Han S
MF veteraan
- 11 apr 2015
- 33.124
- 73.008
Dat doe ik bij mijn automobielen en dat komt omdat die meuk naarmate het ouder wordt steeds meer vocht gaat bevatten omdat het reservoir in contact staat met de buitenlucht.
Maar vanmiddag heb ik het reservoir van mijn Honda opengemaakt om eens te onderzoeken of ik de vloeistof zal gaan verversen, maar tot mijn niet geringe verbazing is dat een gesloten systeem en de vloeistof is nog kraakhelder.
Onder het deksel dat met twee schroefjes vastzit, bevindt zich een rubberen membraan met plooien, zodat de vloeistof helemaal is afgesloten van de buitenlucht en in het deksel zitten boven het membraan twee kleine gleufjes zodat het spul wel lucht in en uit het reservoir kan laten gaan, maar dat gebeurt boven het membraan.
Daar is goed over nagedacht en ik vraag me daarom af of het zin heeft om die vloeistof te gaan vervangen, er kan immers geen vocht bij komen.
Roept U maar.
Maar vanmiddag heb ik het reservoir van mijn Honda opengemaakt om eens te onderzoeken of ik de vloeistof zal gaan verversen, maar tot mijn niet geringe verbazing is dat een gesloten systeem en de vloeistof is nog kraakhelder.
Onder het deksel dat met twee schroefjes vastzit, bevindt zich een rubberen membraan met plooien, zodat de vloeistof helemaal is afgesloten van de buitenlucht en in het deksel zitten boven het membraan twee kleine gleufjes zodat het spul wel lucht in en uit het reservoir kan laten gaan, maar dat gebeurt boven het membraan.
Daar is goed over nagedacht en ik vraag me daarom af of het zin heeft om die vloeistof te gaan vervangen, er kan immers geen vocht bij komen.
Roept U maar.