Over blokdeksels, hittebestendige lak en afbakken in de oven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
528
104
On the Vehicle
• Paint must be completely dry before curing
• Run at idle for 10 minutes
• Cool for 20 minutes
• Run at idle for 20 minutes
• Cool for 20 minutes
• Run under normal operating conditions for 30 minutes
Off the Vehicle
• Paint must be completely dry before curing
• Heat to 250˚F (121˚C) for 30 minutes
• Cool for 30 minutes
• Heat to 400˚F (204˚C) for 30 minutes
• Cool for 30 minutes
• Heat to 650˚F (343˚C ) for 30 minutes
Caution: Do not exceed the temperature of the least heat tolerant
component or the base metal

Ziehier de door VHT aanbevolen procedure om hun 'Flameproof' lak goed op je blokdelen te krijgen. Ik had dus het plan opgevat om naast het coaten van mijn Africa Twin frame de zijdeksels van het blok mee te nemen. Kreeg echter te horen dat die te heet worden voor de coating en het na zo'n twee jaar alweer begint af te bladderen.

Dus terecht gekomen bij VHT lak die na het opspuiten gecured schijnt te moeten worden. Nu heb ik de deksels van het blok los en zou dit na het lakken in de oven moeten. Die ik dus niet heb.. Ja ik heb een kleintje staan om koekies te bakken maar dat gaat niet passen. Gezien de tijd die erin gaat zitten en de NUL ervaring die ik hiermee heb, vroeg ik me af of ik het niet gewoon moet laten doen. Weten jullie iemand (klusser of spuiterij) die dit zou kunnen?
 
Laatst bewerkt:
ga naar de action. zit er bij mij nogsteeds keurig op. :+

kleurtje action zilver *D iets lichter dan origineel maar te doen.
20140111_173526_zpsa28ce118.jpg

20140111_194828_zps6a26b48e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey bekende ;)
Tsja maar dan ben ik er toch een die automatisch gaat van 'Jamaar de Action is maar de Action'. Hoelang zit het er bij jou al op dan? Wil eigenlijk niet over een jaar weer ermee aan de slag moeten. Zijn de deksels trouwens ook te verwijderen als het blok in het frame hangt? Dat zou als het periodiek over moet wel weer handig zijn.
 
Hey bekende ;)
Tsja maar dan ben ik er toch een die automatisch gaat van 'Jamaar de Action is maar de Action'. Hoelang zit het er bij jou al op dan? Wil eigenlijk niet over een jaar weer ermee aan de slag moeten. Zijn de deksels trouwens ook te verwijderen als het blok in het frame hangt? Dat zou als het periodiek over moet wel weer handig zijn.
jahoor. alleen de waterpomp kan er niet af in het frame :') en de voorste cilinder. achter kan je wel uitwisselen met het blok in het frame als je wilt *D

bij mij is hij al snel de bagger in verdwenen en daarmee ook de laag vht van mijn uitlaat :') blok zit er nog keurig op. al is het wat bruiner van de bagger.
 
Laatst bewerkt:
@SaintMichel
Done tx.

Even afwachten wat voor reply's ik krijg en anders doe ik het zelf of overweeg misschien wel de Action methode. Afspraak voor het coaten staat toch nog niet vast.
 
Had op m'n brommert ook action verf (omdat ik geen geld had :'))
Geen primer, gewoon mat zwart over ontvette ondergrond, bleef al ruim een jaar zitten.
Voor betere resultaten natuurlijk een primer gebruiken. :)
 
Had op m'n brommert ook action verf (omdat ik geen geld had :'))
Geen primer, gewoon mat zwart over ontvette ondergrond, bleef al ruim een jaar zitten.
Voor betere resultaten natuurlijk een primer gebruiken. :)
:Y bij mij zit de primer er wel op. alleen nooit afgelakt. :N
 
Van de VHT moet je gewoon de "enginepaint" nemen.
Deze bakt uit bij de 90 graden en dat gaat vanzelf als je de motor laat lopen.

De flameproof lak is bedoeld voor uitlaatbochten. Is zinloos voor blokdelen. Die worden nooit zo heet. Daarom blijft de action verf ook heel lang zitten.

Flameproof kun je wel afbakken met een verfstripper fohn, maar het blijft behelpen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan