Parkeerplaatsen/leuke bochten omgeving Zwolle

Basdm

Rookie
10 aug 2011
26
0
Goedenavond mannen,

Ik ben opzoek naar grote (rustige/goed bestraat) parkeerplaatsen of andere mooie bochten om mijn eerste knee-down voor elkaar te krijgen, in omgeving Zwolle.
Ik ben van de week wezen oefenen op het Klaverblad bij Apeldoorn maar dat is nog best een eindje rijden. :]

Iemand nog tips? Alvast bedankt!
 
Je kan niet zomaar het circuit op bij Assen. Daarnaast kosten circuit-dagen ook aardig wat geld. Ik zoek dus een rustige plek om te oefenen. Iemand? :-)
 
- verkeersplein onder de A28 bij afslag Zwolle Zuid.
- industrieterrien Hessenpoort.
 
Laatst bewerkt:
In Zwolle zijn we (helaas) niet zo goed bedeeld met bochtjes waar je een KD kan oefenen. Als je wijs bent boek je een circuit dagje, daar leer je hoe het moet (en daar heb je er tenminste wat aan), op Lelystad kan je voor relatief weinig een dagje rijden waar je nog wat leert ook!
 
Bedankt voor de reacties!

Tuurlijk zou ik het liefst circuit rijden, en dat ga ik vast binnenkort nog een keer doen, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Apeldoorn is geen probleem maar dichterbij is alleen maar mooi. Het is naar mijn mening niet raar om hier om naar goede locaties te vragen. Alle tips/locaties zijn welkom! Alvast bedankt!
 
ja hallo!, hij is te cheap om een circuit sessie te boeken. En wil ook niet een stukkie rijden. Apeldoorn is tenslotte al te ver voor hem.

Dus dan geef je hem een advies om een kd te gaan leren op plaatsen waar dit als beginner (en ook als menig 'ervaren' kd-er) een onwaarschijnlijke k#tplek is...... En kd doen op een verkeersplein met 4 stoplichten..... Het zal aan mij liggen.....
 
- Parkeerplaats IJselhallen. Niet 100% vlak en vaak is er wel volk aanwezig;
- Parkeerplaats Ecodrome (niet meer in gebruik en langwerpig, niet ideaal);
- De dijk naar Deventer;
- De dijk naar Kampen;

Ik denk dat de beste al genoemd is, namelijk industrieterrein Hessepoort. Daar bij de Rova komt geen kip, is grotendeels onbebouwd. Politie schijnt er alleen wel regelmatig langs te rijden maar KD moet kunnen :P
 
Top, bedankt voor de tips mannen! Ik ga binnenkort eens een kijkje nemen. Als ik zelf iets leuks tegen kom zal ik dat hier ook posten.
 
Pak dan niet het klaverblad Apeldoorn, maar een afslag eerder. Die ligt er mooi in, en is in feite een ovaal. Na elke ronde een halve minuut wachten voor het stoplicht zodat je met je maat kunt bespreken wat er goed en verkeerd gaat.
Deze is een stuk rustiger dan het klaverblad Apeldoorn, en je rijd je zelf ook niet zo snel in de kijker bij de politie.

Succes
 
Op A50 afslag Heerde nemen, gelijk links weer erop. Afslag Epe/Heerde nemen en gelijk weer erop. Afslag Epe en weer terug. Afslag Heerde/Epe en weer erop. Afslag Heerde en weer terug. Heb je een leuk rondje om te oefenen en je bent zo een uurtje bezig. Vergeet niet eerst ff een verkenningsrondje te maken.

Zo heb ik t (mezelf) ook geleerd! Succes
 
Dayfox, dat is idd wel een goede!

De dijk naar Deventer is momenteel teveel in gebruik bij werkverkeer, veel zand en grind op sommige plekken en bochten. Daarnaast, als het een beetje mooi weer is, veel te druk met zondagsrijders en fietsers.

Basdm, zet je pm eens aan, kunnen we samen eens een stukje rijden :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan