Overzicht wegafsluitingen voor motoren in NL?

Ik zou graag wat touren met de motor. Zo af en toe buiten België. Maar eigenlijk durf ik dat niet meer, als je ziet op hoeveel plaatsen in D en NL motoren geweigerd worden, en filefilteren in F ook al niet merr mag, en de benzineprijs in B zelf de pan uit swingt, is het plezier eraf.

Genieten zolang het nog kan ...
 
Ik zou graag wat touren met de motor. Zo af en toe buiten België. Maar eigenlijk durf ik dat niet meer, als je ziet op hoeveel plaatsen in D en NL motoren geweigerd worden, en filefilteren in F ook al niet merr mag, en de benzineprijs in B zelf de pan uit swingt, is het plezier eraf.

Genieten zolang het nog kan ...
Wel bizar eigenlijk dat er in België nog geen afsluitingen oid zijn terwijl dat in alle omringende landen wel het geval is. Dus op naar België met z'n allen!!! 🤣🤣
 
Ik mag er niet uit!!!😉
Maar even zonder gekheid, ook zonder Corona was het druk en zijn er maar weinig plekken waar je naar mijn idee rustig kan toeren. Misschien ben ik wel erg negatief en komt dat doordat ik afgelopen jaren aardig wat Balkan en Scandinavische landen ben doorgereisd. Maar ik vind het zelfs in België en Luxemburg een stuk rustiger dan hier. ( M.u.v. de grote steden uiteraard)
Waar kom je dan allemaal in Nederland?
 
Wel bizar eigenlijk dat er in België nog geen afsluitingen oid zijn terwijl dat in alle omringende landen wel het geval is. Dus op naar België met z'n allen!!! 🤣🤣
De Belgen? De Walen bedoel je dan, de Vlamingen beginnen ook zo langzamerhand de weg kwijt te raken, op rotondes waren ze dat al getuige het titanium in mijn schouder _O-
 
Wel bizar eigenlijk dat er in België nog geen afsluitingen oid zijn terwijl dat in alle omringende landen wel het geval is. Dus op naar België met z'n allen!!! 🤣🤣
De Belgen? De Walen bedoel je dan, de Vlamingen beginnen ook zo langzamerhand de weg kwijt te raken, op rotondes waren ze dat al getuige het titanium in mijn schouder _O-
Nou, ze zijn daar een beetje achter, maar ook dáár beginnen ze ermee!

De wereld is ziek ... zwaar ziek ...
 
Ik mag er niet uit!!!😉
Maar even zonder gekheid, ook zonder Corona was het druk en zijn er maar weinig plekken waar je naar mijn idee rustig kan toeren. Misschien ben ik wel erg negatief en komt dat doordat ik afgelopen jaren aardig wat Balkan en Scandinavische landen ben doorgereisd. Maar ik vind het zelfs in België en Luxemburg een stuk rustiger dan hier. ( M.u.v. de grote steden uiteraard)
Dat klopt ook wel, scheelt met NL ongeveer een kleine 200 inwoners per km2

LandBevolkingsdichtheid (Inwoners per vierkante kilometer)Jaar
Monaco
15,470​
2020​
Heilige Stoel
2,273​
2019​
Malta
1,447​
2020​
San Marino
561​
2020​
Nederland
416
2020​
België
384​
2020​
Verenigd Koninkrijk
270​
2020​
Liechtenstein
245​
2020​
Luxemburg
243
2020​
Duitsland
225
2020​
Italië
207​
2020​
Zwitserland
204​
2020​
Andorra
183​
2020​
Denemarken
136​
2020​
Tsjechië
136​
2020​
Polen
122​
2020​
Portugal
112​
2020​
Slowakije
111​
2020​
Albanië
107​
2020​
Oostenrijk
106​
2020​
Frankrijk
105​
2020​
Hongarije
105​
2020​
Turkije
105​
2020​
Slovenië
104​
2020​
Moldavië
99​
2020​
Spanje
99​
2020​
Servië
91​
2020​
Roemenië
89​
2020​
Macedonië
83​
2020​
Griekenland
80​
2020​
Bosnië-Herzegovina
75​
2020​
Kroatië
75​
2020​
Ierland
74​
2020​
Oekraïne
73​
2020​
Bulgarije
63​
2020​
Belarus
46​
2020​
Montenegro
44​
2020​
Litouwen
42​
2020​
Letland
29​
2020​
Estland
27​
2020​
Zweden
23​
2020​
Noorwegen
17​
2020​
Finland
16​
2020​
IJsland
3​
2020​
 
Ok, ook in het westen kan je nog lekker toeren hoor....
Waar dan?
In het westen wordt je helemaal gek van stoplichten op iedere straathoek.
Steeds maar rijden tussen fabrieksschoorstenen en hoge beton-bouw, daar is niet veel aan.
Alleen Hollands-Midden heeft nog wel een paar leuke stukjes. Maar zo gauw er hoogbouw in zicht komt, dan is 't snel omdraaien!
 
Dat klopt ook wel, scheelt met NL ongeveer een kleine 200 inwoners per km2

LandBevolkingsdichtheid (Inwoners per vierkante kilometer)Jaar
Monaco
15,470​
2020​
Heilige Stoel
2,273​
2019​
Malta
1,447​
2020​
San Marino
561​
2020​
Nederland
416
2020​
België
384​
2020​
Verenigd Koninkrijk
270​
2020​
Liechtenstein
245​
2020​
Luxemburg
243
2020​
Duitsland
225
2020​
Italië
207​
2020​
Zwitserland
204​
2020​
Andorra
183​
2020​
Denemarken
136​
2020​
Tsjechië
136​
2020​
Polen
122​
2020​
Portugal
112​
2020​
Slowakije
111​
2020​
Albanië
107​
2020​
Oostenrijk
106​
2020​
Frankrijk
105​
2020​
Hongarije
105​
2020​
Turkije
105​
2020​
Slovenië
104​
2020​
Moldavië
99​
2020​
Spanje
99​
2020​
Servië
91​
2020​
Roemenië
89​
2020​
Macedonië
83​
2020​
Griekenland
80​
2020​
Bosnië-Herzegovina
75​
2020​
Kroatië
75​
2020​
Ierland
74​
2020​
Oekraïne
73​
2020​
Bulgarije
63​
2020​
Belarus
46​
2020​
Montenegro
44​
2020​
Litouwen
42​
2020​
Letland
29​
2020​
Estland
27​
2020​
Zweden
23​
2020​
Noorwegen
17​
2020​
Finland
16​
2020​
IJsland
3​
2020​
Nou gaat dit ook helemaal scheef natuurlijk. Duitsland bijvoorbeeld is op stukken zo groot als nederland even druk en zo neit drukker dan nederland. Als ik in het buiteland in de drukke gebieden ben denk ik altijd dat we het in Nederland nog heel erg goed doen.
 
Waar dan?
In het westen wordt je helemaal gek van stoplichten op iedere straathoek.
Steeds maar rijden tussen fabrieksschoorstenen en hoge beton-bouw, daar is niet veel aan.
Alleen Hollands-Midden heeft nog wel een paar leuke stukjes. Maar zo gauw er hoogbouw in zicht komt, dan is 't snel omdraaien!
Ik reed een paar weken geleden langs de Linge. Man, man, man gewoon een gekkenhuis. Slalommen tussen auto's, fietsers, wandelaars, paarden en skaters. Echt niet leuk meer ,😖
 
Nou gaat dit ook helemaal scheef natuurlijk. Duitsland bijvoorbeeld is op stukken zo groot als nederland even druk en zo neit drukker dan nederland. Als ik in het buiteland in de drukke gebieden ben denk ik altijd dat we het in Nederland nog heel erg goed doen.
Je moet uiteraard niet in t Ruhrgebied gaan toeren
 
Je moet uiteraard niet in t Ruhrgebied gaan toeren
Dat klopt en daarom gaat die vergelijking helemaal mank. Ja, Duitsland wonen minder mensen per vierkante km, maar in de VS ook, maar ik zou ook niet in Houston Texas gaan toeren.:
1616751485711.png

En die mensen zijn ook ongeveer even lang onderweg om bij "mooie motorplekken" aan te komen.
 
Dat klopt en daarom gaat die vergelijking helemaal mank. Ja, Duitsland wonen minder mensen per vierkante km, maar in de VS ook, maar ik zou ook niet in Houston Texas gaan toeren.:
Bekijk bijlage 1611685
En die mensen zijn ook ongeveer even lang onderweg om bij "mooie motorplekken" aan te komen.
Klopt, ik wilde enkel aangeven dat zij er wel naartoe kunnen en wij niet vanwege de lockdown
 
Klopt, ik wilde enkel aangeven dat zij er wel naartoe kunnen en wij niet vanwege de lockdown
Ah op die manier.
Ik denk overigens dat dat niet helemaal het geval is, maar we moeten niet op de standaard plekken gaan kijken.
Friesland is vanaf Amsterdam maar een uurtje rijden en het is daar leuk rijden, net als hele delen van Noord Holland en Overijssel/Drenthe bijvoorbeeld. Omgeving Raalte (Overijssel) heb ik ook altijd leuk kunnen toeren.

Snap dan ook niet zo goed waarom we met heel Nederland in zuid Limburg en op al die dijkweggetjes gaan zitten.
 
Waar dan?
In het westen wordt je helemaal gek van stoplichten op iedere straathoek.
Steeds maar rijden tussen fabrieksschoorstenen en hoge beton-bouw, daar is niet veel aan.
Alleen Hollands-Midden heeft nog wel een paar leuke stukjes. Maar zo gauw er hoogbouw in zicht komt, dan is 't snel omdraaien!
Wat versta je onder Hollands Midden en het westen, ik woon vlakbij Alphen aan den Rijn en ik ga eigenlijk allerlei kanten op om te toeren, en ja Luxemburg bijvoorbeeld is beter en mooier en rustiger, maar om nou te zeggen dat ik overal moet wachten nee dat niet.
 
Het lijkt wel op een ring. Van Dort naar 010 naar 070 naar 020 is bijna doorgaand bebouwd.
Tussen 020 en 030 gaat 't ook die kant op. Hollands-Midden ligt er idd in het midden.
Als je er dan ook nog in slaagt om Woerden-Gouda en Alphen te ontwijken, zijn daar zeker nog wel leuke weggetjes te vinden.
Maar als ze dan Vlist, Meije en andere (?) gaan afsluiten voor de motor, dan wordt 't daar gelijk een stuk minder aantrekkelijk.

Enkele keer vind ik 't wel leuk om die kanten uit te gaan. Maar als ik hoogbouw zie, dan vlug weg-wezen!
Gelukkig ben ik net zo snel in de Achterhoek of Duitsland waar het wel rustiger is.

Ik doe ook wel eens het 'rivieren-rondje'. Heel veel rustig, maar 'hoe dichter bij Dordt, hoe rotter 't wordt'!
Dat is Utrechtse heuvelrug naar Amerongen over de Lekdijk naar Kinderdijk. Dan effe 20km afzien via Dordt naar de Kop vh Land.
Bij het pontje wordt 't al weer rustig naar en dwars door de Biesbosch. Via de Maas en de Waal weer naar de Veluwe.
 
Wat versta je onder Hollands Midden en het westen, ik woon vlakbij Alphen aan den Rijn en ik ga eigenlijk allerlei kanten op om te toeren, en ja Luxemburg bijvoorbeeld is beter en mooier en rustiger, maar om nou te zeggen dat ik overal moet wachten nee dat niet.
Inderdaad, maar je moet de wegen wel kennen. Ik weet zeker dat het sinds de komst van de gps navigatie fout is gegaan met de overlast.
 
Inderdaad, maar je moet de wegen wel kennen. Ik weet zeker dat het sinds de komst van de gps navigatie fout is gegaan met de overlast.
Oplossing de navigatie kronkelwegen te laten uitzoeken. Dan kom je soms over de welbekende wegen, maar vaak ook juist over de kleine wegen die nog niemand kent.
 
Inderdaad, maar je moet de wegen wel kennen. Ik weet zeker dat het sinds de komst van de gps navigatie fout is gegaan met de overlast.
Ja dat denk ik ook wel, kronkelroutes zijn nu op te vragen door Tom, vroeger moest je die wegen kennen om er te komen.

Het lijkt wel op een ring. Van Dort naar 010 naar 070 naar 020 is bijna doorgaand bebouwd.
Tussen 020 en 030 gaat 't ook die kant op. Hollands-Midden ligt er idd in het midden.
Als je er dan ook nog in slaagt om Woerden-Gouda en Alphen te ontwijken, zijn daar zeker nog wel leuke weggetjes te vinden.
Maar als ze dan Vlist, Meije en andere (?) gaan afsluiten voor de motor, dan wordt 't daar gelijk een stuk minder aantrekkelijk.

Enkele keer vind ik 't wel leuk om die kanten uit te gaan. Maar als ik hoogbouw zie, dan vlug weg-wezen!
Gelukkig ben ik net zo snel in de Achterhoek of Duitsland waar het wel rustiger is.

Ik doe ook wel eens het 'rivieren-rondje'. Heel veel rustig, maar 'hoe dichter bij Dordt, hoe rotter 't wordt'!
Dat is Utrechtse heuvelrug naar Amerongen over de Lekdijk naar Kinderdijk. Dan effe 20km afzien via Dordt naar de Kop vh Land.
Bij het pontje wordt 't al weer rustig naar en dwars door de Biesbosch. Via de Maas en de Waal weer naar de Veluwe.

Tussen 010 en 070 ken ik ook geen mooie wegen, maar voorbij 070 weer wel....
 
Het lijkt wel op een ring. Van Dort naar 010 naar 070 naar 020 is bijna doorgaand bebouwd.
Tussen 020 en 030 gaat 't ook die kant op. Hollands-Midden ligt er idd in het midden.
Als je er dan ook nog in slaagt om Woerden-Gouda en Alphen te ontwijken, zijn daar zeker nog wel leuke weggetjes te vinden.
Maar als ze dan Vlist, Meije en andere (?) gaan afsluiten voor de motor, dan wordt 't daar gelijk een stuk minder aantrekkelijk.

Enkele keer vind ik 't wel leuk om die kanten uit te gaan. Maar als ik hoogbouw zie, dan vlug weg-wezen!
Gelukkig ben ik net zo snel in de Achterhoek of Duitsland waar het wel rustiger is.

Ik doe ook wel eens het 'rivieren-rondje'. Heel veel rustig, maar 'hoe dichter bij Dordt, hoe rotter 't wordt'!
Dat is Utrechtse heuvelrug naar Amerongen over de Lekdijk naar Kinderdijk. Dan effe 20km afzien via Dordt naar de Kop vh Land.
Bij het pontje wordt 't al weer rustig naar en dwars door de Biesbosch. Via de Maas en de Waal weer naar de Veluwe.
Dat rivierenrondje dan doe je jezelf nog flink tekort denk ik.
Vanuit de Veluwe, en dan vanaf Amerongen naar Kinderdijk (water rechts houden ;-) is niet bepaald de mooiste route naar Kinderdijk.
Sla dan ook eens af van de dijk en rijdt eens via Ottoland en langs de Alblas naar Kinderdijk.
Ga langs de Linge terug, Acquoy, Leerdam en zo langs de dijk richting Tiel.

En ja, er is nu nog groen in Holl. Midden, maar dat moeten we zo zien te houden, anders is écht de hele Randtad geannexeerd en tot stedelijk gebied gedoemd. Want er zijn nog mooie wegen te vinden, maar je moet ze weten, kennen of willen vinden.
Rijdt zelf met navigatie, maar ga vaak links en rechts, onbekende wegen op en vanzelf leidt de navigatie mij tot mijn eindbestemming.

Wil je een keer rijden, let me know.
 
Langs de Linge is mij wel bekend. Maar doe ik liever met het brommertje. Kan (mag) je overal beter tussendoor.
Dat is vanaf pontje Culemborg, Diefdijk, Asperen, Aquoy, Mariënwaardt, naar Geldermalsen.

Ja, ik heb ook nog een 'rondje Holl.Midden' waar ik nog diverse 'aanwonenden' en motor-verboden meepik.
Ook dwars door de Reeuwijkse Plassen is dan in de route opgenomen.
Niet doen als er een agent op de hoek staat te kijken! Tot nu nog geen prent gekregen.

Lek is dan bij mij links houden.
Langs Ottoland vanaf Alblas doe ik nog wel eens als ik het rondje korter maak. (bijv minder tijd ervoor)
Maar liever doe ik altijd de ronde als in vorige post beschreven.
Vind 't altijd wel leuk dwars door de Biesbosch en dan rijden tot ECHT helemaal op 't eind. (dat is fietspad, dus mag eigenlijk ook niet!)
 
Laatst bewerkt:
Langs de Linge is mij wel bekend. Maar doe ik liever met het brommertje. Kan (mag) je overal beter tussendoor.
Dat is vanaf pontje Culemborg, Diefdijk, Asperen, Aquoy, Mariënwaardt, naar Geldermalsen.

Ja, ik heb ook nog een 'rondje Holl.Midden' waar ik nog diverse 'aanwonenden' en motor-verboden meepik.
Ook dwars door de Reeuwijkse Plassen is dan in de route opgenomen.
Niet doen als er een agent op de hoek staat te kijken! Tot nu nog geen prent gekregen.

Lek is dan bij mij links houden.
Langs Ottoland vanaf Alblas doe ik nog wel eens als ik het rondje korter maak. (bijv minder tijd ervoor)
Maar liever doe ik altijd de ronde als in vorige post beschreven.
Vind 't altijd wel leuk dwars door de Biesbosch en dan rijden tot ECHT helemaal op 't eind. (dat is fietspad, dus mag eigenlijk ook niet!)
Ja die fietspaden in de Biesbosch pak ik ook wel eens👍. Maar dat doe ik sowieso niet in t weekend
 
Terug
Bovenaan Onderaan