He Wimper, ik weet niet precies waarmee je de BV350 vergelijkt. Rond de 70 is de BV350 het meest aanwezig, iets meer trillingen dan gebruikelijk. Bij een lage snelheid kan je goed de natte plaatkoppeling horen, dit is gebruikelijk. Persoonlijk vind ik de Quasar blokje fijner lopen, maar levert flink minder vermogen. De 350 is gewoon meer motor en dit hoor en beleef je. Als je de stap maakt naar het Masterblok (500cc), dan is alles nog weer rauwer en aanwezig. Zal met de cilinder inhoud en configuratie te maken hebben.
Ik neem aan dat die van jou gewoon goed is, anders had je dit wel gelijk opgemerkt, een beetje leven in de 350 is ok.
Hoi Mish, ik vergelijk de Bev350 nu bijv met de Sh300. De motorloop was iets fijner van de SH. Soepeler lijkt me een betere benoeming. De Aprilia scarabeo 500 heb ik ook ooit gehad en nu je het zegt, vergelijkbaar.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet, bijv vanuit stilstand de gas helemaal heb opengeschroefd om te proeven en te weten te komen hoe dit zich manifesteerd. Gisteren dus een 100km gereden en een stuk autostrade (15km) omdat ik echt wel thuis moest zijn om een bepaald uur. Tussen de 90-100 gereden toen. Doet hij goed zonder meer maar ooo wat wacht ik toch zozeer op het moment dat ik eens kan rijden aan pakweg 120km/u. Nog 350km te gaan zeg maar. Ik moest nadien mijn dochter nog ergens heen brengen en zei haar dat dit nu eens een valse trage motorfiets was, in vergelijking met de BMW 1200. Tegenover de SH300, de vespa250, xmax250 (en ik vergeet er wellicht nog een paar) geeft deze bev250 effectief meer een motorfiets gevoel en is de motorloop met standaard uitlaat beduidend rustiger, althans zo lijkt het wel of mijn gehoor moest serieus achteruit gegaan zijn ;-)
Tegen mijn vrouw zei ik nog dat ik het echt wel hekel dat inrijden van motoren met kleinere longinhoud. Maniakaal dat ik ben op sommige vlakken wil ik dat het goed gebeurd en is het helemaal tegen mijn rijstijl in. Mijn rijstijl is normaal toch behoorlijk sportief, maar het engeltje op mijn schouder wijst me op het hebben van geduld. Geduld is een schone zaak en ook al zal ik er geen 100.000 km’s mee doen, toch wil ik hem inrijden met de gedachten dat dit kan met deze Beverly zonder dat het motorblok vroegtijdig op is.
Ik ben vol verwachtingen en ben aan het twijfelen of ik nu een andere uitlaat zal laten plaatsen of het geld voor andere doeleinden zal gebruiken.
De toeter zou naar mijn mening ook luider mogen, dit is precies een eend met dichtgeknepen strot
Ik probeer er de komende weken nog wat km’s op te zetten want binnenkort staat er een verhuis gepland en dan zal dat weer veel tijd vragen. Het is ook weer campertijd en hopelijk nog goed weer met wat wind want mijn kitespullen vragen ook weer om meer.
Nee voor mij is de Beverly350 een goed alternatief voor de momenten dat ik tijd heb om toch eens te genieten van het motorrijden, lage verbruikscijfers, de ware potentie moet ik nog ontdekken precies, en dat ik weer bergruimte heb is een echte plus. Ooit komt er wel weer een andere droommachine maar dan zullen de kids het huis uit moeten zijn.
Vele mensen kennen mijn motorhistorie wel en de Beverly wordt ook door andere motor vrienden als gestroomlijnd aanzien. Hier in Antwerpen heb ik er geen andere gezien en rijd iedereen met een Vespa. Net zoals de bmw GS is de Vespa in het straatsbeeld te zien.
Ik ben wel benieuwd of de Beverly350 nog steeds een Vespa 300 met die nieuwe HPE motor zou voorblijven. Persoonlijk denk ik dat het gelijk zal opgaan mede door het mindere gewicht van de vespa