paris-wants-to-ban-motorcycles

Franse wetgeving:

Ondanks hevige protesten wordt de regeling alsnog doorgedrukt.
Vervolgens houdt helemaal niemand er rekening mee en wordt er ook niemand bekeurd.

Net als alle andere Franse motor gerelateerde regeltjes: Motorrijders hebben er collectief schijt aan en niemand wordt bekeurd omdat de gendarmerie ook in ziet dat er wel belangrijkere zaken zijn dan iemand staande te houden om te zeuren om een "reflectieve helmsticker" of zo...
 
Produced before 2000 and only during weekdays...

Veel mensen doen woon-werk met oudere motorfietsen dan 2000, ga maar eens naar de gemiddelde grote stad in Europa en kijk hoeveel Diversions, oude toerbuffels en dergelijke ziet.

Verder is het gewoon slecht voor de waarde, stel je koopt een brik voor €1000, wanneer niemand die dingen meer mag gebruiken mag je blij zijn met de sloopwaarde. Hiervoor koop je geen nieuwere motorfiets of scooter...
 
Laatst bewerkt:
Nou en :?

Laat die fransen toch lekker zeuren. :Z

Struisvogelpolitiek, typisch Nederlands. Kijk eens wat in Utrecht aan de hand is. Kijk ook eens wat de oldtimerregeling onder valse voorwendselen voor slachting bij de auto's heeft aangericht. In Duitsland speelt het ook al en is door motorrijders een petitie gestart. Het gaat namelijk om hoge aantallen gezien de gemiddelde leeftijd van de motorfietsen. De EU heeft al aangegeven dat plaatselijke initiatieven niet wenselijk zijn en dat zoiets op Europees niveau moet worden geregeld.
Slaap maar verder, als het dan te laat is kun je altijd hier nog posten dat je het er niet mee eens bent ;)
 
Precies... nu al actie ondernemen omdat je één ding zeker weet: aan de andere kant van de discussie wordt er zeker met een lange termijn planning en een sterke lobby gewerkt.
 
Struisvogelpolitiek, typisch Nederlands. Kijk eens wat in Utrecht aan de hand is. Kijk ook eens wat de oldtimerregeling onder valse voorwendselen voor slachting bij de auto's heeft aangericht. In Duitsland speelt het ook al en is door motorrijders een petitie gestart. Het gaat namelijk om hoge aantallen gezien de gemiddelde leeftijd van de motorfietsen. De EU heeft al aangegeven dat plaatselijke initiatieven niet wenselijk zijn en dat zoiets op Europees niveau moet worden geregeld.
Slaap maar verder, als het dan te laat is kun je altijd hier nog posten dat je het er niet mee eens bent ;)

Precies! :Y
 
Struisvogelpolitiek, typisch Nederlands. Kijk eens wat in Utrecht aan de hand is. Kijk ook eens wat de oldtimerregeling onder valse voorwendselen voor slachting bij de auto's heeft aangericht. In Duitsland speelt het ook al en is door motorrijders een petitie gestart. Het gaat namelijk om hoge aantallen gezien de gemiddelde leeftijd van de motorfietsen. De EU heeft al aangegeven dat plaatselijke initiatieven niet wenselijk zijn en dat zoiets op Europees niveau moet worden geregeld.
Slaap maar verder, als het dan te laat is kun je altijd hier nog posten dat je het er niet mee eens bent ;)

Ik bedoelde meer in de vorm van:
Die fransen verzinnen weer een of ander regeltje, en groot kans dat ook dit
alleen een papieren waarheid gaat worden.
De afgelopen jaren hebben ze daar zoveel verzonnen, wat ondertussen
in de praktijk allemaal wel los loopt.

Kwa leeftijd van mijn motor hoef ik me geen zorgen te maken trouwens.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met zo'n maatregel.
 
hmmm. Geen goede Trend.

Altijd protesteren, en proberen de "case" te maken voor motorcycles.

Oude motor nog altijd minder erg dan nieuwe, plaatsvretende, koekblikken...
 
Ik bedoelde meer in de vorm van:
Die fransen verzinnen weer een of ander regeltje, en groot kans dat ook dit
alleen een papieren waarheid gaat worden.
De afgelopen jaren hebben ze daar zoveel verzonnen, wat ondertussen
in de praktijk allemaal wel los loopt.

Kwa leeftijd van mijn motor hoef ik me geen zorgen te maken trouwens.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met zo'n maatregel.


Ik zou er maar niet zo zeker van zijn, dat het een papieren waarheid gaat worden, kwestie van kentekens fotograferen en automatisch verwerken, dat doen de Duitsers ook met hun umwelt zone's en aangezien de boete's tegenwoordig netjes hier worden bezorgd door het cjib heeft de gendarmerie er weinig werk van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan