20min stationair laten draaien
Lekker voor hotspots... "Verder viel het me wel op dat de rechterkant van het motorblok langer koel bleef dan de linkerkant" Joh, de waterpomp zit waarschijnlijk rechts?
Je moet het op een manier testen he, na 14 jaar dienst zal ie een keer 20 min. stationair draaien ook niet met de dood bekopen.
wtf, snap je dan niet dat het slecht is, kvs had kunnen koken en daardoor koppakking kapot gaan.
Radiateur NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT met een hogedrukreiniger afspuiten. Je spuit alle lamellen krom en dan kun je um weg pleuren. Spreek helaas uit eigen ervaring
Eigenlijk wisten we dat al. Toch nog ff vragen of er mischien, wellicht hoedanook nog een truuk bestaat die het ontkracht.
Of een raqdiateurdop niet niet goed afsluit. Geen druk meer op het systeem.Wordt ie heet zodat ie uit de radiatuer gaat koken . De fan draait, radiateur wordt warm. Slangen worden hard van de druk.
Kun je er voor 99.9 % vanuitgaan dat de koppakking er tussen uit ligt.
?????????????????????????????????????????????????Ik zou die radiateur een weekje lang, buitenshuis, vóór elke (niet te korte) rit een beetje nevelen met diesel; ietsjes vochtig maar en vooral niet op remmen morsen.
Eerder een plaspauze inlassen?Ik kwam een poos geleden (in juli toen het zo warm was) thuis na een ritje van ongeveer 30 km. Toen ik de motor uit zetten kookte het koelwater (het borrelde een behoorlijk tijdje door) tussen m'n benen. Niet goed dus.
Geen idee, bij mijn Fazer slaat de fan ongeveer binnen een minuut aanOm deze te controleren heb ik de motor stationair warm laten draaien, tot mijn verbazing sprong de ventilator netjes aan toen de temperatuur aan het eind van de schaal kwam en richting het rood ging. Warm draaien tot de ventilator aan ging duurde ongeveer 20 minuten.
Is dat een acceptabele tijd zonder rijwind?
Nee je lost zelf niet op.
Geen idee, bij mijn Fazer slaat de fan ongeveer binnen een minuut aan