Pas op: "Fred" koopt geen motor (sylconiamail)

Ik krijg zonet ook een mailtje van "Nico":

Reactie op uw advertentie: Honda CBR 600RR met veel extra's!‏
From: Nico (woordes@sylconiamail.nl)
Sent: Wednesday, April 21, 2010 11:52:39 AM
To: Frank
--------------------------------------------------------------------------------
Bellen is sneller: beantwoord de vraag van Nico door nu te bellen naar: 010-7421026
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik zag uw motor op marktplaats staan.
Is uw motor nog te koop?
Ik ben bereid om met u te praten over de verkoopprijs.
Met vriendelijke groet
Nico
Deze reactie is afkomstig van;
Naam: Nico
Tel: 010-7421026
E-mailadres: woordes@sylconiamail.nl



In eerste instantie nog geen stront aan de knikker, dus ik beantwoord zijn mailtje:


Beste Nico,
Ja, de motor staat nog te koop!
Als je interesse hebt in mijn motor raad ik je aan me te bellen zodat we een afspraak kunnen maken om mijn motor te komen bezichtigen.
Met vriendelijke groet,
Frank
*knip*Mijn mobiel nummer*knip*



Zijn reactie:


Re: Reactie op uw advertentie: Honda CBR 600RR met veel extra's!‏
From: Nico Sylco (woordes@sylconiamail.nl)
Sent: Thursday, April 22, 2010 9:48:55 AM
To: Frank
Geachte heer/mevrouw,
Volgens de BOVAG-koerslijst is uw Motor zijn geld wel waard. De echte prijs is natuurlijk afhankelijk van de staat waarin uw Motor zich bevindt, maar ik denk dat we het over de prijs van uw motor wel eens kunnen worden.
Indien mogelijk wil ik zo spoedig mogelijk met u tot zaken komen.
Bel.: 010-7421026
Verneem graag van u.
Met vriendelijke groet
Motor en AutoInkoop Punt
NB: Na aanmelding en verkoop ontvangt u RDW vrijwaring en contant geld.



En toen ben ik maar ff gaan googlen en kwam ik meteen meerdere hits tegen waar zijn naam in één zin wordt genoemd met 'oplichting' dus toen wist ik genoeg...

Mijn laatste mailtje richting deze man:


RE: Reactie op uw advertentie: Honda CBR 600RR met veel extra's!‏
From: Frank
Sent: Thursday, April 22, 2010 11:03:53 AM
To: woordes@sylconiamail.nl
Ik heb uw naam (Motor en Auto Inkoop Punt) even gegoogled en ik denk niet dat wij zaken gaan doen...
Met vriendelijke groet,
Frank



Ik zal ook meteen dit mail verkeerd richting Radar sturen :)
 
Nieuwe naam, nieuw nummer. Zelfde mails.....



Nico Sylco <woordes@sylconiamail.nl>

Geachte heer/mevrouw,

Volgens de BOVAG-koerslijst is uw Motor zijn geld wel waard. De echte prijs is natuurlijk afhankelijk van de staat waarin uw Motor zich bevindt, maar ik denk dat we het over de prijs van uw motor wel eens kunnen worden.

Indien mogelijk wil ik zo spoedig mogelijk met u tot zaken komen.

Bel.: 010-7421026

Verneem graag van u.


Met vriendelijke groet
Motor en AutoInkoop Punt

NB: Na aanmelding en verkoop ontvangt u RDW vrijwaring en contant geld.
 
Pfff...wordt er nog steeds zo'n kouwe drukte gemaakt om die drol? Snapt niemand hoe de 'delete' knop in Outlook werkt? Gewoon delete en niet meer naar kijken. Geen adem aan verspillen.
 
gek eigenlijk want het is oplichting.

Vind je? En waarom dan?
Er wordt toch gevraagd een bepaald nummer te bellen, waarvan iedereen weet dat het een betaalnummer is. Het is misschien allemaal op het randje... maar strafbaar is het niet...
 
:^

het is geen oplichting...

wel wordt er misbruik gemaak van.... maar aangezien je ZELF dat nummer draaid....
 
Vind je? En waarom dan?
Er wordt toch gevraagd een bepaald nummer te bellen, waarvan iedereen weet dat het een betaalnummer is. Het is misschien allemaal op het randje... maar strafbaar is het niet...


omdat ze een belofte doen die ze nooit zullen nakomen...

zal wel net binnen de wet vallen maar het is wel smerig en zat mensen die erin trappen (anders bestond het niet)
 
Het is ook smerig, maar ook overduidelijk nep...
Ze maken gebruik van goedgelovige mensen die niet voldoende nadenken...
 
Pfff...wordt er nog steeds zo'n kouwe drukte gemaakt om die drol? Snapt niemand hoe de 'delete' knop in Outlook werkt? Gewoon delete en niet meer naar kijken. Geen adem aan verspillen.

Nouja het is goed dat zo'n topic bestaat, er zullen er zat zijn die denken de hoofdprijs te krijgen voor der motor, en foetsie belgeld kwijt. (hoe meer mensen het weten hoe minder zij verdienen tot het punt dat het misschien wel stopt.)
Van de andere kant hoeveel geld wordt er wel niet legaal verdiend aan niet al te slimme mensen.
Kijk maar eens naar zelfhulp boekjes.
of tell sell sport videobanden.

Denk je dat je daarbij wel het resultaat krijgt wat je wilt.

en het is natuurlijk cool om hier te posten.

Ik heb ook een mail gehad, ik trapte er niet in, ik is slim :+
 
Hij gebruikt een geautomatiseerd systeem om op de advertenties te reageren. Een of andere bot vangt alles af en stuurt zelf de mail.

Ik heb die ook gehad en nooit meer wat van gehoord. Gelukkig bel ik nooit iemand zelf als ik wat wil verkopen. Als ze't echt willen hebben bellen ze mij wel.
 
Ze maken gebruik van goedgelovige mensen die niet voldoende nadenken...
Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven, met of zonder Internet. Wel voldoende nadenken is het devies... Of door schade en schande wijs worden. Je kunt wel proberen iedereen voor alles te behoeden, maar dat zal je nooit lukken.
 
omdat ze een belofte doen die ze nooit zullen nakomen...
Dan zouden vele honderdduizenden mensen zich dagelijks aan oplichting schuldig maken.....

Probleem is dat je nooit het bewijs kunt leveren. Los daarvan is TS niet van plan te bellen, dat levert dan een "ondeugdelijke poging" tot oplichting op.

zal wel net binnen de wet vallen maar het is wel smerig en zat mensen die erin trappen (anders bestond het niet)
Ben ik met je eens. Maar er zijn ook legale bedrijven die een hoop geld vragen voor een hulplijn. Dan betaal je om een paar uur in de wacht te hangen...... en dat is volkomen legaal.
Ander verhaal, maar soortgelijk, zijn de nepbedrijven die andere bedrijven rekeningen sturen, bv. voor de vermelding in een of andere nepgids voor bedrijven. Dat is een miljoenenscam, hoewel de meeste bedrijven dat tegenwoordig beter in de gaten houden.
Het is een oneerlijke wereld.......
 
Nouja het is goed dat zo'n topic bestaat, er zullen er zat zijn die denken de hoofdprijs te krijgen voor der motor, en foetsie belgeld kwijt. (hoe meer mensen het weten hoe minder zij verdienen tot het punt dat het misschien wel stopt.)
Zolang er mensen zijn die denken onrealistische bedragen te kunnen vangen voor hun spullen, zullen deze lui geld verdienen. De oorzaak ligt duidelijk bij de mensen die erin trappen zelf, niet bij de mannen die het proberen. Een of andere oplichter heeft ooit gezegd 'Je kunt geen eerlijke mensen oplichten'. Dat klinkt wat cru, maar dit slaat dan ook meer op oplichtingspraktijken in de sfeer van 'wordt slapend rijk' of (in dit geval) 'vang de hoofdprijs voor uw wrak'. Als je daarin gelooft, ben je nogal naïef en daar valt weinig tegen te doen.
Hoe lang hebben de mailtjes uit bananenrepublieken waarin je miljoenen kon verdienen door alleen maar je bankrekening beschikbaar te stellen voor nogal vage transacties geen succes gehad? Nogal stom als je gelooft dat iemand in Zimbabwe jouw uit heeft gekozen om zijn geld naar over te maken. Als je daarin trapt, verdien je het om getild te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan