Originele pijp vs Open pijp

Ik heb op mijn CBR600tje een Bosdempertje zitten en dat klinkt best leuk en het is op zich handig als anderen je al kunnen horen voordat je er bent, maar persoonlijk vindt ik het geluid niet belangrijk, de carbon racy look (ik heb zo'n klein dempertje) daar gaat het mij om.

Er kan wat geluid betreft best wel wat meer rekening gehouden worden met de eventuele overlast... rij met lage toeren door de dorpjes/steden of over een dijkweggetjes waar veel huizen langs staan, racen doe je maar op een circuit (de nordschleife bijvoorbeeld).
 
De enige keer dat ik het geluidsniveau zo laag mogelijk probeer te houden is als ik bijvoorbeeld langs een paard + berijder kom. Probeer dan ook zo veelk mogelijk afstand te houden als ik er lang rijd. En tijdens de rusturen van "normale" mensen wil ik me ook nog wel eens inhouden binnen de bebouwde kom. Oftewel, netjes 50 maar een versnelling hoger.....

Voor de rest???? *gniffel*
 
Ik ben het eens met Martin hierboven, met paarden houdt ik rekening, opschakelen en weinig gas.

Orginele pijpen monteer ik hooguit op circuit-dagen.

Loud pipes save lives is GEEN bs, als bs tenminste betekent wat ik denk. Iemand aan horen komen kan net verhelderend werken als aan zien komen, je rijdt toch ook overdag met je verlichting aan?
 
Ik schaam me nooit...jammer voor de mense die er last van hebben, hadden ze maar niet op de route moeten gaan wonen waar ik ga rijden *D
 
Eigenlijk is het zo dat ik me schaam met me standaard demper, man, das echt helemaal niets zeg.
 
Ik ben eruit.... die standaard einddemper van mn krolse kat (zxr 400) gaat eraf! Er komt een bms op, morgen bestellen, hehehe

O ja ik heb vorige week mn rijbewijs gehaald en na een weekje rijden merk ik op dat ik overal veel te hard rij. Behalve in de bebouwde kom, iemand anders ook last van of blijven we dat houden?
 
Biede, ik reed altijd te hard met mijn GSXR, hehe!

Was ook een van de redenen dat ik 'm verkocht.
Maar ik wil er toch weer een, en waarschijnlijk weer een echt snelle motor.

Het is zo kewl...ennuh, een twin met een vruluitlaat klinkt toch ook wel ERG lekker!! :) :9 !
 
Ik rijd dan wel met een brulpijp, maar wel met de db-killer erin. Niet voor een ander, maar juist voor mezelf anders word ik nl. zelf helemaal gek van het lawaai als ik lange tijd achter elkaar rijd.

Als we naar Zwitserland gaan, moet wel tijdelijk de originele pijp erop heb ik begrepen, want anders schijn je giga problemen te kunnen krijgen daar met de autoriteiten... en daar hebben we net geen zin in op vakantie :r


CAT
 
Op vrijdag 05 juli 2002 21:29 schreef Joris het volgende:BTW Loud pipes save lives is BS })
Dacht het niet he.
Laat ze mij maar een aso vinden met m'n Termignoli's, de kinderen staan met vingers in de oren bij mij in de straat, maar ze steken in ieder geval niet over

:} :} :} LOUD PIPES SAVES LIVES :} :} :}
 
Altijd zijn er wel een paar fatsoensrakkers die iets hebben aan te merken op geluid, snelheid of alles wat harder gaat dan een fiets.

Hoor je diezelfde mensen ook als er een F16 komt overscheren? Of als er een verkeersvliegtuig overkomt? Of als er en sneltrein of goederentrein over een spoorbrug rijdt? Waarschijnlijk niet. Wat loopt men dan te zeiken vraag je je af.

Live and let live zou ik willen zeggen, zonder echt aso te doen.
 
Volgens mij is het lijkt het als je op de motor zit harder dan het is als je onder de 80 km/u rijdt.
 
downwithstupid.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan