paar beginners vraagjes

25 mrt 2007
33
0
ouddorp zh
hallo,

ik hoop binnekort te slagen voor mijn motorrijbewijs, ben nog maar 18 en mag du helaas maar 25 kw....

nu heb ik een beetje zitten kijken op marktplaats en dit forum. vind een cagiva mito eigenlijk wel heel erg mooi, wel het nieuwe model.. uit 1999 ofzo..

dit is natuurlijk wel 2 takt. heb 2 jaar brommer gereden en kon uiteindelijk het een en ander zelf aan onderhoud en dingen vervangen.

nu mijn vraag: is zo'n cagiva mito in princiepe nu egt een opgevoerde bromfiets? (klinkt iniedergeval wel zo:P) maar zit het blok ongeveer hetzlelfde in mekaar enzo? dit zou namelijk schelen omdat ik dan veel zelf kan doen..

wat denken jullie uberhaupt van 2 takt motoren? hij is alleen voor af en toe toeren en mischien heel af en toe dermee naar school (60 km heen en uiteraard ook 60 terug).

en hebben jullie mischien nog andere sugesties van motoren onder de 25 kw? wil wel een beetje een sportfiets en wil eigenlijk niet (veel) meer dan 2000 euro uitgeven..

alvast heel erg bedankt!!!
 
ik zou ook een beetje naar de 4takt motoren kijken daar heb je ook zat keus in hoor wat ook goed in jouw budget valt.
bijv de suzuki gs500 ,honda cb500.
veel succes met het zoeken van een motorfiets.
 
had inderdaad die gs500 al gezien.. ziet er opzich ook neit verkeerd uit.. maar dan kom je wel gelijk uit bij een motor van een paar jaar ouder..krijg je dan niet (nog ) meer problemen-kosten dan een 2 takt?

en blijf mito tog mooier vinden:P ondanks het beroerde geluid dat eruit komt..
 
had inderdaad die gs500 al gezien.. ziet er opzich ook neit verkeerd uit.. maar dan kom je wel gelijk uit bij een motor van een paar jaar ouder..krijg je dan niet (nog ) meer problemen-kosten dan een 2 takt?

en blijf mito tog mooier vinden:P ondanks het beroerde geluid dat eruit komt..

Waarom zou je probleem kosten krijgen bij een wat oudere fiets??
Denk zelf dat dat onderhoud te verwaardeloze is vergeleken met een 2takt.
 
jah weet ik dat.. tis tog in het algemeen zo dat je met oudere motoren/ auto's meer geouwehoer heb dan met nieuwe....

maar ken iemand mij vertellen of een mito eigenlijk gewoon een brommer is met een grotere cilinderinhoud? (ff simpel gezegt)

ben al tijd serieus aan het twijfelen tussen 2 of 4 takt.. 4 takt is toch stuk meer motor natuurlijk.. maar kan niet echt een racer 4 takt vinde die beetje binnen het buget ligt dat ik uit wil geven...
 
ZXR400? VFR400?
In hoofdlijnen is een 2-takt brommer gelijk aan een 2-takt motor...
(Tenminste, als het geen scooter is...)

Als je wilt gaan sleutelen aan je (straks) nieuwe aanwinst, koop dan meteen een goed werkplaatshandboek, daarna kun je aan iedere motor sleutelen, 2-takt en 4-takt..
4-takt is niet veel moeilijker, behalve Ducati met zijn kleppen, alleen een tikkeltje anders.

De 2-takts geven een meer racy-gevoel, lekker op toeren en janken met die dingen!!
Maar dat janken heeft ook een keerzijde, het slijt een stuk sneller ;)

Een Mito klinkt op ondertoeren inderdaad als een brommertje, maar eenmaal op toeren wordt het een heel ander FEEST *O*
Al klinkt een ZX-10R weer een stuk beter :)
Klote dat er beginnersrijbewijzen zijn.. Stomme regeling.
 
oke, super..

tja denk tog dat het de cagiva mito wordt.. vind m gewoon egt heel vet, bovendien is 2 takt al beetje vertrouwd bij me:P

en dat ik iets langzamer ben dan 2 vrienden van me intereseerd me dan ook vrij weinig...

maar zal zeker nog even kijken naar de 4 takt sugesties van iedereen.. is het overwegen immers ook waard!

iedereen tot zover bedankt!

als iemand nog iets toe te voegen heeft dan graag uiteraard:P
 
Waarom zou je probleem kosten krijgen bij een wat oudere fiets??
Denk zelf dat dat onderhoud te verwaardeloze is vergeleken met een 2takt.

Waarom loopt ierdereen altijd op het onderhoud te zeiken? dat valt echt reuze mee. het enige grote onderhoud dat je er aan moet doen is je zuiger vervangen. (miss met je cylinder) en verder hebben ze minder onderhoud nodig dan een 4-takt

Als je veel woon werk verkeer rijd zou ik voor een 4-takt gaan. Ga je echt voor het sturen en voor je plezier rijden dan is een 2-takt leuk.

Blok zit in prinicipe hetzelfde in elkaar als een brommer, alleen dat alles net een slagje groter is, en dus net een slagje harder slijt, en dat je iets meer moet oppassen met warm rijden enzo.
 
jah dat idee had ik ook al een beetje.. volgens mij zijn vrij veel mf'ers anti 2 takt:P

maar om de hoeveel km kan je het beste dan bijvoorbeeld de zuiger en cilinder vervangen?
 
jah dat idee had ik ook al een beetje.. volgens mij zijn vrij veel mf'ers anti 2 takt:P

maar om de hoeveel km kan je het beste dan bijvoorbeeld de zuiger en cilinder vervangen?

Zuiger tussen de 10.000 en 14.000 afhankelijk van je rijstijl, en cylinder heb ik eigelijik geen id van. En idd.. veel mfers zijn anti 2-takt, maar je moet het ook niet als vervoer gebruiken, maar echt om lekker mee te knallen, daar zijn die dingen voor gemaakt..

achja.. nog iets meer dan een jaar.. dan heb ik ook een mooie volvermogen 600 :z
 
ja maar mercury, tuurlijk ben ik het met je eens dat er heel veel mensen op het MF anti 2-takt zijn. Maar je zegt net zelf dat je hem niet moet gebruiken voor woon werk verkeer, en dan beter een 4-takt kunt kopen. En dat je de 2-takt maar moet kopen om effe lekker mee te knallen. Als je met die 2-takt geen woon-werk verkeer moet rijden, dan houdt het toch in dat alles sneller slijt, en daardoor de motor ook meer onderhoud nodig heeft dan een 4-takt motor. Dus ook meer kost.

Maar ondanks alles, ben ik met je eens dat een RS250 ofzo heel leuk klinkt, al kies ik toch zelf voor een 4-takt motor

At de topic starter:

Kijk anders eens voor een CBR 600F2 die heb je soms staan voor 2100 euro. Das net beetje boven je budget, maar dan heb je wel een leuke motor (racer). die 100 euro kan je wel nog bijverdienden.

Succes!! :W
 
ja maar mercury, tuurlijk ben ik het met je eens dat er heel veel mensen op het MF anti 2-takt zijn. Maar je zegt net zelf dat je hem niet moet gebruiken voor woon werk verkeer, en dan beter een 4-takt kunt kopen. En dat je de 2-takt maar moet kopen om effe lekker mee te knallen. Als je met die 2-takt geen woon-werk verkeer moet rijden, dan houdt het toch in dat alles sneller slijt, en daardoor de motor ook meer onderhoud nodig heeft dan een 4-takt motor. Dus ook meer kost.

Maar ondanks alles, ben ik met je eens dat een RS250 ofzo heel leuk klinkt, al kies ik toch zelf voor een 4-takt motor

At de topic starter:

Kijk anders eens voor een CBR 600F2 die heb je soms staan voor 2100 euro. Das net beetje boven je budget, maar dan heb je wel een leuke motor (racer). die 100 euro kan je wel nog bijverdienden.

Succes!! :W


En het scheelt je 1000den euro's aan onderhoud.. :+
 
ja maar mercury, tuurlijk ben ik het met je eens dat er heel veel mensen op het MF anti 2-takt zijn. Maar je zegt net zelf dat je hem niet moet gebruiken voor woon werk verkeer, en dan beter een 4-takt kunt kopen. En dat je de 2-takt maar moet kopen om effe lekker mee te knallen. Als je met die 2-takt geen woon-werk verkeer moet rijden, dan houdt het toch in dat alles sneller slijt, en daardoor de motor ook meer onderhoud nodig heeft dan een 4-takt motor. Dus ook meer kost.

Maar ondanks alles, ben ik met je eens dat een RS250 ofzo heel leuk klinkt, al kies ik toch zelf voor een 4-takt motor

At de topic starter:

Kijk anders eens voor een CBR 600F2 die heb je soms staan voor 2100 euro. Das net beetje boven je budget, maar dan heb je wel een leuke motor (racer). die 100 euro kan je wel nog bijverdienden.

Succes!! :W

Ja dat klopt. Ik zeg ook dat het leuk is om mee te knallen niet voor woon werk verkeer. Maar alleen de zuiger is je grote onderhoud (de rest kan je ook makkelijk zelf doen) ik was dus deze winter voor een grote beurt (zonder banden) 49!!! euro kwijt, en dan heb ik alles vervangen wat ik moest vervangen bij een grote beurt.. dat zie ik dus bij een 4-takt niet zo snel gebeuren ;)

En over het geliujd.. ik vind het kut klinken :P doe mij maar een lekkere 4-takt met een yoshi demper eronder O-)
 
Nooooo, 2-takten zijn leuk voor brommers maar als motor -O-

Ik zie het meestal aan de kentekenplaat dat 't om een motor gaat, maar anders.. :P
Gewoon een 4-takt kopen, al is het alleen maar voor het geluid (en de looks) :9

Maar dat is mijn bescheiden mening O-)
 
Nooooo, 2-takten zijn leuk voor brommers maar als motor -O-

Ik zie het meestal aan de kentekenplaat dat 't om een motor gaat, maar anders.. :P
Gewoon een 4-takt kopen, al is het alleen maar voor het geluid (en de looks) :9

Maar dat is mijn bescheiden mening O-)

Dan wil ik wel eens een lekker stuurweggetje met jou nemen, zullen we eens kijken of je dan nog steeds zo erover denkt ;)
 
de geur van een 2tact motor...hmmmmm :Y erg leuk

maar ik zou een 250 tot 500cc 4takt motor nemen als ik jou was ;)

enkel vanwege de lagere kosten en hogere betrouwbaarheid
 
Laatst bewerkt:
de geur van een 2tact motor...hmmmmm :Y erg leuk

maar ik zou een 250 tot 500cc 4takt motor nemen als ik jou was ;)

enkel vanwege de lagere kosten en hogere betrouwbaarheid


Als het een beetje is als mijn brommers van 2 jaar terug, dan MOET je geen 125cc nemen!
Ik stonk als de tering met mijn brommertjes, zo'n ontzettende uitlaatgassen-lucht.
Niet te harden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan