thermo overall

Waar woon en werk je? Finland?
Hier is een textiel jas en broek met een (uitneembare) voering goed genoeg.
Goede handschoenen en waterdichte laarzen die niet te krap zitten (natuurlijk ook niet te los) zijn wel belangrijk en een coll om de nek warm te houden en om te voorkomen dat het er van boven in waait.
Daarmee kan je in de gemiddelde Nederlandse winter prima en comfortabel tot zo'n 50Km enkele reis rijden en zelfs 100Km is nog te doen zonder dat het tè koud wordt.
Je zou jezelf kunnen verwennen met handvatverwarming maar dat is met goede handschoenen niet echt noodzakelijk.
 
Waar woon en werk je? Finland?
Hier is een textiel jas en broek met een (uitneembare) voering goed genoeg.
Goede handschoenen en waterdichte laarzen die niet te krap zitten (natuurlijk ook niet te los) zijn wel belangrijk en een coll om de nek warm te houden en om te voorkomen dat het er van boven in waait.
Daarmee kan je in de gemiddelde Nederlandse winter prima en comfortabel tot zo'n 50Km enkele reis rijden en zelfs 100Km is nog te doen zonder dat het tè koud wordt.
Je zou jezelf kunnen verwennen met handvatverwarming maar dat is met goede handschoenen niet echt noodzakelijk.


Voor sommige mensen gaat dat verhaal helemaal op,
anderen hebben een iets andere temperatuurhuishouding in hun lijf,
en krijgen het dan wel koud.
 
Heb vandaag een Husky aangetrokken. Is een beetje een geworstel maar ook een kwestie van er handig in worden denk ik. De vraag of ie een ruim genoeg moet zijn om er iets extra's onderaan te trekken is niet echt van toepassing. Het verschil tussen twee maten is enorm. Dus het is geen kwestie van iets ruimer kiezen.
Ik snap de aversie niet zo goed tegen dit soort overalls. Goed, het is een beetje een hobbezak maar voor 129,- kom je er warm de winter mee door. Probeer voor dat geld maar 's een broek, jas en thermo laagjes te kopen. Ik blijf het een serieuze mogelijkheid vinden.
 
Voor 129 euro is het wel een heel scherpe aanbieding!
In de catalogus van Motoport staat de Husky Pro (nieuwer model?) voor 259,95 en de Yukon voor 179,95.
 
aversie van mij tegen dat soort kleding is de gebrekkige beschermingen bij vallen. als er protectoren in zitten zitten ze vaak niet op de goede plek of verschuiven makkelijk doordat het pak te los zit. verder is het vaak alleen cordura wat nou niet de beste bescherming bied bij ongelukken. en dat in een seisoen waar de kans op ongelukken groter is door slecht weer (donker, regen en plotselinge gladheid) nee dan kies ik voor een pak met optimale bescherming (voor textiel) en daar doe ik voor de warmte wel een elektrische verwarming onder. dat pak kan ik de rest van het jaar ook gebruiken en die verwarming kost niet zo veel.
maar daar zal ook wel een stukje andere risicoperceptie in zitten wat ik over de jaren heb meegekregen. als ze dat soort pakken goed aansluitend en bijvoorbeeld van armacore proshell laminaat zouden maken met protectie van kwaliteit op de juiste plek zou ik er niks tegen hebben en er zo een bij kopen voor de lange winterritten. maar ik vermoed dat het prijskaartje dan ook hele andere waarden laat zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan