Pan European Topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij de vorige reactie ging wat fout :(
Heb vorige week bij Jos Smit in Haarlem een set Bridgestone BT020 laten monteren incl montage en haakse ventielen was ik 404 euro kwijt.

groet Ed :W
 
vraagje; wat is het voordeel van haakse ventielen tov de rechtopstaande ventielen? Het enige wat ik kan bedenken is dat je er wat makkelijker met de luchtslang bij kunt komen, is dat het soms?
 
en ze kunnen het wiel uit balans brengen als je ze laat zitten.

waar het inderdaad voor bedoeld is, is dat je bij een pomp die niet echt een flexibele slang heeft toch makkelijk je banden kan vullen.
 
en ze kunnen het wiel uit balans brengen als je ze laat zitten.

waar het inderdaad voor bedoeld is, is dat je bij een pomp die niet echt een flexibele slang heeft toch makkelijk je banden kan vullen.

Er zijn ook haakse ventielen te koop die ter vervanging van het rechte ventiel zijn, die blijven dus altijd zitten. Deze zitten er dus ook op bij het balanceren.

Als je van plan bent de demontabele te laten zitten, dan zou je om onbalans te voorkomen er voor kunnen kiezen om ze er ook op te zetten bij het balanceren.

Gr. Vier
 
De voorband van de pan moet worden vervangen (normaal doe ik altijd een setje reed ik goed op in 1 x nu kan ik het dus spreiden door eerst voor en over 5000 km de achterband te doen)

Welke type banden hebben jullie er op (voor en achter) dan kan ik eens gaan kijken naar kosten en baten

Hallo djaxel,

Ik heb een nieuw set bt023 op m,n 1100, en ik vindt hem super rijden ! Stuurt lekker licht maar keb nog geen slijtage ervaring ( gelukkig). Tot nog toe zeer tevreden.
 
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier,altans op het Pan European gedeelte van het forum.
Ik heb jaren geleden een ST1100 gehad en na een lange weg afgelegd te hebben op verschillende motoren,ben ik terug "thuis" gekomen en heb een nieuwe ST1300 gekocht *O*
Gisteren een lange testrit gemaakt met de 1300 en ik had nogtans een Suzuki GSX 1400 koppelmonster,maar de ervaring was niet te beschrijven.
Ik heb de stap vooral gezet omdat ik samen met het vrouwtje veel met de motor op pad zijn,maar het zat er al een hele tijd aan te komen...ze kon de lange afstanden niet meer aan op de GSX en gisteren na de testrit met de Pan wou ze bijna niet meer afstappen en ik eigenlijk ook niet :]
Zo,dit gezegd zijnde,ga ik hier regelmatig meelezen en ook wel eens iets posten,ziet er me wel een gezellige boel uit hier ;)
Moet ook nog een andere avater plaatsen :+
 
welkom!

iemand trouwens ervaring met de st1300 en bt023's? werd mij aangeraden toen ik voor nieuwe banden ging vandaag. Heb nu een afspraak voor 1 mei dus voor die tijd kan ik nog van gedachte veranderen ;)
 
welkom!

iemand trouwens ervaring met de st1300 en bt023's? werd mij aangeraden toen ik voor nieuwe banden ging vandaag. Heb nu een afspraak voor 1 mei dus voor die tijd kan ik nog van gedachte veranderen ;)


Wat zijn de kosten voor de BT 023 ? (voorband)
 
hmm vreemd de motor bokt een beetje alsof ie wil afslaan als ie koud is en onder de 30 km/h rijdt dan moet je behoorlijk touren maken om hem door te trekken :S beetje vreemd iemand idee waar het aan kan liggen ?
 
welkom!

iemand trouwens ervaring met de st1300 en bt023's? werd mij aangeraden toen ik voor nieuwe banden ging vandaag. Heb nu een afspraak voor 1 mei dus voor die tijd kan ik nog van gedachte veranderen ;)

Wel,ik zag gisteren bij het afhalen van mijn nieuwe Pan,dat deze geleverd werd met BT020,terwijl ik dacht te weten dat deze banden niet meer gemaakt worden...Ik kreeg als antwoord van de dealer dat dit wel degelijk zo is en dat Bridgestone ondertussen al aan de BT023 zit,maar dat de BT020 nog als enige en speciaal voor de Pan European gemaakt wordt en dit op aanvraag van Honda.
De uitleg die ze hiervoor geven is dat deze band vervaardigt wordt voor de Pan omdat bij eventueel lek rijden de motor nooit direct op de velgen komt te staan vanwege het speciale verstevigde karkas in de BT020.
Michelin PR 2CT zou inmiddels ook een band hebben voor de Pan,maar tests zouden toch uitgewezen hebben dat de draagkracht van de BT020 nog altijd primeert.
Al degenen die hier met een Pan rijden en andere banden hebben,schiet nu niet op mij,het is gewoon de uitleg die ik kreeg op mijn vraag aan de dealer O-)
Het rare is dat ik hetzelfde antwoord kreeg bij een andere dealer na een proefrit,en op die testmotor lagen de Michelins PR 2CT.
 
hmm vreemd de motor bokt een beetje alsof ie wil afslaan als ie koud is en onder de 30 km/h rijdt dan moet je behoorlijk touren maken om hem door te trekken :S beetje vreemd iemand idee waar het aan kan liggen ?

Lijkt het alsof hij verzuipt, of loopt ie niet op alle cilinders?
Als ie verzuipt zou dit kunnen liggen aan de koelwatertemp.sensor, misschien meet deze een verkeerde temp.
 
Gaat er van jullie ook nog iemand naar Echt ?. Zoals het er nu naar uitziet sluit ik aan bij de moerdijk.
 
Kijk ff op deze site, panrijder.info het is wel leuk als je met collega panners kan aansluiten op een van de locaties. Het gaat om een record poging van pan-europeans 1100-1300 bij motoport in Echt.

Groetjes, Hoogy :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Heren

Het duurt nog wel even, maar ik wil ook naar Echt.
Waar kan ik aansluiten, en hoe laat ongeveer. (omgeving Houten)

rode pan 1100 1999.
 
Je kan aansluiten bij mij, ik neem plaats op een nog af te spreken plek langs de A2, ik kom uit IJsselstein vandaan en sluit aan bij een groep vanuit Amsterdam en vanuit regio flevopolder.
 
deze week ff nieuwe voorband aangezien die echt op is :) toch nog 5000 km gereden op die band ! misschien van het weekend even naar Zwitersland rijden ;) verder had ik bijna een trekhaak nu heeft die knakker de advert verwijderd... had een mail van m gehad dat ik m mocht hebben voor het bod daarna reageerde die niet meer :S vervelend zo.... dan misschien toch maar zo een dure in uden kopen ? (a 500 euro?)!
 
In de nieuwste motor-Magazine (nummer 8) staat onder rubriek "tweedehands" een 4 pagina's tellend verslag over de Pan ST1100.




Ik dacht, ik laat het ff weten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan