Oude Harley kopen

Heb voor 3000 eurie een ouwe softail gekocht, dacht ik tenminste.
Zag er geinig uit maar dat was dan ook alles.
Een blokrevisie, nieuwe koppeling en de rest verder staat de stand op bijna 10000
En dat voor een brok ijzer van bijna 30 jaar oud!
Verder gaat ie lekker en heb ik nooit ergens spijt van en zeker niet van de aankoop van een
Harley.
Wil maar zeggen dat geld niet alles is maar gevoel wel , als je ergens voor gaat is eigenlijk niets te duur!
Succes!
 
Kenteken liegt zeker , staat toch echt 1983 op ! Origineel FXST
Wat maakt dat nou uit, een jaar meer of minder , gaat nergens over.
 
Heb voor 3000 eurie een ouwe softail gekocht, dacht ik tenminste.
Zag er geinig uit maar dat was dan ook alles.
Een blokrevisie, nieuwe koppeling en de rest verder staat de stand op bijna 10000
En dat voor een brok ijzer van bijna 30 jaar oud!
Verder gaat ie lekker en heb ik nooit ergens spijt van en zeker niet van de aankoop van een
Harley.
Wil maar zeggen dat geld niet alles is maar gevoel wel , als je ergens voor gaat is eigenlijk niets te duur!
Succes!
geen piccies :9
 
Kenteken liegt zeker , staat toch echt 1983 op ! Origineel FXST
Wat maakt dat nou uit, een jaar meer of minder , gaat nergens over.


raar verhaal,softails zijn er evenals jou evoblok pas vanaf 1984....EDIT:softails zijn er pas vanaf 1985...evo´s wel vanaf 84

doe eens voor de grap een deel van je framenummer?
kan ik (en nog wel een aantal hier)je precies vertellen wat je hebt.

ik heb bijvoorbeeld: 1hd djl 1 x m y....en serienummer

je serienummer hoef ik niet te weten maar wat voor het bouwjaar bepalend is is de eennalaatste letter.
bij mij is dat een M wat staat voor 1991.
de mijne is in november 91 gebouwd,datum eerste toelating is april 1992 overgens.

der schijnen overgens wel flh shovels van 1985 te bestaan
oit heeft er ooit in een party ex mexico policespecials drie ´85 er shovelheads gehad.
 
Laatst bewerkt:
BHL19HY020132

Wat kan je hieruit lezen dan ?

Het is sowieso een gek ding met inderdaad een evoblok, 4 bak kick only
dat hoort volgens mij ook niet.
Ik weet het ook niet meer, maakt me ook geen reet uit eigenlijk.
 
BHL19HY020132

Wat kan je hieruit lezen dan ?

Het is sowieso een gek ding met inderdaad een evoblok, 4 bak kick only
dat hoort volgens mij ook niet.
Ik weet het ook niet meer, maakt me ook geen reet uit eigenlijk.

onder voorbehoud tot Sick of iemand met kennis bevestigd: FXST 1987
 
Waarom zetten ze dan 1983 op het kenteken? Zal
wel mee gerotzooid zijn, waarschijnlijk hebben ze alles wat ze over hadden
aan elkaar geschroefd tot het op een motor leek.
En dan nog , wat maakt het eigenlijk uit ?
Ik zal morgen wel een pic plaatsen van hoe die was toen ik hem kocht. :]
 
Ik dacht niet al te lang terug een redelijk kompleet overzicht met de harleynummers en cijfers gepost te hebben :?
Of waren dat enkel de type aanduidingen?
 
Waarom zetten ze dan 1983 op het kenteken? Zal
wel mee gerotzooid zijn, waarschijnlijk hebben ze alles wat ze over hadden
aan elkaar geschroefd tot het op een motor leek.
En dan nog , wat maakt het eigenlijk uit ?
Ik zal morgen wel een pic plaatsen van hoe die was toen ik hem kocht. :]

Kan allemaal. RDW is niet feilloos. En ze gaan ook maar uit van wat aangeleverd wordt.
 
BHL19HY020132

Wat kan je hieruit lezen dan ?

Het is sowieso een gek ding met inderdaad een evoblok, 4 bak kick only
dat hoort volgens mij ook niet.
Ik weet het ook niet meer, maakt me ook geen reet uit eigenlijk.

vierbak klopt ook niet is tot ´86,maar kick only???
je hebt of een bak/primair waar de startmotor afgesloopt is...kan er dus wel weer op
of je hebt een pre 1965 bak en primair waar dus geen startmotor op past(laatste lijkt me sterk overgens)


ow euh framenummer:
bh..staat voor fxst..fx softail custom...21inch voorwiel,wg vork,ducktail achterkantje.
l staat voor evolution motor
1..standaardt uitvoering
9 is een variabel nummer
h is het bouwjaar...in jouw geval van 1987
y...staat in elk framenummer na 1980
020132 is je serienummer...zou de 20132ste softail zijn die geproduceerd is in 1987(wat overgens ook niet klopt....er zijn slechts 14151 softails..waarvan 5264 fxst´s gebouwd in 1987)
 
Laatst bewerkt:
In de promotor staat een aardig stukje van erik van lent over de RDW.... Laten we zeggen dat het niet heel positief is....
 
vierbak klopt ook niet is tot ´86,maar kick only???
je hebt of een bak/primair waar de startmotor afgesloopt is...kan er dus wel weer op
of je hebt een pre 1965 bak en primair waar dus geen startmotor op past(laatste lijkt me sterk overgens)


ow euh framenummer:
bh..staat voor fxst..fx softail custom...21inch voorwiel,wg vork,ducktail achterkantje.
l staat voor evolution motor
1..standaardt uitvoering
9 is een variabel nummer
h is het bouwjaar...in jouw geval van 1987
y...staat in elk framenummer na 1980020132 is je serienummer...zou de 20132ste softail zijn die geproduceerd is in 1987(wat overgens ook niet klopt....er zijn slechts 14151 softails..waarvan 5264 fxst´s gebouwd in 1987)

Was dat niet in welke plant het gemaakt is? New York :?
 
*O* Het is een knutselpakket.

Check je blok.Staat er niet ergens Honda op?
Zijn de stoterhulzen niet leeg?
dat soort dingen.
 
Hoera , ik heb een Meccanopakket *O*
Blijkbaar zijn er mensen die het leuk vinden om uit een berg spullen een motor in elkaar te prutsen en vervolgens een sticker met Harley op te plakken, er zijn altijd wel weer gekken die erin trappen .
Verder begint ie eindelijk te lijken op wat ik voor ogen heb :]
Wist natuurlijk allang dat het een gek ding was maar daar was de prijs dan ook naar, met een beetje tijd , geld en moeite kan je een hoop bereiken.
full
 
Hoera , ik heb een Meccanopakket *O*
Blijkbaar zijn er mensen die het leuk vinden om uit een berg spullen een motor in elkaar te prutsen en vervolgens een sticker met Harley op te plakken, er zijn altijd wel weer gekken die erin trappen .
Verder begint ie eindelijk te lijken op wat ik voor ogen heb :]
Wist natuurlijk allang dat het een gek ding was maar daar was de prijs dan ook naar, met een beetje tijd , geld en moeite kan je een hoop bereiken.
[afbeelding]


Daar geef ik je ook weer gelijk in.En als basis is zo'n evo en 4 bak gewoon goed.Frame ook.
Wanneer ga je met de verbouwing beginnen?
Dat sportstertankje kun je misschien ook nog gebruiken.
 
De veertjes in het zadel vond ik wel geinig staan, anders was het best kaal en zo'n paardezadel vindt ik ook niks, veel te groot.
Deze week moet ie eigenlijk wel af zijn en gaan we proefrijden 8-) en bij schoonmoeder langs.
 
leuke motor Bart :) op die nog originele rode (foto) zit zo te zien ook nog een Metapol achterspatbordje,daar zijn denk ik ook nog wel liefhebbers voor te vinden dus niet te snel in de kliko pleuren :N :]
(maar zo te zien is ie opgebouwd tussen de andere HD's dus een liefhebber heeft zo'n spatbordje zo opgemerkt) *D

Hoera , ik heb een Meccanopakket *O*
Blijkbaar zijn er mensen die het leuk vinden om uit een berg spullen een motor in elkaar te prutsen en vervolgens een sticker met Harley op te plakken, er zijn altijd wel weer gekken die erin trappen .
Verder begint ie eindelijk te lijken op wat ik voor ogen heb :]
Wist natuurlijk allang dat het een gek ding was maar daar was de prijs dan ook naar, met een beetje tijd , geld en moeite kan je een hoop bereiken.
[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan