Opzegging motoplus

wil79

MF veteraan
6 mrt 2015
1.061
4
Ik ben benieuwd wat jullie mij als advies gaan geven, ik voel me namelijk een beetje genaaid, maar misschien vinden jullie dit wel normaal......

Ik heb afgelopen maandag motoplus (abboland) gebeld,om mijn abonnement op te zeggen.
Ik vroeg dus per wanneer ik dan van het abb af kon, en dat was een opzegtermijn van 4 weken,prima,ik opgezegd, niks aan de hand.
Wat mijn fout was was dat ik niet om een schriftelijke bevestiging vroeg, maar okay....

Vanmorgen word er een jaar abb van mijn rekening afgeschreven,ik dus teruggeboekt,en even gebeld.
Geen probleem volgens de vrouw, was fout gegaan, ik zou een nwe deel factuur krijgen.

Meteen daarachteraan krijg ik een mail,met opzegbevestiging, en de rekening, en die rekening die stuit mij enorm tegen de borst.

2 nummers , a 3.95 en 6.00 administratie kosten.
Ik dus gebeld,dat ik dat vreemd vind, zegt die vrouw dat dat komt omdat als ik mijn abb opzeg ik buiten de korting val,en dus de losse prijs moet betalen.
Opeens was volgens mevrouw de verbinding slecht, en er werd opgehangen.
Ik uiteraard weer terug gebeld, maar er was niks meer te regelen, ik moet gewoon 14.- betalen voor de laatste 2 nummers,omdat zoals ik net zei de korting stopt.

Ik heb gezegd dat ik die nummers dan niet hoef,maar dat kon niet, want ik had een opzegtermijn.
Dus mijn antwoord was dat ik idd een verbintenis heb aan motoplus, maar wel voor die prijs,en niet voor de losse nummer prijs, maar mevrouw vond van niet, en ook zij wenste niet verder te praten.

Wat een #$%%£×##$ bedrijf is dat motoplus zeg.

Maak ik me nou voor niks druk, of kan dit gewoon echt niet?

Wat zouden jullie doen?
 
Wees blij dat het geen ANWB abbo is, dan zat je er nog minimaal een jaar aan vast omdat je niet gedurende opzeg periode het gereageerd. :W
 
Laatst bewerkt:
Betaling niet voldoen, het is voor hun vast de moeite niet waard een deurwaarder langs te sturen. Je zult vast een aantal keren gebeld worden en dat ze dreigen met een deurwaarder vanuit een incassobureau, maar dat houd vanzelf op als je direct weer ophangt of bot blijft doen. Je zult wel nooit meer een abbo bij ze kunnen afsluiten als je het zo doet. :+

Het is echter ethisch gezien niet "verantwoord", maar dat zul je zelf ook wel inzien.
 
ploef overmaken en geen negatieve energie verspillen aan aan 14 euro. pff dat ik dit typ kost bijna meer.
 
Wees blij dat het geen ANWB abbo is, dan zat je er nog minimaal een jaar aan vast omdat je niet gedurende opzeg periode het gereageerd. :W

Ik heb niet opgezegd gedurende het contract.
Ik heb doodgewoon opgezegd,en hem gevraagd wanneer ik er vanaf kon.
Mn periode waarin ik niet op kon zeggen is allang verlopen,ik ben geloof ik 3 jaar lid geweest.

Aan de ene kant heb ik ook zo iets van:" het is maar 14,-" maar aan de andere kant,als ze dat zo bij elke klant doen.....
 
In de voorwaarde van abonnementenland
(Abonnementenland)
zie ik dit staan:

Artikel 16 - Klachtenregeling


Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Misschien helpt het om daar je klacht te melden.

Het lijkt mij dat je een overeenkomst heb waar duidelijk in moet staat dat je over de hele looptijd korting krijgt, of wat het maand/jaar bedrag moet zijn, heb je die nog?

Vraag het bedrijf is te laten zien waar in de voorwaarden staat dat je korting stopt in geval van opzegging.
 
ploef overmaken en geen negatieve energie verspillen aan aan 14 euro. pff dat ik dit typ kost bijna meer.


Dit klopt ook wel, maar jij doet toch ook niet naar elke klant een rekening sturen van 14,-?

Ik wil bedrijven die dit zo doen eigenlijk niet sponsoren......
 
In de voorwaarde van abonnementenland
(Abonnementenland)
zie ik dit staan:

Artikel 16 - Klachtenregeling


Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Misschien helpt het om daar je klacht te melden.

Het lijkt mij dat je een overeenkomst heb waar duidelijk in moet staat dat je over de hele looptijd korting krijgt, of wat het maand/jaar bedrag moet zijn, heb je die nog?

Vraag het bedrijf is te laten zien waar in de voorwaarden staat dat je korting stopt in geval van opzegging.

Dit is wel een goede inderdaad.

En nee,ik heb helemaal geen voorwaarde (gehad of meer weet ik niet, gewoon telefonisch afgesloten)

Ik ga ze eerst mailen inderdaad met deze vraag, en dan die klacht daar misschien wel indienen.

Een hoop moeite voor 14,- , maar aan de andere kant ook weer principe kwestie.....
 
Dit klopt ook wel, maar jij doet toch ook niet naar elke klant een rekening sturen van 14,-?

Ik wil bedrijven die dit zo doen eigenlijk niet sponsoren......

jouw principes, jouw gevangenis
 
Ah de motoplus. Die €6 administratiekosten zijn nodig voor de pogingen om je weer te strikken als abonnee. :+
Beste Motorliefhebber,

Uit onze gegevens blijkt dat je de MotoPlus in het verleden al eens hebt ontvangen. Omdat het begin van het nieuwe motorseizoen voor de deur staat willen wij je graag een uniek en eenmalig voorstel doen.
Eenmalig, uh huh... :z
 
Ik snap het verhaal niet helemaal, waarom dan die rekening voor 2 losse nummers? Als jij je abbo opzegt en je hebt een opzegtermijn van 4 weken, dan valt alles wat je vanaf nu tot over 4 weken nog ontvangt toch gewoon onder je huidige abonnement? Stel dat je per 1 juni bent opgezegd, en je hebt al voor het hele jaar vooruit betaald, dan lijkt het me logisch dat je de resterende maanden die je al vooruit hebt betaald toch gewoon terug krijgt? Of betaal je steeds voor iedere maand opnieuw?
 
Ik snap het verhaal niet helemaal, waarom dan die rekening voor 2 losse nummers? Als jij je abbo opzegt en je hebt een opzegtermijn van 4 weken, dan valt alles wat je vanaf nu tot over 4 weken nog ontvangt toch gewoon onder je huidige abonnement? Stel dat je per 1 juni bent opgezegd, en je hebt al voor het hele jaar vooruit betaald, dan lijkt het me logisch dat je de resterende maanden die je al vooruit hebt betaald toch gewoon terug krijgt? Of betaal je steeds voor iedere maand opnieuw?


Mijn abb had ik toevallig betaald tot nu, en er zou dus weer een jaar betaald moeten worden (4e jaar dus) ,maar ik heb een opzegtermijn van 4 weken (is 2 nummers) , en die moet ik dus opeens los kopen.

En die gaan dan opeens niet meer in de abb prijs,maar in losse verkoop prijs.

Ik denk dat ik mn verlies maar moet pakken, idd hoe zot het verwoord, maar ik voel me wel echt bedonderd.

Motoplus heeft zich wel laten kennen, mij zullen ze uiteraard nooit meer terug zien als klant
 
Waar moet ik die 14 euro heen overmaken???

Chill man

Neem als vrienden afscheid...
 
Laatst bewerkt:
Mijn abb had ik toevallig betaald tot nu, en er zou dus weer een jaar betaald moeten worden (4e jaar dus) ,maar ik heb een opzegtermijn van 4 weken (is 2 nummers) , en die moet ik dus opeens los kopen.

En die gaan dan opeens niet meer in de abb prijs,maar in losse verkoop prijs.

Ik denk dat ik mn verlies maar moet pakken, idd hoe zot het verwoord, maar ik voel me wel echt bedonderd.

Motoplus heeft zich wel laten kennen, mij zullen ze uiteraard nooit meer terug zien als klant

Mail ze dat je het er niet mee eens bent en dat ze moeten aantonen waarom je de volle prijs moet betalen?
Je hebt een abonnement dus dit kan niet.
Als je abo is gestopt en ze sturen alsnog 2 nummers is dat hun fout nooit die van jou!
Het gaat niet om het geld maar het principe lijkt me.

Zet wel de url link van dit Topic erbij :t
Dit is nml wel slechte reclame voor ze op hét motorforum :]
 
Laatst bewerkt:
pff dat ik dit typ kost bijna meer.

Dan ben je ook niet duur! 8-)

Idd, gewoon overmaken. Alleen het topic openen en er tijd aan besteden kost al meer. Iedereen die er op heeft gereageerd maakt het al vele malen duurder dan de initiële 14 euro. :9
 
Ik kan er best inkomen dat er opzegtermijn van 4 weken is, dat is bijna overal zo. Dus dat ze je houden aan die 2 nummers is op zich ook logisch, maar als je vandaag opzegt en je abonnement stopt over 4 weken, dan ben je de komende 4 weken dus nog gewoon abonnee. Dan heb je dus ook gewoon recht op de prijzen voor een abonnee, en is het raar dat ze je nu opeens behandelen als nieuw abonnee en je de losse prijs en administratiekosten moet betalen. Daar zou ik op zijn minst even een beetje boos om worden daar. Als ze je nu opeens zien als nieuw lid dan betekend dat dat je op dit moment dus kennelijk geen lid ben, en heb je ook geen opzegtermijn. Ik zou het niet betalen.

Boeiend dat het om 14 euro gaat, als je bij de appie opeens 14 euro extra voor een pak melk moet betalen dan doe je dat ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Toch snap ik TS wel. Je bent jaren goede klant, zegt op en krijgt een trap na want de laatste 2 nummers kosten bijna net zoveel als een half jaar abonnement.
Het is gewoon een niet prettige afsluiting en je kijkt wel 3 x uit voordat je ooit weer een abonnement bij dit bedrijf neemt, snap echt niet dat bedrijven dit nog doen in 2018, het is niet klantgericht.
 
Je kan ook alleen betalen wat je volgens jou zou moeten betalen. 2 nummers met korting. En de rest stoppen ze maar waar de zon niet schijnt.
 
Aboland staat los van Motoplus, zij zijn een dienstverlenende organisatie voor uitgevers. Als je een klacht hebt over Aboland, dan zou ik die bij Motoplus neerleggen. (Al denk ik dat ze er niks mee gaan doen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan