noparkingbert
MF'er
Ik heb in 6 maanden tijd 2x een kapotte koppakking gehad.
De eerste maal heb ik die samen met een ervaren mecanicien gefixt, maar helaas heeft die het dus niet lang uitgehouden.
Nu heb ik alles opnieuw vervangen, maar ik ben erg bang dat er weer iets mis zal lopen....
De thermostaat was oké, maar die heb ik voor de zekerheid vervangen.
Ik heb het koelsysteem helemaal gespoeld met citroenzuur en demi-water.
Het enige dat ik mij afvraag is of het circuit wel mooi gevuld raakt.
Als de thermostaat bovenin de leiding bij de radiator zit, hoe raakt die motor dan volledig gevuld?
Volgens mij kan de lucht bovenin de motor nooit weg als de thermostaat aanwezig is?
Misschien is dat een domme redenering, maar ik wil ditmaal geen enkel risico nemen.
Ik had een vacuum-kitje gebruikt om de boel terug te vullen, maar daarmee kwam amper de helft van de benodigde hoeveelheid water in het systeem.
Iemand tips?
De eerste maal heb ik die samen met een ervaren mecanicien gefixt, maar helaas heeft die het dus niet lang uitgehouden.
Nu heb ik alles opnieuw vervangen, maar ik ben erg bang dat er weer iets mis zal lopen....
De thermostaat was oké, maar die heb ik voor de zekerheid vervangen.
Ik heb het koelsysteem helemaal gespoeld met citroenzuur en demi-water.
Het enige dat ik mij afvraag is of het circuit wel mooi gevuld raakt.
Als de thermostaat bovenin de leiding bij de radiator zit, hoe raakt die motor dan volledig gevuld?
Volgens mij kan de lucht bovenin de motor nooit weg als de thermostaat aanwezig is?
Misschien is dat een domme redenering, maar ik wil ditmaal geen enkel risico nemen.
Ik had een vacuum-kitje gebruikt om de boel terug te vullen, maar daarmee kwam amper de helft van de benodigde hoeveelheid water in het systeem.
Iemand tips?