Hoe is het nou om van een ER-5 af te stappen en op bijvoorbeeld een zx6rof een CBR600f te stappen?
Ik ben nu aan het lessen en straks komt er iets moois in mijn nederig schuurtje. Maar ik maak me een beetje druk over het feit dat zo'n zx6r er veel groter en zwaarder uitziet dan dat ER-5je. Lijkt me een hele overgang.
Hoe hebben jullie dat ervaren?
Valt reuze mee. Heb zelf ook op een ER-5 gelest en toen een proefrit op een Fazer gemaakt.
De bijzondere verichtingen doe je niet zo soepel als op een ER-5 maar voor het rijden maakt het niets uit. Tenminste als je onder 7000tp/m blijftDaarboven gaat het akelig snel. Maar aangezien je met lessen/normaal rijden ook zelden boven de 7000tp/m komt is er dus geen verschil
vergeet niet dat een zx6r lager bij de grond ligt
dus als je even kracht x arm denkt zou het bij de ZX6r iets meer moeite moeten
kosten om heen en weer te gooien
Niet dus. Het zwaartepunt ligt lager bij een ZX6R. Dus hoef je het gewicht maar over een kleinere afstand te verplaatsen. De hefboom is trouwens groter, juist omdat de afstand stuur - zwaartepunt groter is en de afstand zwaartepunt - grond kleiner.vergeet niet dat een zx6r lager bij de grond ligt
dus als je even kracht x arm denkt zou het bij de ZX6r iets meer moeite moeten
kosten om heen en weer te gooien