Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Opzegging motoplus


Dit is 100% mijn gedachten idd.

Maar ik ga mn verlies maar pakken, en maak het geld wel over, maar vergeet dit nooit meer.

Motoplus en/of abboland zullen nooit meer wat aan mij verkopen, dit is mijn leergeld,en elke school is duur.
 
Motoplus en/of abboland zullen nooit meer wat aan mij verkopen,

Wie denk je nou dat je daarmee hebt? Denk je dat ze jou missen?
Als ze vandaag of morgen een full color glossy limited edition over jouw motorfiets uitbrengen met mini modellen ben jij de verliezer hoor... If you cant beat them, join them.

Relax, neem het leven hoe het is
 
Dus voor 14 euro die je volgens jezelf onterecht moet betalen ga je maar het hele bedrijf afzeiken, goed bezig joh, niet....
 

Ik zou het er niet op wagen.. heb een keer zo'n principekwestie gehad met de Consumentenbond. Mocht uiteindelijk alsnog de incassokosten betalen
 
Wat reageert iedereen op de hand van de uitgever zeg. ( service provider Abbo land eigenlijk )

Ik ken de voorwaarden ook niet waarom mevrouw het ineens over de losse stuksprijs heeft.
Maar er klinkt wel enige logica uit. ( gedeeld jaar is andere prijs .. zoiets )

Mijn abbo mag gewoon doorlopen, al tien jaar.
 
Ah vandaar dat je nu uitsluitend BMW rijdt...
 
https://www.consumentenbond.nl/juri...tschap/verlengen-en-opzeggen-van-abonnementen


Je hebt een jaarabonnement dus betaald in 1x voor een heel jaar. Als je nog 2 nummers geleverd krijgt = 1 maand dan hoor je 11/12de van je abonnement terug te krijgen. Hoeveel was er voor een jaarabonnement bij je afgeschreven?

Op de website van motoplus staat namelijk:
Het reguliere abonnementstarief is 76,22 euro. Het eerste jaar profiteert u van een introductiekorting en betaalt u 48 euro.

Als het 2de jaar dus een volle prijs is en geen introductiekorting dan klopt het dat je nu meer betaald. maar dat alsnog maar 1/12 moeten zijn van je laatst afgeboekte afschrijving.

Misschien is het mis gegaan toen je het geld hebt teruggeboekt en hun daardoor geen kans hebt gegeven om zelf het teveel bedrag terug te storten.

Een telefonische opzegging zou genoeg moeten zijn, ook als je geen bevestiging hebt gehad zou ik naar het telefoon gesprek verwijzen en de wettelijke opzegtermijn van 1 maand vanaf die datum en de daarbij behorende kosten van 1/12de van het jaarabonnement.

Administratiekosten zou ik niet mee akkoord gaan, tenzij dit toch ergens in de voorwaarden is vermeld dat het bij opzeggen in rekening word gebracht. Normaliter kost opzeggen van een tijdschrift geen geld.
 
Laatst bewerkt:

Dit zou heel goed de rede kunnen zijn dan, ik heb idd dr incasso teruggeboekt, ik ben niet vannde Nederlandse bank, een jaar abb betalen als er al bekend is dat ik 11 maanden terug ga krijgen......
Een lening gaan ze ergens anders maar afsluiten

Ik zou daarom een een deel factuur krijgen, want mevrouw vond dit ook wel raar,
Misschien heeft ze er daarom dan opeens losse verkoop van gemaakt.
 
Dus voor 14 euro die je volgens jezelf onterecht moet betalen ga je maar het hele bedrijf afzeiken, goed bezig joh, niet....


Dit antwoord zegt meer over jou als over mij hoor, ik vraag hoe andere forum leden zouden reageren.

Aan jou reactie te zien vind jij zelf ook dat motoplus raar handeld, want ik ben feitelijk gebleven voor het grootste gedeelte.
 
Het probleem is dat je het nieuwe bedrag van het jaarabonnement (dat toevallig nu afliep maar wel overlapt met je opzeggingstermijn) direct hebt teruggeboekt. Je opzegtermijn loopt echter nog een maand, en voor die tijd moet je dus ook nog betalen.
Je had dus het bedrag niet meteen moeten terugboeken, maar eerst nog een maandje moeten wachten (waarna de leverancier je het resterende bedrag terugbetaalt)
 
Je koopt een vooraf bekend aantal ergens van tegen een pakketprijs. Koop je dat aantal niet, dan is het eigenlijk ook niet zo heel bizar dat de pakketprijs n.v.t is?

Administratiekosten.. Die zijn dan wel weer een beetje lame.
 
Je koopt een vooraf bekend aantal ergens van tegen een pakketprijs. Koop je dat aantal niet, dan is het eigenlijk ook niet zo heel bizar dat de pakketprijs n.v.t is?
Een abonnement is toch niet vergelijkbaar met een pakket?
 
Een abonnement is toch niet vergelijkbaar met een pakket?

Ben ik daar misschien iets te pragmatisch in?

Aanbieding: 12 appels voor €5,-. Dat betekent niet dat ik er 6 kan gaan halen voor €2,50. Waarom zou dat dan wel zo zijn als ik er eerst 12 koop en er dan 6 ga terug brengen?
 
Ik had ook mijn abonnement opgezegd, bleek dat ik er nog minstens een half jaar aan vast zou zitten. Niet meer helemaal van deze tijd
 
Ben ik daar misschien iets te pragmatisch in?

Aanbieding: 12 appels voor €5,-. Dat betekent niet dat ik er 6 kan gaan halen voor €2,50. Waarom zou dat dan wel zo zijn als ik er eerst 12 koop en er dan 6 ga terug brengen?
18 voor 7,50 zal geen probleem zijn, of wel?
En 14 voor 5,83, of moet je dan voor die 2 extra ineens de volle prijs betalen?
 
Je koopt een vooraf bekend aantal ergens van tegen een pakketprijs. Koop je dat aantal niet, dan is het eigenlijk ook niet zo heel bizar dat de pakketprijs n.v.t is?

Administratiekosten.. Die zijn dan wel weer een beetje lame.


Ik ben het in principe met je eens,maar er zit in mijn ogen 1 foutje in jouw optiek,en dat is dat ik niet elk jaar een nieuw jaarcontract heb, maar een verlenging voor onbepaalde tijd met een maand opzegtermijn.

Het pakket is dus nog gewoon van toepassing, ondanks dat ik maar 2 nummers van het opvolgende jaar wil, anders had ik ook niet op kunnen zeggen, want dan zat ik vast aan een jaarcontract.

Dit is mijn visie hoor.
 
Overal hetzelfde gezeik. Ik wijzig onlangs mijn Ziggo abonnement, online via de Ziggo site, dus je kan niks fout doen...en wat gebeurt er..... ze zetten het om naar 2 abonnementen. Wordt het maandbedrag plots 115 euro ipv 60 Ben nu alweer diverse telefoontjes verder en iedere keer een ander lulverhaal......

Die medewerkers achter die lijnen zijn of enorm stom/incompetent of ze worden getraind om de boel bewust te belazeren..... Heb je ooit iemand gesproken die dat soort werk doet ? Ik niet... volgens mij schamen ze zich de ogen uit hun kop om daar voor uit te komen...
 
Laatst bewerkt:
Dat is op zich al een prestatie dat je iemand van Ziggo aan de telefoon krijgt. Ik heb het na ruim een half uur wachten opgegeven.
 
Dat is op zich al een prestatie dat je iemand van Ziggo aan de telefoon krijgt. Ik heb het na ruim een half uur wachten opgegeven.

Je moet het eerst opzeggen, daarna doen ze er alles aan om met je in contact te komen en je te smeken om terug te komen. Ben ik blij dat ik daar vanaf ben zeg!