Paasweekend: een dagje toeren in de Eifel

De Eifel....tja wat kan ik erover zeggen kijk maar. Het was super!!
met_z_n_allen.sized.jpg

even_pauze2.sized.jpg

het_uitzicht.sized.jpg

de_routeman.sized.jpg

En onze routeman! Hans_V uit H :)

Voor veel meer foto's zie 21 april Eifel!!!
 
Laatst bewerkt:
Het was gaaf in de eiffel maar ik was redelijk versleten toen ik thuis was.


Hartelijk dank voor de gastvrijheid in Heerlen, :}
de soep en de broodjes waren heerlijk.



P.S. Ik had gisteravond nog gezocht naar dit topic maar kon het niet vinden :? :( ik was niet echt meer bij de les.
 
Op maandag 21 april 2003 23:28 schreef Noeky1980 het volgende:
Nee alleen geschrokken en Kim ook.


Ik moet wel eerlijk zeggen eigen schuld.....MOet je maar niet zo onverantwoordelijk rijden is ook niet fijn in een groep.

Maar gelukkig niks gebeurd

Tja, eigen schuld, misschien wel, je weet van dit risico zodra je op een motor stapt en de eiffel in gaat, onverantwoord ben ik t niet echt mee eens, een ongeluk zit in een klein hoekje, en euh, een klein beetje risico is juist ook wat het leuk maakt he!
Ik denk niet dat zijn rijstijl vervelend voor een groep is, iedereen heeft een eigen rijstijl, en er zijn altijd mensen die moeten wachten en waar op gewacvht wordt, het is door iedereen een beetje geven en nemen als je in zo´n groep rijdt!
Verder idd gelukkig alles ok, t was ff flink schrikken, maar nou hebben we dat ook weer gehad, iedereen gaat een keer zeggen ze! Kappen ed moeten ff van de motor en er weer tgerug recht opgezet, en t voetsteuntje is krom, verder een paar schaafplekjes, dus t valt allemaal reuze mee!!!!
 
Helaas hebben we jullie 's avond gemist... waren gelukkig wel op tijd om droog thuis te komen (alleen in de eiffel ff in een bushokje gestaan).

Wel grappig om in Nideggen ineens bekenden tegen te komen (na eerst op de Nordschleife ook MF'ers gesproken te hebben).

Jammer van je schuivertje Serge. Gelukkig zijn Jij en Kim OK. Zo te zien gaat voor jullie het Heerlenweekend gewoon door.
 
We waren rond 18.00 bij HansV maar die was er helaas nog niet. En gezien de grote donkere wolken die zich boven ons bevonden hebben we maar niet gewacht en zijn we naar huis gereden. Op een buitje in de Eiffel na helemaal droog thuis gekomen *D

Klote dat je onderuit gegaan bent iBuZze, gelukkig zijn jullie zelf heel gebleven :)
 
Tja, eigen schuld, misschien wel, je weet van dit risico zodra je op een motor stapt en de eiffel in gaat, onverantwoord ben ik t niet echt mee eens, een ongeluk zit in een klein hoekje, en euh, een klein beetje risico is juist ook wat het leuk maakt he!
Ik denk niet dat zijn rijstijl vervelend voor een groep is, iedereen heeft een eigen rijstijl, en er zijn altijd mensen die moeten wachten en waar op gewacvht wordt, het is door iedereen een beetje geven en nemen als je in zo´n groep rijdt!
Verder idd gelukkig alles ok, t was ff flink schrikken, maar nou hebben we dat ook weer gehad, iedereen gaat een keer zeggen ze! Kappen ed moeten ff van de motor en er weer tgerug recht opgezet, en t voetsteuntje is krom, verder een paar schaafplekjes, dus t valt allemaal reuze mee!!!!
Of je dit onverantwoord vond ligt denk ik ook wel aan je ervaring. Ik vond het niet echt onverantwoord, maar denk wel dat we de groep beter op hadden kunnen splitsen in een "snelle" groep en een "langzame" groep.
Ideetje voor de volgende keer???

Enne, was heel erg gezellie, heb heerlijk :]
 
Of je dit onverantwoord vond ligt denk ik ook wel aan je ervaring. Ik vond het niet echt onverantwoord, maar denk wel dat we de groep beter op hadden kunnen splitsen in een "snelle" groep en een "langzame" groep.
Ideetje voor de volgende keer???

Enne, was heel erg gezellie, heb heerlijk :]

De volgende keer is een rit naar de 'ring... dus dan is het wel gassen :)
 
Of je dit onverantwoord vond ligt denk ik ook wel aan je ervaring. Ik vond het niet echt onverantwoord, maar denk wel dat we de groep beter op hadden kunnen splitsen in een "snelle" groep en een "langzame" groep.
Ideetje voor de volgende keer???

Enne, was heel erg gezellie, heb heerlijk :]
Laat ik het zo zeggen dat hij er een rijstijl op nahoud die ik niet zal bezigen...
Ik houd er ook wel van om eens het gas wat meer open te trekken, maar niet zoals Serge dat doet...
Dat moet hij natuurlijk helemaal zelf weten, maar als je met een groep aan het toeren bent, denk ik dat je je toch wel mag aanpassen aan de groep.
Of inderdaad zoals motorengeltje zegt een snelle en een langzame groep maken...
 
hallo, hier nog even een berichtje van marc (met de sp-1)
ik wil nog even doorgeven dat ik het gisteren een leuk ritje
vond (veel mooie bochtjes) en houdt me aanbevolen voor een
eventueel vervolg,
misschien wel een idee om zoals iemand al voorstelde bij een volgende
keer de groep op te delen met twee voorrijders, dit i.v.m. de
grootte van de groep, en dan kun je ook meteen een scheiding maken
tussen de "rustigere" en de wat "vlottere" rijders,
je komt elkaar dan toch weer tegen bij de terrasjes

de groeten, marc
 
hallo, hier nog even een berichtje van marc (met de sp-1)
ik wil nog even doorgeven dat ik het gisteren een leuk ritje
vond (veel mooie bochtjes) en houdt me aanbevolen voor een
eventueel vervolg,
misschien wel een idee om zoals iemand al voorstelde bij een volgende
keer de groep op te delen met twee voorrijders, dit i.v.m. de
grootte van de groep, en dan kun je ook meteen een scheiding maken
tussen de "rustigere" en de wat "vlottere" rijders,
je komt elkaar dan toch weer tegen bij de terrasjes

de groeten, marc

De zaterdag van het Heerlenweekend rijden we ook in de Eiffel. En zondag in de Ardennen.

Dan wordt de groep gesplitst in een snelle en een langzamere. Lui die de langzamere ook niet bij kunnen houden kunnen zich laten afzakken (niet boven je kunnen rijden tenslotte) en komen dan vanzelf de bezemwagen (ik dus) tegen. Reken er trouwens niet op dat het dan nog veel langzamer gaat, maar de bezemgroep zal (hopelijk) klein blijven zodat het tempo beter te volgen is.
 
hallo, hier nog even een berichtje van marc (met de sp-1)
ik wil nog even doorgeven dat ik het gisteren een leuk ritje
vond (veel mooie bochtjes) en houdt me aanbevolen voor een
eventueel vervolg,
misschien wel een idee om zoals iemand al voorstelde bij een volgende
keer de groep op te delen met twee voorrijders, dit i.v.m. de
grootte van de groep, en dan kun je ook meteen een scheiding maken
tussen de "rustigere" en de wat "vlottere" rijders,
je komt elkaar dan toch weer tegen bij de terrasjes

de groeten, marc


Je weet het Marc dat we het daar al over eens waren, het splitsen van de groep..... maar waar moet ik nou rijden? ben niet langzaam en niet snel :?

Over Ibuzzie, tja, ieder heeft het zelf in de hand, zolang hij een ander niet meesleurd vind ik dat niemand zich ermee moet bemoeien, aan de andere kant heb ik geen zin om naar een ziekenhuis te moeten rijden en ben blij dat het allemaal goed af is gelopen!! Wel vinden we hier dat je met iemand achterop zeker beter moet uitkijken, maar dat zal hij ongetwijfeld wel doen met zijn vriendin achterop!

Leuke piccies en volgende keer zal ik ook mijn digitaaltje eens meenemen, ik ben volgende keer zeker van de partij!

p.s. ZZR 600 staat te koop!!!!! :}
 
Op dinsdag 22 april 2003 20:06 schreef Schatje van Koen het volgende:
Je weet het Marc dat we het daar al over eens waren, het splitsen van de groep..... maar waar moet ik nou rijden? ben niet langzaam en niet snel :?

Leuke piccies en volgende keer zal ik ook mijn digitaaltje eens meenemen, ik ben volgende keer zeker van de partij!

p.s. ZZR 600 staat te koop!!!!! :}

Maken we een groep van niet-zo-snel-maar-zeker-niet-langzaam(-ook-niet-in-de-bochten) ... daar pas ik namelijk wel bij.
En dan alleen zorgen dat ik in het begin de groep al niet kwijt raak, zodat ze me moeten opwachten bij een benzinestation waar ik ze per ongeluk dan weer voorbij rijdt ;)
 
Op maandag 21 april 2003 23:41 schreef MalFunction het volgende:Waarom moet dat er nou weer bij? :?

Tjezus! :( ;(
Kut voor je iBuZze!

:^

Als je onderuit gaat, is dat hoe dan ook kut, is het door je eigen schuld, dan is niets vervelender dan dat je dat nog eens wordt ingewreven door een ander, is het NIET je eigen schuld dan is het NOG vervelender als iemand anders dat wel beweerd: zo'n waarde-oordeel kun je dus in alle gevallen achterwege laten....
 
Maken we een groep van niet-zo-snel-maar-zeker-niet-langzaam(-ook-niet-in-de-bochten) ... daar pas ik namelijk wel bij.
En dan alleen zorgen dat ik in het begin de groep al niet kwijt raak, zodat ze me moeten opwachten bij een benzinestation waar ik ze per ongeluk dan weer voorbij rijdt ;)

Dat is dus de "langzame" groep. Rijden dus zeker wel door, maar niet op Supersport-tempo. CBRGeert is voorrijder en die rijdt iets sneller dan ik vorig jaar deed in de Eiffel (scheelt niet veel en hij zal vast de groep in de gaten houden).
 
Het tempo zal wel wat hoger liggen dan het groepje dat ik afgelopen maandag een stukkie voorreed omdat men de voorrijder kwijt was :? Gelukkig had ik wel een kaart bij me zodat we weer samen kwamen (al wist ik niet welke route ze namen en heb ik gewoon besloten om die van Fastcruiser te rijden }) gelukkig had Hans_V die gedeeltelijk ook in gedachte). I.i.g. is het beter om duidelijke afspraken te maken en ook de route aan iedereen uit te delen. Dan verdwaal je ook niet als je de voorijder kwijt bent. :Z
Tijdens het Heerlen weekend zal er beslist in kleinere groepen gereden worden want dit was op een gegeven moment niet meer leuk. Je kon de bochten niet meer lekker rijden. Het was meer een grote trekharmonica van motorrijders achter elkaar. Maar goed, wil je nog eens in die mooie streek rijden en ook nog eens in de Ardennen, kom dan naar het Heerlen weekend begin juni. Slaapplaatsen op de camping of ergens anders moet je nu zelf regelen.

BTW Fastcruiser, heb je zin om binnenkort de route in de Ardennen voor te rijden? :]
 
I.i.g. is het beter om duidelijke afspraken te maken en ook de route aan iedereen uit te delen. Dan verdwaal je ook niet als je de voorijder kwijt bent. :Z
Tijdens het Heerlen weekend zal er beslist in kleinere groepen gereden worden want dit was op een gegeven moment niet meer leuk.

Bij Hans_V waren ook routebeschrijvingen uitgedeeld. De groep was wel wat te groot, ja... inderdaad was het wellicht beter geweest om meerdere groepen te maken, maar we hadden het idee om er een toertocht van te maken en dus geen haastige rit. Vandaar dat het idee van één groep wel zinnig zou blijken, maar de praktijk toonde toch anders.

Al met al vond ik het een indrukwekkende tocht, mooi gebied dat Eiffel. Mogen we ook wel es in Nederland ff aanleggen ;)
 
Ja das waar. Het is een super gebied en dicht bij huis. De Ardennen zijn ook mooi hoor. Maar goed we hebben we geleerd van deze rit en natuurlijk ook genoten (al begon wel behoorlijk te gieten op de terugweg).
 
Das goed klote, Ibuzze. '(

Gelukkig hebben jullie zelf niets ernstigs en valt het, zo te lezen, met de motor ook nog mee.

:^

Als je onderuit gaat, is dat hoe dan ook kut, is het door je eigen schuld, dan is niets vervelender dan dat je dat nog eens wordt ingewreven door een ander, is het NIET je eigen schuld dan is het NOG vervelender als iemand anders dat wel beweerd: zo'n waarde-oordeel kun je dus in alle gevallen achterwege laten....
:^

Bovendien denk ik dat je, als je net je rijbewijs hebt, nog niet de rijstijl van een ander kunt beoordelen. Je eigen rijstijl verandert ook nog naarmate je meer ervaring krijgt. Dingen die volstrekt onverantwoord lijken als je net je rijbewijs hebt, blijken later geen enkel probleem te zijn.
 
Bovendien denk ik dat je, als je net je rijbewijs hebt, nog niet de rijstijl van een ander kunt beoordelen. Je eigen rijstijl verandert ook nog naarmate je meer ervaring krijgt. Dingen die volstrekt onverantwoord lijken als je net je rijbewijs hebt, blijken later geen enkel probleem te zijn.
:^
 
BTW Fastcruiser, heb je zin om binnenkort de route in de Ardennen voor te rijden? :]

Als ik een (eigen) motor heb... (en als die ingereden is (ben ik dus weer een week verder...lijkt me niet verstandig dat op 1 dag te doen, of is dat onzin? ff topicje openen).

Moet nog even kijken dus. Heb wel zin :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan