parkeren van een zijspan

Vandaag m'n eerste ritje gemaakt, én ben heelhuids thuis gekomen! Voelde wel erg raar aan, over een drempel of oneffenheid van de weg schud je heen en weer, heel andere ervaring als op de solo motor. Eerst even naar een rustig buurtje gereden, niet harder dan 20 km/u, daar wat bochtjes naar links en rechts, rustig buurtje verlaten en op weg naar een industrie terrein voor het oefenen met wat hogere snelheid. Onderweg daar naar toe de snelheid wat verhoogd naar zo'n 30 a 40 km/u. De eerste de beste bocht naar rechts, whieuw, ik wil naar rechts.........motor wil rechtdoor, pff gelukkig geen tegemoet komend verkeer en de motor maar even stilgezet in een parkeervak aan de linkerkant van de weg en een shagje gerookt O-) . Halverwege naar het industrie terrein even tanken, weer starten, hee, 1 cilinder doet niet meer meé ;( Dan maar terug, morgen eerst maar even sleutelen :)
Bijgaand een plaatje...
full
 
Vandaag m'n eerste ritje gemaakt, én ben heelhuids thuis gekomen! Voelde wel erg raar aan, over een drempel of oneffenheid van de weg schud je heen en weer, heel andere ervaring als op de solo motor. Eerst even naar een rustig buurtje gereden, niet harder dan 20 km/u, daar wat bochtjes naar links en rechts, rustig buurtje verlaten en op weg naar een industrie terrein voor het oefenen met wat hogere snelheid. Onderweg daar naar toe de snelheid wat verhoogd naar zo'n 30 a 40 km/u. De eerste de beste bocht naar rechts, whieuw, ik wil naar rechts.........motor wil rechtdoor, pff gelukkig geen tegemoet komend verkeer en de motor maar even stilgezet in een parkeervak aan de linkerkant van de weg en een shagje gerookt O-) . Halverwege naar het industrie terrein even tanken, weer starten, hee, 1 cilinder doet niet meer meé ;( Dan maar terug, morgen eerst maar even sleutelen :)
Bijgaand een plaatje...
(Afbeelding)

Leuk Verhaal, naar rechts ga je langzam de Bocht in en op
je Gas eruit! En doe een extra Gewicht van zo een 20 Kilo
in de Bak als je aleen weggaat.
Nog een vraagje, zie ik het goed of heb je geen Stuurdemper??
full
 
Stuurdemper zit er op. Vanavond even droogzitten met de hond. Zij vond het goed zolang ik nog koekjes had en tot(!) ik de motor startte. Gaat dus nog wat training inzitten.....
 
dan zou je die Hond vast moeten zetten!
Oeven je aleen?? Ik wil je best een beetje
helpen als jij dat op prijs stelt!
full
 
dan zou je die Hond vast moeten zetten!
Oeven je aleen?? Ik wil je best een beetje
helpen als jij dat op prijs stelt!
(Afbeelding)

Dat stel ik zeker op prijs :} Alle hulp is welkom! Moet alleen eerst de carburateurs schoonmaken, heb bij het eerste ritje wat te laat getankt, en kennelijk zat er wat oude rotzooi in de tank, die nu in een van de carbs. zit :(
Maar dat hoop ik maandag te doen (werk dit weekend) :)
 
Leuk leuk leuk! Ik zou het aanbod van bachus zeker aannemen, diwe et hoe hij met zo'n apparaat overweg moet! 8-)
 
Hoi Elsjo.
Doet dat Licht het nog steets niet??
of ben je gewoon aan het kikken van die
Bochten naar rechts *D :]
full
 
Nou, daar ben ik eindelijk dan... :z Was vandaag zo in de Ban van het Span dat ik bijna een etentje vergat vanavond O-) Werd ik gelukkig even fijntjes aan herrinnerd :o
Ik heb vanmorgen een te gekke zijspanles van Bachus gehad!! Het was wel even koud voor we begonnen met oefeningen, maar op aanwijzing van Bachus achtjes gedraaid, in een cirkel gereden rechtsom, steeds sneller, tot ik wist bij welke snelheid het span omhoog kwam. Toen zijn we op zoek gegaan naar een stuk beton :+ voor in het bakje.. Gelukkig zaten we bij Station Sloterdijk en daar word veeel gebouwd.... Mooi om te merken dat je nu veel harder rechtsom kan draaien zonder dat het bakje omhoog komt. Daarna rondjes linksom, met de tips en aanwijzingen van Bachus wilde ook dat veel beter vlotten!
Na deze oefeningen met goed gevolg te hebben afgelegd, mocht ik de openbare weg op :) . Op naar een bakkie koffie, met m'n instructeur achter me aan. Ik kon meteen merken dat al deze aanwijzingen het zijspanrijden een stuk makkelijker én leuker maken! Bachus, ik weet nu al dat ik graag de vervolg training "bakkie in de lucht" wil volgen!
Hartstikke bedankt :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan