thermo overall

Ik weet het niet, maar het enigste wat bij mij altijd koud wordt zijn de handen en voeten. Mijn lichaam (alleen een t-shirt, schipperstrui en dan de jas met voering) is voldoende. In de broek heb ik zelfs de binnenvoering nooit zitten.

Ik rijd meestal maar 20 km woon-werk maar af en toe een km of 150 naar een andere vestiging, maar ook dan nooit meer aan dan dat. En altijd op een naked.

mvg Rick
 
helemaal mee eens; voor die 25 km is een thermo-overall niet nodig; een goed motorpak is voldoende.

wat wel helpt, weet ik als winterdoorrijder, is een regenpak over je motorpak aantrekken bij extreme kou

Een regenpak werkt super, en als je een leren pak draagt wil een (motor)tijdschrift onder je jas veel warmte op de borst vasthouden :Y .

Koude klauwen vond ik altijd erger, vooral als je handvat verwarming er al na 10km ermee kapt bij -5, en je nog 100km moet :X .
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties :) Ik bedoelde idd iets zoals de Husky, al kun je dat spul op de zw/w foto zo lang niet wassen dat er misschien ook wel harde protectie in komt. Voordeel vd overall lijkt me verder dat ik bij aankomst geen 20 laagjes hoef af te pellen zodat het uiteindelijk ook sneller blijft dan fietsen. Ik ga me verdiepen in de dienstregeling van NS (als het glad wordt) en zal marktplaats nakijken voor een oude Mercedes op duits kenteken.
Moet ik wel of niet rekenen op een (=1) extra laagje onder overall?
 
51164_01.jpg
 
Bedankt voor alle reacties :) Ik bedoelde idd iets zoals de Husky, al kun je dat spul op de zw/w foto zo lang niet wassen dat er misschien ook wel harde protectie in komt. Voordeel vd overall lijkt me verder dat ik bij aankomst geen 20 laagjes hoef af te pellen zodat het uiteindelijk ook sneller blijft dan fietsen. Ik ga me verdiepen in de dienstregeling van NS (als het glad wordt) en zal marktplaats nakijken voor een oude Mercedes op duits kenteken.
Moet ik wel of niet rekenen op een (=1) extra laagje onder overall?
Onder een overall je gewone kleren (voor mij: spijkerbroek, t-shirt, overhemd), als het echt koud is aangevuld met een trui of een vest.
 
Bedankt voor alle reacties :) Ik bedoelde idd iets zoals de Husky, al kun je dat spul op de zw/w foto zo lang niet wassen dat er misschien ook wel harde protectie in komt. Voordeel vd overall lijkt me verder dat ik bij aankomst geen 20 laagjes hoef af te pellen zodat het uiteindelijk ook sneller blijft dan fietsen. Ik ga me verdiepen in de dienstregeling van NS (als het glad wordt) en zal marktplaats nakijken voor een oude Mercedes op duits kenteken.
Moet ik wel of niet rekenen op een (=1) extra laagje onder overall?
Oude Benz moet je nu juist op Nederlands kenteken kopen, dingen gaan bij iedereen nu de deur uit.. Zou wel eentje op benzine overwegen, anders kun je straks flink gaan betalen. :P
 
Ik weet het niet, maar het enigste wat bij mij altijd koud wordt zijn de handen en voeten. Mijn lichaam (alleen een t-shirt, schipperstrui en dan de jas met voering) is voldoende. In de broek heb ik zelfs de binnenvoering nooit zitten.

Als je je kerntemperatuur verhoogd door een extra laag aan te trekken (bijv thermo ondergoed of een extra trui), dan stijgt de temperatuur van je handen en voeten, en dan heb je minder last van koude handen en voeten.
 
Bedankt voor alle reacties :) Ik bedoelde idd iets zoals de Husky, al kun je dat spul op de zw/w foto zo lang niet wassen dat er misschien ook wel harde protectie in komt. Voordeel vd overall lijkt me verder dat ik bij aankomst geen 20 laagjes hoef af te pellen zodat het uiteindelijk ook sneller blijft dan fietsen. Ik ga me verdiepen in de dienstregeling van NS (als het glad wordt) en zal marktplaats nakijken voor een oude Mercedes op duits kenteken.
Moet ik wel of niet rekenen op een (=1) extra laagje onder overall?
Hier heb je alvast de NS dienstregeling voor als het glad is.

media_xl_658964.jpg
 
Een thermo-overall is een goed idee.
Maar dan moet je wel een specifieke motoroverall nemen. De overalls die MotoMarz noemt zijn dat niet en hebben geen enkele vorm van protectie. Wel lekker goedkoop.

...

Ik zei in mijn eerste reactie dat het een idee is om zo'n overall óver je motorpak te doen.
Met een leren pak of dunner textielpak zeer goed te doen.
Dan heb je daar de protectie al in zitten.
 
Ik zei in mijn eerste reactie dat het een idee is om zo'n overall óver je motorpak te doen.
Met een leren pak of dunner textielpak zeer goed te doen.
Dan heb je daar de protectie al in zitten.
Ik moest al lachen om het donsjack van topicstarter onder zijn motorjas, maar dit wordt ook wel erg Michelin-mannetje-achtig.
Ik zie problemen met het klapperen van te wijde mouwen, romp en broekspijpen bij de goedkope niet-motor overalls en daarnaast kost het aan- en uittrekken van al die handel veel te veel tijd. De combinatie lijkt me ook niet bevorderlijk voor de bewegingsvrijheid, even je been over het zadel slingeren is ineens niet zo makkelijk meer.

Gewoon 1 goed motorpak of 1 goede motoroverall en al die problemen zijn opgelost, zeker voor de 25 kilometer/30 minuten max. van topicstarter. En als je het zo bekijkt valt de prijs van een motoroverall ook wel mee.

Een regenpak over een gewoon motorpak doe ik ook wel eens, maar dan hebben we het wel over lange ritten met veel regen en kou. Dan blijft mijn gewone jas droog en daardoor ook warmer.
 
Dat is erg veel geld vergeleken met de links die ik neergezet heb.

Maar de kwaliteit is dan ook erg goed. Heb zelf snel koude handen en voeten (slechte doorbloeding) en los dat op door verwarmende handschoenen en inlegzolen. Daarnaast een wind- en waterdichte kol, een integraalhelm, thermo-ondergoed met trui en deze wind- en waterdichte gevoerde overal. Bij ijzige kou met gure wind rijd ik uren fluitend rond. Nergens kou te bespeuren. Ben dan ook geen bikkel en daarnaast rijd ik op een naked bike. Het hele jaar is voor mij motorseizoen. Ik lach me rot. Alleen bij gladheid rijd ik niet. En ook niet als ik het oncomfortabel koud zou hebben.
Trouwens, 25 km is ver genoeg om je nagenoeg dood te vriezen. De echte bikkels onder ons zullen dit ontkennen.
 
Als je het lekker warm én veilig wilt houden,
koop je een thermo overall waar je je motorpak onder aan hebt.
In Scandinavië zijn goede pakken te koop (ook via internet).


Maar met laagjes werken geeft meer mogelijkheden om te wisselen
met de temperaturen.


25km enkele reis is prima te doen met thermo-ondergoed, fleece enzo.
Ikzelf doe 45 km en langer enkele reis op die manier
.

:^ 70km enkele reis.. Nou moet ik ook toegeven dat ik (Rukka) Goretex heb voor de winter. Goeie thermo eronder, laagje fleece enz. Is het een 45 minuten best uit te houden :Y
 
Ik moest al lachen om het donsjack van topicstarter onder zijn motorjas, maar dit wordt ook wel erg Michelin-mannetje-achtig.
Ik zie problemen met het klapperen van te wijde mouwen, romp en broekspijpen bij de goedkope niet-motor overalls en daarnaast kost het aan- en uittrekken van al die handel veel te veel tijd. De combinatie lijkt me ook niet bevorderlijk voor de bewegingsvrijheid, even je been over het zadel slingeren is ineens niet zo makkelijk meer.

Gewoon 1 goed motorpak of 1 goede motoroverall en al die problemen zijn opgelost, zeker voor de 25 kilometer/30 minuten max. van topicstarter. En als je het zo bekijkt valt de prijs van een motoroverall ook wel mee.

Een regenpak over een gewoon motorpak doe ik ook wel eens, maar dan hebben we het wel over lange ritten met veel regen en kou. Dan blijft mijn gewone jas droog en daardoor ook warmer.

Daar zijn we het over eens ;)

Bij een regenpak over je motorpak heb je hetzelfde gedoe als wat je beschrijft
met de overall.
Die overalls zijn trouwens verrassend dun, beperking van beweging is vergelijkbaar
met dat van een motorregenpak.
 
Maar de kwaliteit is dan ook erg goed. Heb zelf snel koude handen en voeten (slechte doorbloeding) en los dat op door verwarmende handschoenen en inlegzolen. Daarnaast een wind- en waterdichte kol, een integraalhelm, thermo-ondergoed met trui en deze wind- en waterdichte gevoerde overal. Bij ijzige kou met gure wind rijd ik uren fluitend rond. Nergens kou te bespeuren. Ben dan ook geen bikkel en daarnaast rijd ik op een naked bike. Het hele jaar is voor mij motorseizoen. Ik lach me rot. Alleen bij gladheid rijd ik niet. En ook niet als ik het oncomfortabel koud zou hebben.
Trouwens, 25 km is ver genoeg om je nagenoeg dood te vriezen. De echte bikkels onder ons zullen dit ontkennen.


Kijk, dat soort ervaringen hebben we wat aan!
Voorzien van fatsoenlijke protectie?
En blijft dat op zijn plek zitten?
Genoeg mogelijkheden om flapperen te voorkomen?
 
Kijk, dat soort ervaringen hebben we wat aan!
Voorzien van fatsoenlijke protectie?
En blijft dat op zijn plek zitten?
Genoeg mogelijkheden om flapperen te voorkomen?

Protectie is van het goedkopere soort. Is te vervangen. Knieprotectie zit voor mij te laag. Heb ik verwijderd. Vanwege de dikte en relatieve stugheid, heb je geen last van flapperen. Soms rijd ik met een losse rugprotector eronder aan.
Het hele pakket geeft wel een klein beetje een michelinmannetje-effect. Boeit me weinig omdat ik met helm op toch niet herkenbaar ben.
 
Duurt ff maar uiteindelijk komen er dan toch ook reacties waar je iets aan hebt.
Ik ga 's kijken voor zo'n overall, bedankt.
 
Een regenpak werkt super, en als je een leren pak draagt wil een (motor)tijdschrift onder je jas veel warmte op de borst vasthouden :Y .

Koude klauwen vond ik altijd erger, vooral als je handvat verwarming er al na 10km ermee kapt bij -5, en je nog 100km moet :X .

zo rij ik de winter door: regenpak over mijn motorpak aangetrokken:

2013-04-05+zichtbaarheid+motorl+001+bijsn.jpg


voor kauwe klauwe helpen ook nylon regenovertrekahandschoentjes erg goed:
Handschoenen
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf reed vroeger in een gewoon goed motorpak en dit is opzicht goed te doen,maar drie jaar geleden kon ik de Husky overall voor een speciale aanbieding voor 100 euro kopen bij Motoport.
Ik heb hier nog geen moment spijt van gehad want het rijd echt super, echt lekker warm vooral bij de borst vanwege de extra flappen, en als het miezert sneeuwt edg kom je droog aan. Ik doe ook niets speciaal eronder aan het is gewoon goed.
Als nadeel kan ik alleen vinden dat je het bij 0 graden en kouder aan kunt doen anders is hij te warm.
En korte laarzen, want je krijgt de pijpen er echt niet overheen, of je gebruikt hoge veiligheids schoenen ofzo.
 
ik rij elke dag 2x 35 km winter en zomer, met alleen een gewoon textielpak en thermo ondergoed.
pas als het kouder wordt dan -7 komt er een fleecetje bij.

daaronder gewoon wat ik op kantoor draag: overhemd en jeans.

ik heb wel handvatverwarming, dat scheelt een stuk! :Y

ik zit niet te wachten op dubbele zaken aantrekken zoals een overall of regenpak, dat kost me teveel tijd.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft dat regenjack en die regenbroek niet elke keer extra aan en uit te trekken. Die laat je gewoon over je motorjas en motorbroek zitten bij het aan- en uitkleden
 
Terug
Bovenaan Onderaan