Ik kan er best inkomen dat er opzegtermijn van 4 weken is, dat is bijna overal zo. Dus dat ze je houden aan die 2 nummers is op zich ook logisch, maar als je vandaag opzegt en je abonnement stopt over 4 weken, dan ben je de komende 4 weken dus nog gewoon abonnee. Dan heb je dus ook gewoon recht op de prijzen voor een abonnee, en is het raar dat ze je nu opeens behandelen als nieuw abonnee en je de losse prijs en administratiekosten moet betalen. Daar zou ik op zijn minst even een beetje boos om worden daar. Als ze je nu opeens zien als nieuw lid dan betekend dat dat je op dit moment dus kennelijk geen lid ben, en heb je ook geen opzegtermijn. Ik zou het niet betalen.
Boeiend dat het om 14 euro gaat, als je bij de appie opeens 14 euro extra voor een pak melk moet betalen dan doe je dat ook niet.
Motoplus en/of abboland zullen nooit meer wat aan mij verkopen,
Betaling niet voldoen, het is voor hun vast de moeite niet waard een deurwaarder langs te sturen. Je zult vast een aantal keren gebeld worden en dat ze dreigen met een deurwaarder vanuit een incassobureau, maar dat houd vanzelf op als je direct weer ophangt of bot blijft doen. Je zult wel nooit meer een abbo bij ze kunnen afsluiten als je het zo doet.
Het is echter ethisch gezien niet "verantwoord", maar dat zul je zelf ook wel inzien.
Ah vandaar dat je nu uitsluitend BMW rijdt...Wat reageert iedereen op de hand van de uitgever zeg.( service provider Abbo land eigenlijk )
Ik ken de voorwaarden ook niet waarom mevrouw het ineens over de losse stuksprijs heeft.
Maar er klinkt wel enige logica uit. ( gedeeld jaar is andere prijs .. zoiets)
Mijn abbo mag gewoon doorlopen, al tien jaar.
1. Ken je rechten
* Je mag op ieder moment je abonnement opzeggen. Stel dat je een abonnement op 15 januari opzegt en je hebt een opzegtermijn van 1 maand, dan eindigt het abonnement uiterlijk 15 februari.
* Je mag een abonnement op dezelfde manier opzeggen als je het bent aangegaan. Heb je bijvoorbeeld telefonisch een abonnement genomen, dan mag je dit ook telefonisch beëindigen.
* Een abonnement mag niet automatisch worden verlengd, tenzij je het abonnement na verlenging op ieder moment kunt opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
* Abonnementen op (dag)bladen en tijdschriften mogen na de eerste contractperiode elke keer worden verlengd voor maximaal 3 maanden of worden omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Je mag het abonnement vervolgens opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Heb je een contract voor onbepaalde tijd en wordt het (dag)blad of tijdschrift minder dan 1 keer in de maand bezorgd (bijvoorbeeld per kwartaal)? Dan geldt een opzegtermijn van maximaal 3 maanden.
* Proefabonnementen op (dag)bladen en tijdschriften mogen zonder je uitdrukkelijke toestemming niet worden verlengd en stoppen automatisch na de afgesproken proefperiode. Stel je hebt een proefabonnement op een tijdschrift over tuinieren genomen. Als je niets doet, stopt dat dus op de afgesproken datum en zit je niet vast aan een abonnement.
* Als je betaald hebt voor een jaar verlenging, heb je recht op het bedrag dat je teveel betaald hebt terug te krijgen zodra je het abonnement opzegt. Een sportschool die een contract met een jaar verlengt en dit vooraf in rekening brengt, zal het resterende bedrag moeten terugbetalen. Als je bijvoorbeeld na 3 maanden opzegt, krijgt je 9/12e van het jaarbedrag terug.
Het reguliere abonnementstarief is 76,22 euro. Het eerste jaar profiteert u van een introductiekorting en betaalt u 48 euro.
Ah vandaar dat je nu uitsluitend BMW rijdt...
https://www.consumentenbond.nl/juri...tschap/verlengen-en-opzeggen-van-abonnementenJe hebt een jaarabonnement dus betaald in 1x voor een heel jaar. Als je nog 2 nummers geleverd krijgt = 1 maand dan hoor je 11/12de van je abonnement terug te krijgen. Hoeveel was er voor een jaarabonnement bij je afgeschreven?
Op de website van motoplus staat namelijk:Als het 2de jaar dus een volle prijs is en geen introductiekorting dan klopt het dat je nu meer betaald. maar dat alsnog maar 1/12 moeten zijn van je laatst afgeboekte afschrijving.
Misschien is het mis gegaan toen je het geld hebt teruggeboekt en hun daardoor geen kans hebt gegeven om zelf het teveel bedrag terug te storten.
Een telefonische opzegging zou genoeg moeten zijn, ook als je geen bevestiging hebt gehad zou ik naar het telefoon gesprek verwijzen en de wettelijke opzegtermijn van 1 maand vanaf die datum en de daarbij behorende kosten van 1/12de van het jaarabonnement.
Administratiekosten zou ik niet mee akkoord gaan, tenzij dit toch ergens in de voorwaarden is vermeld dat het bij opzeggen in rekening word gebracht. Normaliter kost opzeggen van een tijdschrift geen geld.
Dus voor 14 euro die je volgens jezelf onterecht moet betalen ga je maar het hele bedrijf afzeiken, goed bezig joh, niet....
Een abonnement is toch niet vergelijkbaar met een pakket?Je koopt een vooraf bekend aantal ergens van tegen een pakketprijs. Koop je dat aantal niet, dan is het eigenlijk ook niet zo heel bizar dat de pakketprijs n.v.t is?
Een abonnement is toch niet vergelijkbaar met een pakket?
Ah , wees blij dat het niet de MAG is , ( Motorrijders Actie Groep )
Die flikken exact hetzelfde geintje maar dan voor een jaar contributie.
18 voor 7,50 zal geen probleem zijn, of wel?Ben ik daar misschien iets te pragmatisch in?
Aanbieding: 12 appels voor €5,-. Dat betekent niet dat ik er 6 kan gaan halen voor €2,50. Waarom zou dat dan wel zo zijn als ik er eerst 12 koop en er dan 6 ga terug brengen?
Je koopt een vooraf bekend aantal ergens van tegen een pakketprijs. Koop je dat aantal niet, dan is het eigenlijk ook niet zo heel bizar dat de pakketprijs n.v.t is?
Administratiekosten.. Die zijn dan wel weer een beetje lame.
Dat is op zich al een prestatie dat je iemand van Ziggo aan de telefoon krijgt. Ik heb het na ruim een half uur wachten opgegeven.Overal hetzelfde gezeik. Ik wijzig onlangs mijn Ziggo abonnement, online via de Ziggo site, dus je kan niks fout doen...en wat gebeurt er..... ze zetten het om naar 2 abonnementen. Wordt het maandbedrag plots 115 euro ipv 60Ben nu alweer diverse telefoontjes verder en iedere keer een ander lulverhaal......
Die medewerkers achter die lijnen zijn of enorm stom/laag opgeleid of ze worden getraind om de boel bewust te belazeren..... Heb je ooit iemand gesproken die dat soort werk doet ? Ik niet... volgens mij schamen ze zich de ogen uit hun kop om daar voor uit te komen...
Dat is op zich al een prestatie dat je iemand van Ziggo aan de telefoon krijgt. Ik heb het na ruim een half uur wachten opgegeven.
Dat is op zich al een prestatie dat je iemand van Ziggo aan de telefoon krijgt. Ik heb het na ruim een half uur wachten opgegeven.