Piepende remmen,, siliconen

Rijkers-Honda

Die hard MF'er
3 mei 2010
549
4
Nou hoorde ik laatst een verhaal,,

dat als je remmen piepen als je bijna stil staat.. en je smeert silicone kit achter de remblokken.
dan dan door de demping het piepen weg moet gaan..

ik vind altijd wel interessant hoe sommige mensen dingen oplossen, dus kan iemand mij hier meer over vertellen.. iemand ervaring mee, zo ja. GOOI je mening op tafel..

Groetjes.......
 
Die piep wordt wel veroorzaakt door droog remzuiger-achterzijde-v-remblok contact. Meeste kiezen als 'smering' voor kopervet, omdat dat niet kruipt (en tegen hele hoge temps kan).
 
Nou hoorde ik laatst een verhaal,,

dat als je remmen piepen als je bijna stil staat.. en je smeert silicone kit achter de remblokken.
dan dan door de demping het piepen weg moet gaan..

ik vind altijd wel interessant hoe sommige mensen dingen oplossen, dus kan iemand mij hier meer over vertellen.. iemand ervaring mee, zo ja. GOOI je mening op tafel..

Groetjes.......
lekker, en dan teflon rem leidingen monteren omdat het zo wazig remt B|
 
Ik vond het ook een beetje vreemd.. maar goed misschien kan het ;) (heb ik het niet over teflon remleidingen)
die teflon remleidingen kunnen dus wel *D

Al die lutsers hier noemen het rvs remleidingen, maar dat is een teflon remleiding, met meestal een rvs bescherm mantel.
 
Laatst bewerkt:
die teflon remleidingen kunnen dus wel *D

Al die lutsers hier noemen het rvs remleidingen, maar dat is een teflon remleiding, met meestal een rvs bescherm mantel.


Mooi dat ik dat weet,,
Kan ik weet leuke discussie houden hierzo,, (moet ik wel 100% weten dat jij gelijk heb)..

maar over die silicone kit(of lijm),, ik dacht misschien als het even laat uitharden(dun laagje). dat dat misschien de trilling opvangt en die het piepen verminderd.. zit opzich wel wat in volgens mij.. aan de andere kant,,

wie gaat er nou silicone kit op ze remmen smeren;)
 
ZOT heeft gewoon gelijk :Y

Maar voor we gaan janken over piepende remmen, ga eerst even erachter komen hoe en wat piepende remmen zijn.
Weet je dat dan kan je het evt oplossen.
Weet je het niet spuit dan je remblokken en schijven in met siliconen spay.
 
het is niet zo dat ik het wil of ga doen,,
maar ik had het gehoord een paar maanden geleden in een zaak, toen zag ik het ook nog ergens op MF staan en toch dacht ik.. Tijd voor discussie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan