Pijn&motor rijden

mijn heup is ook licht versleten, voor mij helpt regelmatig sporten, rekken en een adventure ipv een sportfiets :t
 
mijn heup is ook licht versleten, voor mij helpt regelmatig sporten, rekken en een adventure ipv een sportfiets :t
Sporten doe ik wel👍🏻En idd diverse oefeningen om core sterk te maken.Maar idd een hogere fiets zal al heel veel schelen.
 
Misschien niet je type motor maar op een chopper zit je heel anders, dat kan echt heel veel uitmaken.
Eens. Hoewel een chopper wel het risico biedt dat mensen teveel naar achteren gaan hangen.
Maar sommige choppers hebben 1 enorm voordeel voor mensen met last van hun benen: treeplanken. Klinkt gek, maar je voeten (en dus je benen) rusten enerzijds veel meer ontspannen tijdens de rit en anderzijds heb je ruimte om wat te verplaatsen. uit eigen ervaring weet ik dat die 10 cm naar voor of naar achter best veel kan schelen.
 
Eens. Hoewel een chopper wel het risico biedt dat mensen teveel naar achteren gaan hangen.
Maar sommige choppers hebben 1 enorm voordeel voor mensen met last van hun benen: treeplanken. Klinkt gek, maar je voeten (en dus je benen) rusten enerzijds veel meer ontspannen tijdens de rit en anderzijds heb je ruimte om wat te verplaatsen. uit eigen ervaring weet ik dat die 10 cm naar voor of naar achter best veel kan schelen.
Zal van persoon tot persoon afhangen ,ik heb in 2008 m'n TL1000R verkocht wegens te veel medische klachten en plaatsen van een rechter kunst knie,Nadien is in 2010 een Linker kunst heup geplaatst en is m'n rechter heup op heden graad 3 versleten maar toch rij ik sinds 2015 terug motor (Ducati Monster 796 Abs) en deze bevalt me 6 jaar later nog steeds enorm, Rij ik echter met m'n vader zijn Yamaha dragstar Classic heb ik na 10 minuten al last van m'n beide heupen,door de lage zit houding en hoog opgetrokken benen.Stoppen ,voetje aan de grond en terug vertrekken is telkens een pijnlijke ervaring in beide heupen ondanks jarenlange kine oefeningen, met de monster geen echte klachten,behalve als ik echt een ganse dag (bepijlde motorrit bijvoorbeeld)beetje stramheid,spierstijfheid in de gewrichten..
 
Zal van persoon tot persoon afhangen ,ik heb in 2008 m'n TL1000R verkocht wegens te veel medische klachten en plaatsen van een rechter kunst knie,Nadien is in 2010 een Linker kunst heup geplaatst en is m'n rechter heup op heden graad 3 versleten maar toch rij ik sinds 2015 terug motor (Ducati Monster 796 Abs) en deze bevalt me 6 jaar later nog steeds enorm, Rij ik echter met m'n vader zijn Yamaha dragstar Classic heb ik na 10 minuten al last van m'n beide heupen,door de lage zit houding en hoog opgetrokken benen.Stoppen ,voetje aan de grond en terug vertrekken is telkens een pijnlijke ervaring in beide heupen ondanks jarenlange kine oefeningen, met de monster geen echte klachten,behalve als ik echt een ganse dag (bepijlde motorrit bijvoorbeeld)beetje stramheid,spierstijfheid in de gewrichten..
Ik denk dat ik echt gewoon eens een hoop proefritten moet maken,op verschillende soorten motoren proberen.
Herkenbaar dat als je voet aan de grond moet zetten😬
 
Goedemorgen ,hier nog zon pijnmuts,na 2 rugoperaties,nek vastgezet van c4 tot c6 ,en rechterlongkwab verwijderd en overal helaas arthrose...
En na motorongeluk in 2014 nog klachten handen en enkel.
Verschillende motoren geprobeerd,ben fan van harley maar op een gegeven moment en tussen de harleys door andere merken geprobeerd,honda hornet 900 ,suzuki v strom dl 1000,yamaha diversion........ vorig jaar niet gereden teveel nekpijn en in tilburg te horen gekregen dat mijn nek zo versleten is dat dat alleen maar erger zal worden.
Maar de ene 1 motor is veeeeel te hoog en de laatste een bmwr1150r daar had ik gewoon niks mee,fijne vering maar Harley bleef lonken.
Dus inderdaad ook altijd pijnstillers bij (oxy) ,alhoewel alcohol ook de zenuwpijnen verdoofd...
Sinds april weer een Harley nu een Dyna,binnenkort ga ik het stuur laten veranderen,want nu weer andere klachten..
Maar ik kies zowieso altijd voor midcontrols want dan kan ik bij drempels gaan staan.
Enigste ergste probleem blijft dat ik met kijken bij haarspeldbochten nog meer last krijg van mijn nek......
vooral bij die bochten waarbij het ook nog omhoog gaat...
Maar probeer inderdaad door te trainen het allemaal redelijk goed te houden.
Want ik houd van bochtjes en mijn man en ik houden nu eenmaal van motorvakanties...

Met ons rijd iemand mee die heel groot is,reed BMW en had ook veel last van zijn knie etc ,nu heeft hij een custom Yamaha dragstar gekocht en zegt jeetje dat had ik 20 geleden al moeten doen wat rijd en zit dat fijn.........
Dus geef niet op,maar ga inderdaad eens op verschillende types motor rijden,en ja stop eens vaker,al is het maar 10 minuten,even stukje lopen...
Ik zeg altijd zolang mijn plezier groter is als de pijn,blijf ik motorrijden...Maar ik geloof niet dat ik dit nog jaren volhoud helaas,en achterop is minder dan inderdaad weer meer last van bv knie en heup omdat je zo passief zit......
Succes en sterkte
 
Maak eens een proefrit op een V strom DL650 bijvoorbeeld . De zit is echt relaxed en ontlastend voor je gewrichten.
Race en iets meer toerhouding is zeker niet aan te bevelen als je mankementen hebt aan de heup.
 
ibuprofen.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan