Piepende Brembo remmen

Sach07

Rookie
26 mei 2020
6
0
Beste leden,

Ik rij al een jaartje met mijn kawasaki z1000 uit 2019. Mijn motor heeft Brembo remmen. Deze remmen maken een piepend geluid als ik zacht aanrem. Garage zegt er komt vuil tussen niets aan te doen. Ik heb het een Jaar volgehouden maar wordt nu toch wel gek van het geluid. Enige tips wat te doen?

Mvg sachin
 

Overigens gebruik ik zelf wel de molykote , sterk hechtende corrosiewerende koperpasta tot 300 graden.
geen dikke klodders maar een minimaal laagje.
Het vet absorbeert de trillingen van de remblokken wat waardoor het piepen op zijn minst minder zou moeten worden.
Bij een remschijf lijkend op een langspeelplaat zal het echter weinig meer helpen.
 

Overigens gebruik ik zelf wel de molykote , sterk hechtende corrosiewerende koperpasta tot 300 graden.
geen dikke klodders maar een minimaal laagje.
Het vet absorbeert de trillingen van de remblokken wat waardoor het piepen op zijn minst minder zou moeten worden.
Bij een remschijf lijkend op een langspeelplaat zal het echter weinig meer helpen.
Ik heb er geen beeld bij dat vet (onder remdruk) trillingen opvangt. Dat zou in dat geval de laagdikte vet in een hoge frequente (want trillen) moeten kunnen variëren. Dat het (onder remdruk) het remblokje de mogelijkheid geeft (glijwerking) om iets te kunnen bewegen lijkt mij eerder het geval.
Maar... geen studie remblokjes tegengekomen of zelfstudie naar gedaan: ik kan er dus naast zitten met mijn theorie.
 
Ik heb er geen beeld bij dat vet (onder remdruk) trillingen opvangt. Dat zou in dat geval de laagdikte vet in een hoge frequente (want trillen) moeten kunnen variëren. Dat het (onder remdruk) het remblokje de mogelijkheid geeft (glijwerking) om iets te kunnen bewegen lijkt mij eerder het geval.
Maar... geen studie remblokjes tegengekomen of zelfstudie naar gedaan: ik kan er dus naast zitten met mijn theorie.

Ik ook hoor, maar ook nog nooit geen piepende remmen gehad, Misschien ook wel door de molykote.*D
De tube heb ik al meer dan 20 jaar en smeer er elk jaar een ietwat achter op de blokken.
 
Ik wil niet zeggen dat je er aan moet gaan beginnen, maar de toplaag van de remblokken even over een stoeptegel halen zodat de verglazing weg is en een klein schuin randje eraan vijlen heeft het bij mij, die keer dat ik piepers had, goed gedaan...
 
Remklauwen uit elkaar, blokken eruit, de "gleuven" waar de blokjes in heen en weer gaan goed schoonmaken en dan aan de "oortjes" een minimaal beetje vet?
 
Volgens mij is de veerplaat boven de blokjes tegen het klapperen van de remblokken.
De plaat tussen remblok en remzuiger (overigens tegenwoordig meestal geen RVS meer) is tegen piepen en scheef afslijten, mogelijk vanwege het door jou genoemde wrijvingsmoment.

unnamed.jpg
 
Volgens mij is de veerplaat boven de blokjes tegen het klapperen van de remblokken.
De plaat tussen remblok en remzuiger (overigens tegenwoordig meestal geen RVS meer) is tegen piepen en scheef afslijten, mogelijk vanwege het door jou genoemde wrijvingsmoment.

Bekijk bijlage 1505278
Scheefslijten wordt bij het blok dat jij afbeeld gecompenseert door meerdere zuigertjes van verschillende grootte. Zou dus een antipiep plaatje zijn. Waar ik dan vraagtekens bij heb is: het piepen komt van de kant die tegen de schijf zit....
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Terug
Bovenaan Onderaan