Overall waterproof

HappyHonda

Rookie
Donateur
6 jun 2021
21
18
Ben op zoek naar een waterproof overall, je hebt gewerkt even pak aan over je werkkleding en hup naar huis
 
Ik ken het niet als overall (al zal het vast wel ergens bestaan), maar een soortgelijk idee is een overbroek? Als je dat combineert met je normale motorjas ben je volgens mij ook makkelijk en snel omgekleed, nog flexibeler en waarschijnlijk goedkoper uit.

Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee!
 
@BurgerKing en ik hebben jouw vraag klaarblijkelijk anders geïnterpreteerd. Als het je echt puur en alleen om waterdichtheid gaat dan zijn er idd legio regenoverall's te vinden, waarschijnlijk zelfs al bij je plaatselijke fietswinkel. Maar deze bieden natuurlijk praktisch nul bescherming bij een onverhoopt ongeval.

Zo'n overbroek moet je meer zien als een vervanger van je reguliere motorbroek, dus wel enigszins slijtvast, uitgerust met protectoren, etc.
 
Deze ooit gekocht bij RAD.EU voor nog geen 7 tientjes. 2 x gebruikt in een heftige stortbui: 100% waterdicht!

*edit, zie ook dat hij hierboven in de link bij Louis te koop is.

Schermafbeelding 2023-07-16 om 12.58.45.png
 
Revi't pacific pacific H2O is een fijne. Makkelijke instap en al sinds jaar en dag geen druppel binnengelaten. (ik heb nog steeds versie 1)
Nu ik alleen maar goretex kleding heb gebruik ik hem voor op de fiets. 👍

1689504954923.png
 
Qua regenkleding, vorig jaar bij Louis in oostenrijk de fastway rain basic 201 gekocht. (Iets met mooi weer op de motor stappen een andere vallei in rijden en.. de rest mag u invullen)

Inmiddels meerdere keren gebruikt en op de lange ritten altijd mij me. Erg compact op te rollen tijdens vervoer en voor het aantrekken maken de ritsen van de broek aan de pijpen het zeer gemakkelijk af te sluiten en aan te trekken. Enige waar ik tegen aanliep was bij een stort hoosbui dat er een beetje water van de helm via de nek de rug op liep. Maar dat was wel een bui waarbij menig rijder toch even stopt. Wat ook fijn is is dat er voldoende elastiek in zit waardoor het regenpak op je motorpak aansluit en het daardoor niet wappert aan alle kanten of dat je door de wind als een Michelin poppetje wordt opgeblazen.

Zelf bewust voor een tweedelig regenpak gekozen omdat ik een overall niet lekker en snel aan kreeg. Ben bij Louis met motorkleding aan het pak wezen passen . Dat is een echte aanrader want dan kan je kijken wat voor jou het meest practisch is.
 
@BurgerKing en ik hebben jouw vraag klaarblijkelijk anders geïnterpreteerd. Als het je echt puur en alleen om waterdichtheid gaat dan zijn er idd legio regenoverall's te vinden, waarschijnlijk zelfs al bij je plaatselijke fietswinkel. Maar deze bieden natuurlijk praktisch nul bescherming bij een onverhoopt ongeval.

Zo'n overbroek moet je meer zien als een vervanger van je reguliere motorbroek, dus wel enigszins slijtvast, uitgerust met protectoren, etc.
Klopt, maar omdat TS aangeeft de overall over zijn werkkleding aan te willen trekken.......en of iemand met of zonder protectoren wil rijden is zijn/haar eigen beslissing.
 
Klopt, maar omdat TS aangeeft de overall over zijn werkkleding aan te willen trekken.......en of iemand met of zonder protectoren wil rijden is zijn/haar eigen beslissing.

Ik krijg de indruk dat ik jou het gevoel heb gegeven dat mijn suggestie beter was dan de jouwe o.i.d. maar dat is dan echt een misverstand. Ik vond het gewoon een leuke constatering dat we op basis van dezelfde vraag juist zo'n andere kant op gingen denken. Ik ben het geheel met jou eens dat het volledig aan TS is of hij met of zonder protectie wil gaan rijden! Onze suggesties zijn simpelweg twee totaal verschillende producten (dat wilde ik simpelweg uitlichten), met ieder hun eigen voor- en nadelen, en het is maar net waar TS naar opzoek is.

Overigens is het hele idee van een overbroek juist dat hij veel makkelijker over (werk)kleding aangetrokken kan worden (doordat de pijpen vaak geheel of grotendeels opengeritst kunnen worden en je ze dus om je benen slaat i.p.v. dat je in een broek stapt), vandaar dat mijn eerste gedachten daarheen gingen. Maar zoiets is op diverse vlakken natuurlijk weer een compromis. Als waterdichtheid TS zijn belangrijkste criterium is dan is zo'n regenoverall natuurlijk onverslaanbaar. De ideale outfit bestaat simpelweg niet, het is altijd een kwestie van keuzes en compromissen.
 
Ik zoek dus een overall met protectie die im dus over mijn werkkleding trek
 
Het hangt er ook nogal vanaf wat je werkkleding is. Badmeester of timmerman maakt nogal uit in de omvang van je kleding.

Verder ben ik van mening dat een overall met protectie niet persé handiger is om aan te trekken dan een regulier textiel pak.
 
Laatst bewerkt:
nou ja,
broek die ik heb is ook ruim 20 jaar jong..
toen was er nog niet zo heel erg veel ademend..

maar nooit een nat kruis gehad!
 
Qua regenkleding, vorig jaar bij Louis in oostenrijk de fastway rain basic 201 gekocht. (Iets met mooi weer op de motor stappen een andere vallei in rijden en.. de rest mag u invullen)

Inmiddels meerdere keren gebruikt en op de lange ritten altijd mij me. Erg compact op te rollen tijdens vervoer en voor het aantrekken maken de ritsen van de broek aan de pijpen het zeer gemakkelijk af te sluiten en aan te trekken. Enige waar ik tegen aanliep was bij een stort hoosbui dat er een beetje water van de helm via de nek de rug op liep. Maar dat was wel een bui waarbij menig rijder toch even stopt. Wat ook fijn is is dat er voldoende elastiek in zit waardoor het regenpak op je motorpak aansluit en het daardoor niet wappert aan alle kanten of dat je door de wind als een Michelin poppetje wordt opgeblazen.

Zelf bewust voor een tweedelig regenpak gekozen omdat ik een overall niet lekker en snel aan kreeg. Ben bij Louis met motorkleding aan het pak wezen passen . Dat is een echte aanrader want dan kan je kijken wat voor jou het meest practisch is.
Mag ik vragen hoe lang je bent en welke maat het is geworden? Neem aan dat de een stuk groter is dan normaal als je een dikke leren of tour jas draagt.
 
Een doorwerkoverall zoals ze die in de wegenbouw en de offshore dragen is denk ik wel de meest droge en warme oplossing als het perse een overall moet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan