meen je dat nu ?hey luitjes,
Heb een guzzi 850t4 en een beemer 1150 gsa, maar die lopen beide goed en der valt weinig meer aan te sleutelen. l.
op advrider/hacks zijn een hoop mensen die met ural rijden. als ik het goed begrepen heb zijn de urals van na 2005 behoorlijk van kwaliteit.
je kan je het best zelf even inlezen. er zijn ook een aantal bouwjaren die je beslist niet wil.
beide merken kun je wel gewoon betrouwbaar krijgen.
Het ontwerp van een ural krukas is ouder en wat minder sterk dan een dnepr krukas.
Op de websiet van de udcn staat onder techn tips een stukje over het overhalen van een dnepr blok(kopklepper) als je dit doorleest krijg je een indicatie.
De originele 12v dynamos zijn niet slecht, uitrusten met een goede regelaar(van een auto ofzo) is aan te raden.
Dit combineren met een bobine van een eend of subaru 2pitter en dan ben je al een end op weg.
Kies wat je zelf het mooist vind!
kijk voor de gein ook eens op de duitse ebay.
Klopt ... eerst alles goed gangbaar maken, of kopen van iemand die dat al voor je heeft gedaan hahahaEen Dnepr moet je eerst reviseren voordat je hem ga gebruiken.
Ik heb jaren zo'n motor gehad en gereden en er is geen boutje dat niet los is geweest aan die motor.
Klopt ... ik kan het zelfs ... bij Gossie valt het mee , via UDCN clubleden kost het nog veul minderDe meeste onderdelen zijn te koop voor een Dnepr, en niet duur.
Reparatie/sleutelen gaat met relatief eenvoudige gereedschap/middelen.
De Dnepr is gemaakt om met 80/uur over de wegen of niet te zwaar terein te cruisen. Hogere snelheden niet al te lang volhouden want dan daar slijt de motor erg van.
kan me ergens de verhalen van een witte herinneren. vermakelijk.
Heb je al eens gedacht aan een Chang-Jiang? Chinese zijspannen die worden gebouwd voor het Chinese leger. Deze zijn sleutelvriendelijk en zeer solide. Zien er uit als de oude BMW zijspannen uit de tweede wereldoorlog maar kwalitatief is het wel veel beter dan de URAL of Dnepr.
Hahahah, je moet een grapje maken ... die chinezen maken ze zo mogelijk nog slechter als de russen ...Heb je al eens gedacht aan een Chang-Jiang? Chinese zijspannen die worden gebouwd voor het Chinese leger. Deze zijn sleutelvriendelijk en zeer solide. Zien er uit als de oude BMW zijspannen uit de tweede wereldoorlog maar kwalitatief is het wel veel beter dan de URAL of Dnepr.
Ik had het toch ook over de legerversie?
Ik ken iemand die rijdend vanuit China met een Chiang-Jiang naar Nederland is gekomen.
Met een rus had hij dat nooit gered.
Overigens heb ik uit betrouwbare bron dat een Chiang-Jiang een steviger frame heeft dan Ural waardoor je een normaal BMW blok in een Chiang-Jiang frame kunt hangen.
In Obersdorf (Ja, net over de grens bij Arnhem) zit Ural team Duitsland. Deze man verkoopt Chiang-Jiangs.
Verder kun je, als je lid bent van UDCN, via deze club aan een Chiang-Jiang komen.
Beter?Heb je al eens gedacht aan een Chang-Jiang? Chinese zijspannen die worden gebouwd voor het Chinese leger. Deze zijn sleutelvriendelijk en zeer solide. Zien er uit als de oude BMW zijspannen uit de tweede wereldoorlog maar kwalitatief is het wel veel beter dan de URAL of Dnepr.
Jij snapt het,da's de lol van zo'n ding!Hoi allemaal,
Ik snap het begin van dit topic niet helemaal. Iemand wil sleutelen en vervolgens ontstaat een discussie over de betrouwbaarheid van een Ural. Daar heb je dus niks aan want dan valt er nog niets te sleutelen. Koop gewoon een barrel van Marktplaats, er staan er altijd genoeg op. Vaak worden die verkocht door één man ergens in het oosten van het land. Dan heb je iets om je op uit te leven en als hij dan klaar en betrouwbaar is moet je weer wat gaan zoeken.
Ik heb net een week een Chang Jiang. Niet gekocht om zijn betrouwbaarheid. Ook niet om zijn inruilwaarde. Ook niet omdat alles er zo prachtig uitziet. Nee, gewoon omdat ik het een prachtige motor vind. Een ontwerp uit 1938 en gemaakt in 1993. Reken zelf maar uit hoe lang dat is. Het is toch prachtig dat zoiets bestaat. Wie doet dat nou. Ja, Chinezen dus. De hele week heb ik mij al heerlijk uitgeleefd op allemaal kleine ongemakken en rare dingen. Accu was na een dag leeg, benzinekraan begon spontaan te lekken en nog wat klein spul.
Heerlijk, lekker sleutelen tot het weer werkt.
Groeten Bendix.
[afbeelding]