Pas ik wel op die motor?

TC800

MF veteraan
In memoriam
10 apr 2005
3.195
215
..
Misschien is dit al wel bekend bij velen , ik kwam het net tegen en dacht laat ik het even delen ;)

Handig tooltje om te kijken of een motor bij jouw lengte past, bij mij klopte het aardig..

Motorcycle Ergonomics

full
 
Laatst bewerkt:
Wat geinig zeg.
De meest extreme forward lean die ik heb kunnen vinden is de Ducati Sport1000S (sport-classic): 57 graden! :o
Wie biedt meer?
 
ik heb leren fietsen op de fiets van mn kleine broertje.benen in mn nek maar fietsten moest ik.haha
later na 1.5 jaar ofzo ben ik vaak op mn hoofd gevallen omdat ik op een ''normale'' fiets reed.
 
Een kawa ZXR400 met mijn 186 ziet eruit alsof dat niet echt comfortabel rijdt...

Als jullie beslissen met deze tool dat een motor te klein/groot is, waar let je dan op? Welke waarden zijn prettig/goed/slecht/onaangenaam? (maw: hoe gebruik ik deze tool nou eigenlijk? :P )


edit:turks taalgebruik verwijdert
 
Laatst bewerkt:
Een kawa ZXR400 met mijn 186 ziet eruit alsof dat niet echt comfortabel rijdt...

Als jullie beslissen met deze tool dat een motor te klein/groot is, waar let je dan op? Welke waarden zijn prettig/goed/slecht/onaangenaam? (maw: hoe gebruik ik deze tool nou eigenlijk? :P )


edit:turks taalgebruik verwijdert
Hoe ver je voor over hangt. Hoever je je benen bij de knieën moet buigen. Of je voeten aan de grond kunnen.
Een ZXR400 is nu eenmaal een sportief motortje; dus hang je op je polsen.
Vergelijk het anders eens met je les motor (CB500, ER-5?).
Evengoed blijft het programmaatje maar een indicatie natuurlijk.

Ik had net eentje dat waarbij ik niet bij de stepjes zou kunnen :$ (was een chopper).
 
leuk wel een beetje uitzoeken hoe het werkt dat ik niet goed op mijn gts past wist ik al met mijn 193 wel leuk om er mee te vergelijken.
maar toch probeer ik het liever uit met te proberen op een echte motor.
en die zijn er niet veel te lange benen als je graag een toermotor wil met kuip.
 
Hehe op mijn motor (oerblade) moet je minimaal 1.34 zijn om bij de clipons te komen. Dan zit je wel met je buik door de tank heen, dus of het comfortabel is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan