pas op voor politie van links

de meeste automobilisten wijken in de richting uit van waar de andere partij naartoe rijdt (reflex en kan alleen met training worden opgeheven). de politie auto is naar rechts uitgeweken, wat mij doet vermoeden dat de motor van links kwam.
dat wil overigens niet zeggen dat het ook de shuld van de motorrijder is... gezien de schade van de politie-auto (frontaal) zou het goed kunnen zijn dat de motor stilstond (na geschrokken te zijn van politieauto of daarvoor gewoonweg gestopt hebben) en de politieauto er tegenaan is gereden en vervolgens heeft proberen uit te wijken..

in ieder geval staat voor mij BIJNA vast dat de motor van links kwam (voor de politieauto gezien dan).
 
Zegt de ene agent tegen de andere: "Zo snel zijn we nog noooooit bij een ongeluk geweest"... :+




Wel lullig voor alle partijen, hopelijk is de motorrijder er lichamelijk goed vanaf gekomen...
 
NEE NATUURLIJK NIET!!!!!!

Maar ze moeten als ze onderweg naar mij toe zijn niet nog meer ongelukken veroorzaken !

Dat snap je toch wel? |(
en wie zegt dat de politie in deze de veroorzaker is?

wat de oorzaak dan ook is, en wie de schuldige.....doet geen afbreuk aan t feit dat t knap lullig is en dat k hoop dat die motorrijder dr weinig aan over heeft gehouden
 
Rechtervoorzijde motor x linkervoorzijde auto.
Politieauto reed over doorgaande weg, motor kwam links cq wilde oversteken.

Is mijn inschatting. Denk ik. Ongeveer.
 
Maar staan er op dat kruispunt geen veerkeerslichten :?
Zo te zien niet......de rechterrijstrook (gezien vanuit de richting vanwaar de politieauto kwam) zou een verkeerslicht kunnen hebben welke niet op de foto staat, maar de linkerbaan...daar is zowiezo geen verkeerslicht te zien, dan zal er rechts ook niets staan.

Denk ik, de foto inschattende.

Alhoewel er wel een soort stopstreep te zien is...?? Wel dus..?? Eueuhhmm.... O-) O-)
 
Nee kan niet. Enige optie in de door jou geschetste situatie is dat de politiewagen rechtsafslaat vanaf de linker rechtdoorstrook. En dan ligt de motor geheel aan de verkeerde kant van het voertuig.


klopt, positie van de motor is gewoon gek.
Anders weet ik het ook niet.
Want de situatie die baksteen schetst is dan de enige oplossing.
Maar dan vraag ik me af waarom die auto daar staat. Dan hebben ze op de motorrijder ingestuurd ipv vanaf gestuurd. Lijkt me vreemd.

Weet iemand eigenlijk het verhaal erachter, ik begin wel erg nieuwsgierig te worden.
 
klopt, positie van de motor is gewoon gek.
Anders weet ik het ook niet.
Want de situatie die baksteen schetst is dan de enige oplossing.
Maar dan vraag ik me af waarom die auto daar staat. Dan hebben ze op de motorrijder ingestuurd ipv vanaf gestuurd. Lijkt me vreemd.

Weet iemand eigenlijk het verhaal erachter, ik begin wel erg nieuwsgierig te worden.
:? Nee, ze hebben op het laatste moment naar rechts gestuurd terwijl ze rechtdoor wilden. Motorrijder komt van links dus proberen ze in een uitwijk naar rechts te sturen.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand eigenlijk het verhaal erachter, ik begin wel erg nieuwsgierig te worden.

Ik had al gegoogled, maar kon niets vinden , mischien dat de TS wat meer weet?

Ik weet alleen dat ik er niet zo lang geleden iets over gehoord/gelezen/gezien heb dat de politie onderweg was naar een ongeval waar een motorfiets bij betrokken was en daarbij zelf een motorijde heeft aangereden. (dacht in de haarlemmermeer, maar weet het niet zeker)
 
Ik had al gegoogled, maar kon niets vinden , mischien dat de TS wat meer weet?

Ik weet alleen dat ik er niet zo lang geleden iets over gehoord/gelezen/gezien heb dat de politie onderweg was naar een ongeval waar een motorfiets bij betrokken was en daarbij zelf een motorijde heeft aangereden. (dacht in de haarlemmermeer, maar weet het niet zeker)

Zo te zien is dit de kruising van de Hoofdweg-Oostzijde met de N 201 (Weg om de Noord) te Hoofddorp.... En daar staan wel stoplichten....
Correct me if i'm wrong..
 
:? Nee, ze hebben op het laatste moment naar rechts gestuurd terwijl ze rechtdoor wilden. Motorrijder komt van links dus proberen ze in een uitwijk naar rechts te sturen.


Precies.
Dat is toch gek???!!
Als je de schade bekijkt heeft de auto rechtsvoor schade. Ik denk (heb nog nooit een ongeluk gehad...klop klop) dat je instinctief van het gevaar afstuurt? Of niet??

Als ze rechtdoor of naar links waren gegaan had de motorrijder waarschijnlijk in de deur gezeten.
Dus moeten ze naar hem toe hebben gestuurd.

Ik ben echt benieuwd nu....en niemand die het weet :(
 
Precies.
Dat is toch gek???!!
Als je de schade bekijkt heeft de auto rechtsvoor schade. Ik denk (heb nog nooit een ongeluk gehad...klop klop) dat je instinctief van het gevaar afstuurt? Of niet??

Als ze rechtdoor of naar links waren gegaan had de motorrijder waarschijnlijk in de deur gezeten.
Dus moeten ze naar hem toe hebben gestuurd.

Ik ben echt benieuwd nu....en niemand die het weet :(

:?
Auto komt vanwaar de zwarte DAF-vrachtauo nu stilstaat. Motor komt, vanuit auto gezien, van links. Raken elkaar met rechtsvoorzijde van de motor tegen de linkervoorzijde (kant waar bestuurder zit) van de auto. Als de auto harder had gereden(/motor langzamer) was de motor idd het bestuurdersportier ingereden ja.
 
Zal ik een heldere opmerking maken...

De re.voorband staan naar rechts gedraaid, dus staat vast dat ze naar rechts hebben gestuurd om te proberen te ontwijken.

Of moet ik naar de brillenboer voor sterker glas :P

Baksteen: Ik acht wettig en overtuigend bewezen dat jij gelijk heb O-)

Hopelijk is berijder er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en de pliesie zal me de schrik vrij gekomen zijn.
 
auto is linksgeraakt, (bestuurderszijde,) auto heeft nog meegestuurd in de rijrichting van de motor, motor knalde op linkerscherm/bumper en knalde de bumper eraf. Op moment van inpact reden ze bijna dezelfde kant op.

Ik heb het namelijk het plaatje bekeken. :z
 
auto is linksgeraakt, (bestuurderszijde,) auto heeft nog meegestuurd in de rijrichting van de motor, motor knalde op linkerscherm/bumper en knalde de bumper eraf. Op moment van inpact reden ze bijna dezelfde kant op.

Ik heb het namelijk het plaatje bekeken. :z

En wat zei je toen:

Boem is ho!!! :?
 
auto is linksgeraakt, (bestuurderszijde,) auto heeft nog meegestuurd in de rijrichting van de motor, motor knalde op linkerscherm/bumper en knalde de bumper eraf. Op moment van inpact reden ze bijna dezelfde kant op.

Ik heb het namelijk het plaatje bekeken. :z
In de verkeersongevalanalyse gaan we uit van de oorspronkelijke rijrichting.
Betreft dus een flank aanrijding, waarbij een uitwijkmanouvre plaatsvond.
Ik denk dat dit typisch een aanrijding is waarbij 5 kilometer langzamer rijden, van welke partij dan ook, een aanrijding had kunnen voorkomen, gezien de manier waarop de auto en motor erbij staan/liggen.
 
:?
Auto komt vanwaar de zwarte DAF-vrachtauo nu stilstaat. Motor komt, vanuit auto gezien, van links. Raken elkaar met rechtsvoorzijde van de motor tegen de linkervoorzijde (kant waar bestuurder zit) van de auto. Als de auto harder had gereden(/motor langzamer) was de motor idd het bestuurdersportier ingereden ja.


Oke, ik moest even 3 keer lezen. Maar ik snap wat je bedoelt.

Ik zie hem namelijk anders. Omdat de meeste schade aan de bijrijders kant van de auto zit dacht ik namelijk dit:

140738


Nu ben ik toch gaan tekenen :X :X :o

uitleg:

blauwe stippellijn = vermoedelijke rijrichting motor
rode stippellijn = vermoedelijke rijrichting politieauto

gekleurde rechthoekjes zijn de positie van auto/motor uit het plaatje afgeleidt.

ps.: de motor is door de klap om zijn as gedraaid.
 
Zo te zien is dit de kruising van de Hoofdweg-Oostzijde met de N 201 (Weg om de Noord) te Hoofddorp.... En daar staan wel stoplichten....
Correct me if i'm wrong..
Ja verdomd, daar lijkt het wel op ja! In dat geval: daar staan inderdaad stoplichten.
Herkent iemand de motor? Ik weet iemand in H-dorp te wonen (ken hem niet) met een Honda tjoppert in die kleuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan