Piepende remmen

Wilfired

Rookie
22 apr 2003
1
0
Allerseerst wens ik te stellen: fantastische site! Verder, ik rijd sinds 4 maanden met een BMW K75S (1987) en ben er tevreden over. Degelijk en betrouwbaar machientje. Alleen stoort het gepiep van de remmen me. Aangezien mijn remblokken aan vervanging toe waren, heb ik deze vervangen samen met m'n eerste onderhoud (zelf gedaan). Ik hoopte dat met nieuwe remblokjes het gepiep zou gedaan zijn, maar neen hoor, telkens ik rem worden er varkens gekeeld. Sterker nog: nu hoor ik een licht gepiep als ik tussen 30 en 60 km/h rijd. Wat kan ik hieraan doen? Het opschuren van m'n vroegere blokjes zorgde ervoor dat ik 2 dagen geen gepiep had, maar dan kwam het terug. Wat ik al weet: kopervet op de achterkant van de blokken zou helpen (heb het nog niet geprobeerd). Moderne motoren hebben zwevende remschijven waardoor het gepiep er niet is, maar ik heb nog oude die vast zitten. Het zou beter moeten gaan als ik de eerste 500km met nieuwe remblokken zachtjes rem. Heb dit niet gedaan (moest hard remmen om ongeluk te voorkomen). Alvast bedankt!
 
Ff caps uit topictitel gehaald (niet zo schreeuwen aub ;) ).

Remmenreiniger is gewoon een (agressief) schoonmaakmiddel. Je kunt het gebruiken om je remmen (en andere metalen delen) mee te reinigen/vetvrij te maken. Vlgs. mij is het niet de bedoeling om het op je blokken te spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan