Ecomaxx of Aspen houdbare benzine erin kan natuurlijk ook maar als je de rest van het jaar een paar tankjes leeg rijdt is het eigenlijk niet nodig.
Mijn ervaringen over de afgelopen jaren en geprobeerde methodes zijn wat gemengd, hoe beter de benzine hoe minder deze veroudert of voor aanslag zorgt.
Nieuwe ethanol benzine is echt een drama wat mij betreft, zeker voor winterstalling.
Volledig lege carburateurs hebben wel af en toe de neiging om uit te drogen en bij het vullen zit je soms aan nieuwe pakkingen en O-ringen of ik heb gewoon pech gehad.
Zelf gooi ik de tank momenteel helemaal vol, start ik de motor af en toe en en tap ik via de carburateur de benzine af en gooi ik die in de auto na een tijdje.
Uiteraard dan weer wat nieuwe benzine in de motor. Bijkomend voordeel is dat de olie ook weer even rond gaat en alles gesmeerd wordt.
Een alternatief waar ik ook goede verhalen van gehoord heb maar zelf niet geprobeerd is een chemische toevoeging of aspen.
Af en toe starten is wel het slechtste wat je kan doen.
Het motorblok wordt niet wam en er ontstaat condens die niet verdampt, wat bij normaal rijden wel gebeurt.
Je kan beter maanden stil laten staan.
Dat is niet wat Aspen er zelf van zegt...Aspen er in voor de winterstalling kan alleen als je nooit op ethanol houdende benzine gereden hebt (of je carburateur net gereviseerd hebt).
Anders is het slechter dan wat dan ook voor je rubbers.
Het advies van experts is dan ook: Aspen? Alleen als je er altijd op rijdt.
'normale' brandstoffen trekken in rubbers van afsluitingen. Hierdoor zwellen deze rubbers op. Aspen trekt dit er weer uit waardoor rubbers kunnen gaan lekken.Dat is niet wat Aspen er zelf van zegt...
Veelgestelde vragen - Aspen Benelux
Heb je een vraag over Aspen alkylaatbenzine? Bekijk dan eens onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!www.aspen-benelux.nl
In mijn Suzuki GS 400 zat ook Aspen en probleemloos gemengd met euro 98...
Onzin ,ik heb er bij gestaan dat een Kawasaki merkbaar verbeterde met Forte,het spul werkt gewoon goed.Aspen, Forte etc zijn er alleen maar op uit om aan je te verdienen en bevelen uiteraard altijd hun producten aan... zou zeggen gebruik je gezond verstand. Alcohol is gewoon het probleem in de huidige brandstoffen...
Na een rit laat ik de vlotterbakken stationair leeg draaien, anders meurt het zo in de garage, zeker in de zomer. Geen probleem met BP Ultimate 98. Altijd olie verversen voor de winteropslag, de gebruikte olie met zure verbrandingsproducten en oxidatie krijgt dan geen kans om corrosie te vormen. Gebruik wat WD 40 via de bougie gaten, om de paar weken in de winter de motor tornen, dan wordt het drijfwerk in de verse olie gedompeld.
Ook een servicebeurt uitvoeren, dan kun je met de eerste lente zon in maart meteen van start.