Thermo-ondergoed voor de winter?

Ik rijd het hele jaar door. En daarbij droeg ik altijd een spijkerbroek onder mijn motorbroek.
Nu heb ik behoorlijk geinvesteerd in een compleet nieuw pak van Stadtler en daar past dus geen
spijkerbroek onder. Ik heb dan ook thermo underwear gekocht van het merk ICEBREAKER.

Zo zeg da's fantastisch spul. Gemaakt van Merino wol. Ik heb de 260 grams uitvoering.
Enkel de onderbroek en mijn motorbroek daarover en ik heb het echt nooit koud. Maar in de zomer heb ik het ook niet echt warm. Bizar niet? Zit zeer comfortabel, perfecte pasvorm die ook behouden blijft. Ik kan niet meer zonder, kostte wel wat (EUR 79,95) maar is elke EURO meer dan waard. Beste investering ever. Met name op het gebied van comfort en warmte. TOP spul.
 
Ik rij niet zelf hè, dus de onoplettendheid is niet zo aan de orde. Ik voel mij veiliger in leer, omdat het dikker en stugger aanvoelt. Mijn textielpak was ook een goedkoop pak en volgens mij worden er geen eisen gesteld aan motorpakken. Maar, de broek is idd warmer en ik kan er nog wat onder aan trekken, wat bij mijn leren broek echt niet kan.

Ik las ook dat je nek en hoofd warm moet blijven, dus misschien ook maar eens een kol aanschaffen.
Of je trekt je textielpak boven je leren pak aan?
Haal alle voering uit het pak, dan moet het waarschijnlijk wel lukken.

Ikzelf draag verschillende laagjes boven elkaar:
thermo ondergoed, fleece pull, daarboven een gevoerd jasje zonder mouwen, daarboven mijn pak. Ik heb wel geïnvesteerd in verschillende maten pakken (doe 40 - 50K km's per jaar) zodat ik altijd comfortabel zit, ongeacht welk weer.
 
Net thuis met 2.5 c.
Gebruik revit ondergoed in combinatie met een dainese textiel jas en dainese leren broek.
Een uur rijden is goed uit te houden heb overigens wel handvatverwarming.


Fons
 
Ik ben op zoek naar echt warm thermo-ondergoed voor onder mijn leren pak. Dat pak zit vrij strak, dus het kan niet van te dik materiaal zijn.
Ik heb nu thermo-ondergoed van de hema, maar heb het met dit weer dan nog steeds koud. Ik zit bij mijn vriend achterop en beweeg dus nauwelijks. Iemand tips? ik zag Odlo x-warm, maar vond dat wel heel prijzig. Als het echt werkt, wil ik het wel betalen.

Ook zag ik heat-pax voor voeten en handen. is dat wat?
Textielen pak met daaronder een thermoshirt (hoeft geen dure te zijn,Hema) daaroverheen een 100%wollen trui Dit is het recept om het nooit meer koud te hebben :)
Als je er flitsend in leer uit wilt zien..tja das kou lijden :Y
 
Tja, het idee is 4,5 uur rijden. Dan wordt het al snel koud...
Ik ben aan het inzetten op met de auto;-)

Het gaat niet om flitsend hoor, maar om veiligheid. Leer is gewoon dikker en dus veiliger.
 
Net thuis met 2.5 c.
Gebruik revit ondergoed in combinatie met een dainese textiel jas en dainese leren broek.
Een uur rijden is goed uit te houden heb overigens wel handvatverwarming.


Fons

Die handvatverwarming, komt de warmte nu werkelijk door je dikke motorhandschoenen/wanten heen?
 
Tja, het idee is 4,5 uur rijden. Dan wordt het al snel koud...
Ik ben aan het inzetten op met de auto;-)

Het gaat niet om flitsend hoor, maar om veiligheid. Leer is gewoon dikker en dus veiliger.
Bij een val zijn hoofd, schouders, ellebogen vaak als eerste aan de beurt en die beschermers zijn in een textielen jas ook prima hoor. Ik heb zowel leer als textiel.
Leer voor de zomer en textiel in de koudere periodes.
 
Die handvatverwarming, komt de warmte nu werkelijk door je dikke motorhandschoenen/wanten heen?

Dat vroeg ik me dus ook af, dus ik heb dat eens op iemand anders z'n fiets uitgeprobeerd vorige winter. Ik vond het niks. Ik voelde het alleen maar als ze op de hoogste stand stonden, en dan kreeg ik uiteindelijk wel warme handen, maar dan alleen aan de binnenkant. De buitenkant van mijn handen was nog steeds steenkoud. Een naar, raar, koortsig gevoel in mijn handen, nee, niets voor mij.

Actief verwarmde handschoenen lijkt me dan beter. Maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

Nu gebruik ik, als het echt richting vriespunt of daaronder gaat, stuurmoffen. Ziet er niet uit en is een beetje wennen qua rijden (want je moet je hand er steeds terug in-mikken als je je stuur even los moet laten). Maar supercomfortabel. Warme handen = warm lichaam, lijkt het wel. En dus ook gewoon nul rijwind op je handen, polsen en onderarmen, heerlijk. Ik kan rond het vriespunt gewoon met de zomerhandschoentjes rondrijden, no problem.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar echt warm thermo-ondergoed voor onder mijn leren pak. Dat pak zit vrij strak, dus het kan niet van te dik materiaal zijn.
Ik heb nu thermo-ondergoed van de hema, maar heb het met dit weer dan nog steeds koud. Ik zit bij mijn vriend achterop en beweeg dus nauwelijks. Iemand tips? ik zag Odlo x-warm, maar vond dat wel heel prijzig. Als het echt werkt, wil ik het wel betalen.

Ook zag ik heat-pax voor voeten en handen. is dat wat?

Heb je intussen al iets gevonden dat werkt. Ik heb gehoord dat een laag gaas ondergoed ook heel isolerend kan werken. Dat je trouwens ook heel goed gebruiken tijdens wat pikante momenten ;)
 
Heb je intussen al iets gevonden dat werkt. Ik heb gehoord dat een laag gaas ondergoed ook heel isolerend kan werken. Dat je trouwens ook heel goed gebruiken tijdens wat pikante momenten ;)
Pikante momenten zeg, zoo hee wow.... Ik krijg het er al warm van :P , voorlopig geen thermo ondergoed nodig 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan