Ouders overhalen

Lijkt vroeger bij mij wel.

Mijn broer mocht het wel maar die verknalde het allemaal en daardoor mocht ik dus geen motor rijden.

Op een goeie dag - nog 1 maand voor ik 18 werd kwam deze jongen met een motor aan de hand thuis aangelopen. :Y

Komt moeders naar buiten met de vraag: wat is dat nu?

Hahahaha domme vraag dus - ik zo van - dat is nu een motor en die is van mij :+

Met andere woorden - gewoon doen dus
 
waarom zou je eerst B moeten halen? is in mijn ogen gewoon onzin, als je wil motorrijden moet je het gewoon doen! tis toch jouw geld? en op je 18e ben je oud en wijs genoeg om zelf dingen te besluiten(meestal dan :+)

ik heb ook nog geen B rbw, en in de 3,5 jaar dat ik motor rijd heb ik dr geen spijt van gehad om A te halen! en nu ik in de randstad woon ben ik nog blijer dat ik een motor heb! wat nou file of parkeer probleem?

Edit:

het lul verhaal dat je eerst verkeerservaring moet opdoen en inzicht moet krijgen is bullshit. Als je serieus met je bike omgaat en je koppie dr bij houd dan is dr niks aan de hand.

als je denkt zonder B rbw geen motor te kunnen rijden dan zou ik zowiezo geen motor gaan rijden, DAN ben je er imho niet geschikt voor ;)

dit heeft niks temaken met het als eerste halen van een rijbewijs. Destmeer met het gegeven dat zijn ouders niks van motorrijden willen weten. Gezien het feit dat ze zijn auto rijbewijs betalen alsook een auto zou ik er niet over denken om moeilijk te gaan lopen doen.
Ik zou mijn handjes dichtknijpen en lekker dat papiertje halen. Er zijn er vast genoeg die een moord zouden doen voor zo'n aanbod !!
 
zolang je thuis woont zal je denk ik hun mening moeten respecteren. Het is niet anders.
En trouwens een rbw voor de auto is ook wel handig hoor.

Haal eerst die en ga als je op jezelf woont voor de bike. Waarom zou het er dan niet meer van komen? als je echt wilt komt het er toch wel van !!

:^ :^ :^
 
dit heeft niks temaken met het als eerste halen van een rijbewijs. Destmeer met het gegeven dat zijn ouders niks van motorrijden willen weten. Gezien het feit dat ze zijn auto rijbewijs betalen alsook een auto zou ik er niet over denken om moeilijk te gaan lopen doen.
Ik zou mijn handjes dichtknijpen en lekker dat papiertje halen. Er zijn er vast genoeg die een moord zouden doen voor zo'n aanbod !!


hebben mijn ouders me ook aangeboden, inc. auto. op voorwaarde dat ik nooit zou gaan motorrijden. Ik heb ze dus gezegd dat ik dat koekblik niet wou hebben en wou gaan motorrijden en dat heb ik ook gedaan(alles zelf betaald)

nu zijn we een paar jaar verder en vinden mn ouders t toch wel leuk(pa: toch jammer dat ik in dienst alle rbw's heb gehaald op motor na...)

moraal:
als je t zelf betaald, lekker doen wat je zelf wilt!
 
Ik zou eerst je autorijbewijs halen en en wachten tot je 21ste met je motor, mag je meteen een wat zwaardere dan die knullige 25Kw...
Met de auto kun je al heel wat verkeersinzicht opdoen en mocht je een keer onverhoopt een ongeluk krijgen dan heb je nog wat om je heen :Y

Ik heb het in ieder geval zo gedaan en wilde eigelijk ook eerst mijn motorrijbewijs, maar mijn ouders adviseerden hetzelfde als jou ouders. Ik vind dat ze dat goed gedaan hebben achteraf.

ZX7Robert
 
Edit : Hopen dat jullie het een beetje volgen.

Ik heb mijn rijbewijs gewoon als verrassing gehaald.

Niet dat het anders niet had gemogen (mijn vader en 2 broers rijden ook) maar meer nog om het "gezeur" dat ik voorichtig moest/moet doen.

Na het halen van mijn rijbewijs met mijn broer een motor gekocht en hierop naar huis gereden.

I = Ik
M = Moeder
v = Vader

I - Kom aanrijden, stop de motor, op de standaard.
M - Schijnt binnen nog gezegd te hebben dat ze vond dat mijn broer erg rustig de oprit opkwam.
I - Loop naar binnen en zeg : 'wat vinden jullie van mijn motor'
M - Kijkt eens goed (iets hoger) door het op ooghoogte keukenraam en zegt : 'oh dat is je broer
zijn motor niet.'
I - 'Nee inderdaad, daarom vraag ik wat jullie van mijn motor vinden'
M - Op ietwat norse toon: 'Mogen wij eerst jou rijbewijs even zien?'
I - Erg triomfantelijk : 'tuurlijk, kijk, asjeblieft'
M - 'huh, maar hoe, wanneer?'
I - 'Rijdend en de datum staat erop'

moment van stilte.

M - Nou ik weet niet of ik er blij mee moet zijn, maar gefeliciteerd denk ik.
V - Zelfs enigzins enthousiast en meteen de fiets even geprobeerd.
M - Moeder licht emotioneel omdat ze bang was/is dat ik mezelf dood ga rijden.


V - Is direct een blok omgegaan en kwam terug met een vaag verhaal dat ie weinig toeren maakt..of dat het volgens hem niet liniear was. Hij vond in elk geval dat ie maar weinig toeren maakte bij 190.

Even een stukje 80 weg gereden, en ik moest nog met de voorvork keringen bezig.. :S

V - 'Ja ik probeer em maar 1 keer, moet ik em ook goed testen toch?'

tuurlijk.. wat jij wilt..
 
Laatst bewerkt:
Lastig..... ik snap als vader wel wat je ouders denken. Maar..... het is wel hun liefde voor jou die ze motiveert.
Natuurlijk ben je "eigen baas" en kun je je eigen beslissingen maken, maar misschien kun je ze beter nog ff laten wennen aan het idee..... Tijd genoeg om motor te gaan rijden, dus waarom niet eerst je autorijbewijs halen?
 
bij mij was het meer zoiets:

M - wat is dat?
I - een motor
M - oh

stilte

M - van wie is die?
I - van mij
M - oh

nog langere stilte

M - heb je je rijbewijs gehaald?
I - ja, vandaag *big smile*
(en moeders loopt naar binnen zonder nog een woord te zeggen)

enkele minuten later komt mn pa binnen:
"Gave bike! rijbewijs gehaald? gefeliciteerd!!!

en moeders loopt geirriteerd de woonkamer uit :X
 
Maar: om maar even on topic te gaan.

Inderdaad, zolang je nog bij je ouders woont, hebben zij het voor het zeggen.
ik woonde inmiddels al 4 jaar op mezelf, maar mocht nog steeds niet gaan lessen.

Moest van hun ook eerst B halen, op zich wel blij mee nu, maar heb heel wat gevloekt tijdens het lessen elke keer als ik een motorrijder zag...
 
Ha mijn moeder is er nog niet overheen. Ik rij nu 23 jaar. Moeders nu 86 zegt nog altijd als ik meldt dat ik langs kom: "Maar je komt toch niet met die rot motor he?" En dan te bedenken dat ik nog nooit een serieuse aanrijding heb gehad met de motor en wel diverse met de auto. Dus de auto gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik wat moet vervoeren tegenwoordig.
Ik vind wel dat je een probleem hebt als je ze echt de deur uit zetten als je motor gaat rijden. Dat risiko moet je natuurlijk goed afwegen. Mijn jongste wil ook haar motorrijbewijs gaan halen, wij hebben altijd gezegd dat wij B zouden betalen (en ook gedaan voor de 3 oudere kindertjes), maar nu weet ik niet wat ik hier van moet gaan vinden als ze in het najaar 18 wordt.
 
Laatst bewerkt:
Erg herkenbaar allemaal... Mijn moeder vindt het vreselijk dat ik ben begonnen met motorrijlessen. Die is bang dat me wat overkomt.

Mijn pa vindt het ook niet super ofzo.. maarja, je doet het gelukkig voor jezelf dus :)
 
Tja... je bent 18... mag je eigen beslissingen nemen en dan zijn er ouders die je min of meer tegenhouden. Vervelend, zeker omdat je dus nog bij ze woont... hetgeen inhoud dat je eigenlijk moet wachten tot je niet meer bij ze woont... ;)

Aan de andere kant, als je die motor elders kunt stallen, hebben ze er geen last van en als jij alles zelf kunt betalen, kunnen ze je niet tegenhouden... toch... :N

Voorkom zware ruzies, ga je gevoel achterna en laat ze merken dat je idolaat van motorrijden bent... je krijgt je zin wel, het heeft alleen tijd nodig... ;)
 
kan me wel plaatsen in gedachte van je ouders, rij zelf ook vanaf mijn 18e en ben nu 25. voordeel van mij>'moest' min of meer mijn rbw halen van mijn father:)

ikke: nee nee ik wil niet!!
fahter:je rbw zul je halen en wel in 1x anders kijk ik je niemer aan!!
ikke:dan neem ik een 180cc runner is dat ook goed..
father: nee mijn zoon, je begint met een sport en stijgt zo naar supersport
ikke: uit respect voor u doe ik dit :) ;)

ff serieus: blijven je ouders, en om zomaar een motor te halen terwijl ze er vies op tegen zijn lijkt me niet echt sfeer bevorderend. even afwachten, je bent nog hullie kleine baby en zijn voorzichtig met je...(moet ook nog iedere x als ik op ma babe stap dit aanhoren: rij je wel voorzichtig?? en geen wheelies en hou de knietjes van de grond graag :)!!! (youtube>>spinder)
 
Mijn vader rijdt al lang dus het was voor mij eigenlijk geen probleem om te beginnen , alleen de moeder natuurlijk met bezorgd gezicht. (om nog maar te zwijgen dat ze gehoord had dat ik 200 gereden had toen ik mijn rijbewijs al een tijdje had :X )


Tjah tis natuurlijk verveeld maar ik begrijp je ouders wel , als wildvreemden voor motors en dan een buur die nu in een rolstoel zit :N
 
Mijn paps zit ook in een rolstoel... niet vanwege een ongeluk of zo... en hij zegt dat je moet leven en de dingen moet doen die je kan en wilt doen... ;)
 
Ik ken het ja... mijn ouders stonden aller minst te springen toen ze het hoorde.
Ik heb een neef verloren bij een verkeersongeval en dat werkte niet in mijn voordeel als kwetsbare verkeersdeelnemer.

Maar al snel zagen ze in dat motorrijden écht was wat ik wilde en dat ik zelf ook in zag dat je nou eenmaal eerder de pineut ben op twee wielen.

Toch op hun verzoek -en die van de rijschool- mijn auto rijbewijs gehaald.
Natuurlijk wel zodra ik dat papiertje had drie dagen later op de lesmotor gestapt. :P

Mijn vader zag het toen wel zitten en kwam regelmatig thuis met : "ik heb nog een mooie motor te koop zien staan langs de weg..." *D

Mijn moeder was echter nog een beetje terug houdend.

Ik maar eens met mijn instructeur overlegt (zelfde als auto...) en mijn moeder een keer mee laten kijken bij een AVB les, om te laten zien dat je tegenwoordig niet zo maar je papiertje hebt.
Hierna was ook mijn moeder om, en stond volledig achter me... :)

Samen met mijn ouders motor, pak e.d. wezen uitzoeken.

Nu beginnen ze allebei al te zeuren wanneer ze een keertje achterop mee mogen... _O-


Er is altijd nog hoop... voor je het weet komen je ouders zeuren wanneer ze je motor een keer mogen lenen ;)
 
Tja....lastig, gewoon om de tafel gaan zitten en bespreken.
Ze duidelijk maken dat je overal wel een ongeluk kan krijgen, de meeste ongelukken gebeuren nog altijd thuis.

Ik woonde ook nog thuis...mijn vader reed al motor dus voor mij was dat normaal om te gaan doen, mams was er wat minder blij mee(ook niet toen ik brommer reed)

Praten en proberen ze te overtuigen.


Kleine tip: Ga eerst voor je Btje heb ik ook gedaan en bevalt nog steeds erg goed.

Succes.
 
Ik denk dat elke ouder wel enigszins bezorgd is als het gaat om motorrijden, ook degenen die wel enthousiast zijn. Mijn moeder heeft niet laten merken dat ze er niet blij mee is, nu nog steeds niet, maar kan me er wel iets bij voorstellen.
 
Heb ook eerst m`n B gehaald voordat de A erbij kwam.
Het B rijbewijs kreeg ik gesposord door m`n ouders en in die tijd dacht ik ook nog niet echt aan motorrijden.
Toen het begon te kriebelen voor de A er maar mee gewacht tot ik uit huis was omdat m`n ouders er toen ook niet zo blij mee waren dat ik het wilde gaan halen.
Zo af en toe eens erover gehad als `k weer eens thuis was en op een dag gewoon opgebeld met de mededeling dat ik aan het lessen was.
Nu vindt m`n pa het tegek en m`n moeder iets minder tegek, maar ze heeft er geen problemen mee. (ben ook de enige in de familie die motor rijdt, kan er ook wat mee te maken hebben)

Dus als je ouders je B wel willen sponsoren, gewoon ff wachten met je A tot je uit huis bent.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze er al minder problemen mee hebben als je je B eerst haalt maar dat nu niet willen toegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan