. Automobilist was het daar niet mee eens en reed de motor aan, die daarop enkele honderden meters verderop in een weiland terecht kwam. De automobilist werd door 2 agenten aangetroffen terwijl deze de gewonde motorrijder uitschold, meerdere malen riep dat-ie hem opzettelijk aanreed, en dat-ie dat de volgende keer weer zou doen, want motorrijders zijn tuig. Zowel de agenten als meerdere omstanders zijn daar getuige van geweest.

In de rechtszaak betuigde de automobilist spijt, en verklaarde dat-ie was geschrokken van de inhalende motorrijder, nooit opzettelijk in diens richting heeft gestuurd, en dat-ie als gepensioneerde z'n rijbewijs enorm nodig had. Hij werd heengezonden met 240 uur voorwaardelijke taakstraf, een voorwaardelijke rijontzegging voor enkele maanden, geen boete. Er kon geen poging tot doodslag bewezen worden, aldus de rechter...
Dat klinkt dan ook wel als iets om als slachtoffer vreselijk depressief van te worden wanneer je de uitspraak te horen krijgt.
 
Ik denk hele confrontatie op A10 is vorm van haantjes-gedrag. Dat ga je op geen enkele manier oplossen.
Als er morgen weer een automobilist is waar de stoppen doorslaan dan gebeurt het net zo makkelijk weer een keer.
Je ziet nu ook van die rapper in 010 die wordt neergeschoten om een omgevallen drankje!

In mijn ogen is rechtbankbezoek hetzelfde als mensen die onthutst, verontwaardigd en geschokt de zoveelste 'stille tocht' gaan lopen. Helpt ook niks!

Wanneer je als motorrijder conflict krijgt met automobilist dan is beste om maar flink het gas open te draaien of om stil te gaan staan.
Als motorrijder zal je het altijd gaan verliezen van een auto. De auto heeft een kras, en voor jou is er langdurig ziekenhuis of erger.

Wanneer het dan toch tot een confrontatie komt, dan maar stilstaand. Maar beter is om ook DAT te vermijden.
Of je krijgt zelf klappen, òf je deelt klappen uit. Bij het eerste heb je zelf een blauw oog.
Bij het laatste sta je later meneer de rechter uit te leggen dat het echt jouw schuld niet was.
Maw in geval van klopperij ben je in alle gevallen verliezer.

Helaas is een beetje verdraagzaamheid tegenwoordig ver te zoeken.
 
Tja gestoorden rijden helaas ook rond,maar over het algemeen zijn automobilisten niet agressief tegen motorrijders,
ik heb het in 40jaar motorrijden nog niet meegemaakt,wel dat er eens een auto te dicht achter je zit,maar dan ga je of opzij
of je geeft gas bij.En je kan zelf ook je gedrag aanpassen door defensief te rijden en goed te anticiperen en niet als een
wildeman te gaan rijden door zelf vlak achter een auto te gaan rijden en rechts in te gaan halen of te tripleren,hou rekening met elkaar
dan valt het met die hier gesuggereerde agressie reuze mee.
 
Ik denk hele confrontatie op A10 is vorm van haantjes-gedrag. Dat ga je op geen enkele manier oplossen.
Als er morgen weer een automobilist is waar de stoppen doorslaan dan gebeurt het net zo makkelijk weer een keer.
Je ziet nu ook van die rapper in 010 die wordt neergeschoten om een omgevallen drankje!

In mijn ogen is rechtbankbezoek hetzelfde als mensen die onthutst, verontwaardigd en geschokt de zoveelste 'stille tocht' gaan lopen. Helpt ook niks!

Wanneer je als motorrijder conflict krijgt met automobilist dan is beste om maar flink het gas open te draaien of om stil te gaan staan.
Als motorrijder zal je het altijd gaan verliezen van een auto. De auto heeft een kras, en voor jou is er langdurig ziekenhuis of erger.

Wanneer het dan toch tot een confrontatie komt, dan maar stilstaand. Maar beter is om ook DAT te vermijden.
Of je krijgt zelf klappen, òf je deelt klappen uit. Bij het eerste heb je zelf een blauw oog.
Bij het laatste sta je later meneer de rechter uit te leggen dat het echt jouw schuld niet was.
Maw in geval van klopperij ben je in alle gevallen verliezer.

Helaas is een beetje verdraagzaamheid tegenwoordig ver te zoeken.
Het is denk ik minder slecht gesteld dan je denkt, het wegdek is geen grote mat partij. Ondanks de grote haast en drukte komt het overgrote deel gewoon aan op plek van bestemming, zonder kleerscheuren of blauwe plekken. Dit soort gevallen behoren gelukkig nog tot de uitzonderlijke gevallen.
 
Goed punt, maar dan moet (poging) tot doodslag wel bewezen worden, en dat is best moeilijk (zoals je weet).

Ongeveer een jaar geleden speelde er een zaak waar een automobilist eveneens poging tot doodslag ten laste werd gelegd. Toedracht: de automobilist toerde 40 km/u op een 80-weg en werd ingehaald door een motorrijder die een inhaalverbod negeerde. Automobilist was het daar niet mee eens en reed de motor aan, die daarop enkele honderden meters verderop in een weiland terecht kwam. De automobilist werd door 2 agenten aangetroffen terwijl deze de gewonde motorrijder uitschold, meerdere malen riep dat-ie hem opzettelijk aanreed, en dat-ie dat de volgende keer weer zou doen, want motorrijders zijn tuig. Zowel de agenten als meerdere omstanders zijn daar getuige van geweest.

In de rechtszaak betuigde de automobilist spijt, en verklaarde dat-ie was geschrokken van de inhalende motorrijder, nooit opzettelijk in diens richting heeft gestuurd, en dat-ie als gepensioneerde z'n rijbewijs enorm nodig had. Hij werd heengezonden met 240 uur voorwaardelijke taakstraf, een voorwaardelijke rijontzegging voor enkele maanden, geen boete. Er kon geen poging tot doodslag , of poging daartoe, bewezen worden, aldus de rechter...


Dat was in Heerhugowaard volgens mij. Wat een naïeve rechter was dat, ze hadden de opmerkingen van de verdachte die echt wel voor schuldig pleitte notabene in het PV staan. De politie had die namelijk ook gehoord ter plaatse.

Maar ik ga wel mee als er animo voor is. Het gaat om een stil en vreedzaam protest over het omver kegelen van een motor, conform verschillende, onpartijdige getuigen. Ik vind niet dat het leed van de familieleden gekaapt wordt door motorrijders met eigenbelang. Overigens met betrokkenheid vanuit motorrijdend NL zou niets mis mee zijn. Het geeft gewoon weer dat het gedrag abject was. En bewustwording dient ons allen.
 
In een vorig leven heb ik een paar duizend aanrijdingen behandeld en echt - je kunt niet over een zaak oordelen totdat je het dossier hebt gelezen. Het omslagpunt van de schuld zit hem vaak in minieme details die nooit de media halen. Als motorrijder moet je je realiseren dat je in een confrontatie altijd de zwakkere partij bent. Hoe boos je ook wordt. ik zou niet met een groep naar de rechtbank mee gaan. Ongewild kun je de zaak in/door de media een kant uit trekken die niet in het belang is van de partijen in die zaak.
 
Enne, ik ben door opleiding en ervaring misschien een dun schaamhaartje beter dan een ander. Ik word ook nog wel eens nijdig en soms reageer ik dan ook nog naar de andere partij. Bijna altijd heb ik achteraf spijt.
 
In de media staan meerdere varianten over dit ongeval ,
Dat de motorrijder en z'n passagier doorreden na het veroorzaken van een ongeval komt vaak naar boven.

Ook komt er vaker naar boven dat de motorrijder zélf de veroorzaker is, door te trappen naar de auto,
en hierbij op zijn bek te gaan.

Het enige trieste is, dat haantje-motorbestuurder z'n passagier bij zijn geblunder heeft meegenomen in de dood.

Dit zijn geen personen die ik wil steunen , geeft een verkeerd signaal , dat motorrijders agressie in het verkeer steunen.
Moet je niet willen.

Denk dat -deze zaak- beter zoals elke andere zaak door de rechter moet worden beoordeeld .
 
Enne, ik ben door opleiding en ervaring misschien een dun schaamhaartje beter dan een ander. Ik word ook nog wel eens nijdig en soms reageer ik dan ook nog naar de andere partij. Bijna altijd heb ik achteraf spijt.
Voor m’n werk zit ik elke dag enkele honderden kilometers op de weg en ik ben mijn medeweggebruikers als mensen gaan zien met elk hun eigenaardigheden en soms zelfs agressieve gedragingen. Door deze gedragingen heb ik een aandoening opgelopen die zich uit in gemekker en gescheld die gevolgd word door een uitbundig lachen. Veelal heeft het niks te betekenen en is uitsluitend verbaal.

Om het een naam te geven die het beste aansluit bij dit soort buien heb ik het file de la Tourette genoemd. Ik kan er ook werkelijk niks aan doen en het is niet gevaarlijk dus ik laat me ook niet behandelen.
 
Ik zit de laatste tijd wat vaker You Tube te kijken, maar vaak verbaas ik me er over dat er niet meer doden vallen, sommigen rijden echt als idioten, die vragen er gewoon om!
 
Tijdens deze rechtszaak ga ik niet in de zaal zitten.

Tijdens een rechtszaak waarbij een motorrijder door een linksafslaande automobilist wordt doodgereden zou ik wel in de zaal gaan zitten. "Heb je me NU gezien!?"
 
Terug
Bovenaan Onderaan