Opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pr!li

MF veteraan
17 feb 2006
3.725
0
Hey,

Even een vraag...
Heb sinds een maandje een GS 500. Alleen 2 weken geleden begon het gezeik...
Motor start wat lastig, duurt even voordat de accu hem oppakt...geef soms wat gas bij. Maar nou gebeurt het steeds vaker dat ik na het starten aan de gashendel kan gaan hangen, maar er bijna niks gebeurt. Vermogen is helemaal weg, kom net van m'n plaats. Zelfs met het gas helemaal open duurt het veels te lang voordat ik op 3000 toeren zit. De uitlaat 'plopt' heel erg, net een chopper oid (of een 1 cilinder)...net of hij bijna verzuipt (soms als ik zelfs bijna geen gas geef bij het starten). Start overigens zonder choke (!), meestal geen probleem.
Wanneer ik een paar honderd meter heb gereden, begint de motor even wat te bokken en klapt hij ineens naar vol vermogen (komt de 2e cilinder er nu bij :? ), pislink als je vol aan het gas hangt om maar net vooruit te komen...rest van de rit geen problemen meer...
Heb vanmiddag dus geprobeerd om de motor eerst even warm te laten draaien en daarna evt. zonder problemen weg te rijden, heeft geen zin, na dezelfde paar honderd meter heb ik ineens weer het volle vermogen.
Motor heeft trouwens al eens op z'n kant gelegen. Pas langs een motorzaak geweest en ff gevraagd of hun het misschien wisten, hij begon over een vlotternaald...een waaaat? (Misschien dat er vuil onderin de carborateur zou zitten) Ik weet net hoe ik m'n banden op moet pompen, daar houdt het ongeveer op ook :+ Ben totaal niet technisch aangelegd....en toch een man :Y Maargoed, zodra je voor de deur staat bij de motorzaak draait alles natuurlijk perfect...ben je wat verder van huis...juist...

Iemand dus enig idee wat dit kan zijn, of hoe dit te verhelpen is?
Hoor het graag...

:] plop :] plop :] plop :] heeeeeeeeeeeeeeng

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan