Omdat ik vind dat er toch niet zo heel veel informatie hierover te vinden is, zal ik even een paar dingen op een rijtje zetten die ik ondertussen te weten ben gekomen.
Het leader blok van piaggio heb je in verschillende soorten.
Kort carter 125cc/150cc luchtgekoeld
lang carter 125cc watergekoeld
lang carter 180cc watergekoeld
lang carter 200cc watergekoeld
Wat kan je er aan veranderen?
Voor een 125cc luchtgekoeldblok zijn de volgende onderdelen beschikbaar:
Malossi vario
Malossi achterpoulie
Langere vertanding
190cc cilinder.
Dat geld ook voor een 125cc watergekoeld lang carter, echter kan je hierop wel een 200cc cilinder (origineel piaggio) opzetten.
Voor alle watergekoelde 4t leader blokken schijnen sinds kort ook 2 nieuwe kits beschikbaar te zijn, dit gaat om een 244cc, en een 278cc cilinder kit.
Dat zijn ook precies de inhouden van de cilinders van bijv een gts250, en een gts300.
De kit bestaat dus ook uit een originele cilinder+zuiger, en een aangepaste krukas (langere slag, zodat de cilinderinhoud gehaald kan worden.
Langere nokkenasketting, tapeindes en kettinggeleiders zitten er ook bij.
Het enige wat je dan nog zou moeten hebben is een kop met grotere kleppen, maar voor straatgebruik zal de originele kop ook wel voldoen.
plaatjes van de quasar ombouwkit:
Foto van de 190cc cilinder voor 125cc luchtgekoelde blokken:
Vario's en poulies weten de meesten ondertussen wel hoe alles eruit ziet neem ik aan.
Nou ga ik binnenkort van 2 blokken 1 proberen te maken, namenlijk een ET125 blok, en een runner 180cc 4T blok (credits voor joeyverveer )
Dan ga ik is vogelen of de watergekoelde 180 cilinder, ook op een 125 luchtgekoeld blok pas te maken is, en dan wel inclusief kop, grootste uitdaging zal denk ik de koeling worden.
als iemand nog op/aanmerkingen of kritiek heeft, zeg het even
dan zal ik het veranderen.
Gr edwin
Het leader blok van piaggio heb je in verschillende soorten.
Kort carter 125cc/150cc luchtgekoeld
lang carter 125cc watergekoeld
lang carter 180cc watergekoeld
lang carter 200cc watergekoeld
Wat kan je er aan veranderen?
Voor een 125cc luchtgekoeldblok zijn de volgende onderdelen beschikbaar:
Malossi vario
Malossi achterpoulie
Langere vertanding
190cc cilinder.
Dat geld ook voor een 125cc watergekoeld lang carter, echter kan je hierop wel een 200cc cilinder (origineel piaggio) opzetten.
Voor alle watergekoelde 4t leader blokken schijnen sinds kort ook 2 nieuwe kits beschikbaar te zijn, dit gaat om een 244cc, en een 278cc cilinder kit.
Dat zijn ook precies de inhouden van de cilinders van bijv een gts250, en een gts300.
De kit bestaat dus ook uit een originele cilinder+zuiger, en een aangepaste krukas (langere slag, zodat de cilinderinhoud gehaald kan worden.
Langere nokkenasketting, tapeindes en kettinggeleiders zitten er ook bij.
Het enige wat je dan nog zou moeten hebben is een kop met grotere kleppen, maar voor straatgebruik zal de originele kop ook wel voldoen.
plaatjes van de quasar ombouwkit:
Foto van de 190cc cilinder voor 125cc luchtgekoelde blokken:
Vario's en poulies weten de meesten ondertussen wel hoe alles eruit ziet neem ik aan.
Nou ga ik binnenkort van 2 blokken 1 proberen te maken, namenlijk een ET125 blok, en een runner 180cc 4T blok (credits voor joeyverveer )
Dan ga ik is vogelen of de watergekoelde 180 cilinder, ook op een 125 luchtgekoeld blok pas te maken is, en dan wel inclusief kop, grootste uitdaging zal denk ik de koeling worden.
als iemand nog op/aanmerkingen of kritiek heeft, zeg het even
dan zal ik het veranderen.
Gr edwin