Pinokkio’s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En als dan aan die thuisaccu nou ook eens een paar wielen en een stuur zit kun je hem ook nog eens voor andere dingen gebruiken ;)
Jammer alleen dat er bijna geen laadpalen zijn, laat staan voertuigen, die dit ondersteunen.
 
Lang artikel over wat men vroeger al wist... En nu door hele volksstammen ontkend wordt.


CD9A4456-4688-4F56-ACF3-1DFCE4399EE3.jpeg



 
Tsja, als je met een IC auto met 160 tegen een paal knalt vliegen de onderdelen ook alle kanten op. Nu is de sensatie dat het accu's zijn.
 
Lang artikel over wat men vroeger al wist... En nu door hele volksstammen ontkend wordt.


Bekijk bijlage 1558273


Economie gaat voor alles, kijk maar naar Tata Steel die krijgen ontheffing op ontheffing terwijl ze net zo veel vervuilen als het halve wagenpark van Nederland.
Want we hebben wel staal nodig voor auto's ongeacht de aandrijving 😉
 
Laatst bewerkt:
Er is maar één drijfveer en dat is geld.

Wanneer we dat niet meer kunnen uitgeven omdat de wereld in elkaar stort gaan we ons druk maken over hoe we dat moeten oplossen.
(en niet eerder)

En dan het liefst een oplossing waar we dan wel weer aan kunnen verdienen...
 
Economie gaat voor alles, kijk maar naar Tata Steel die krijgen ontheffing op ontheffing terwijl ze net zo veel vervuilen als het halve wagenpark van Nederland.
Want we hebben wel staal nodig voor auto's ongeacht de aandrijving 😉
Toevallig zijn de Hoogovens specialist in hoogwaardig staal voor de auto industrie. Het een kan niet zonder de ander. Het is net als wijzen naar de zeeschepen die zo vervuilen. Die vervoeren namelijk olie voor diezelfde automobilisten die vinden dat hun bijdrage aan CO2 marginaal is.
 
Toevallig zijn de Hoogovens specialist in hoogwaardig staal voor de auto industrie. Het een kan niet zonder de ander. Het is net als wijzen naar de zeeschepen die zo vervuilen. Die vervoeren namelijk olie voor diezelfde automobilisten die vinden dat hun bijdrage aan CO2 marginaal is.
Tesla's gaan ook mee met de boot.
 
Het grote probleem van hoogovens is de energie bron (kolen).

en natuurlijk alle andere proces uitstoot waar wat aan gedaan moet worden.

Nieuwe fabriek bouwen die dat ondervangt en de oude zsm afbreken en recyclen.

Hoe? De staat moet (wij dus) de fabriek opkopen met het geld wat je anders in een hoop halfslachtige milieu maatregelen stop die ook nog voor veel andere een hoop ellende opleveren.
Hele grote milieu en omgevingsgezondheidswinst voor waarschijnlijk veel lagere financiële kosten.
 
Laatst bewerkt:
Als de Zweden de hoogovens overnemen zit deze transitie ook in de planning.
Zij hebben zelf al een proeffabriek op waterstof.

Hopen dus dat deze deal door gaat. (en zelf als het tegen valt slechter als Tata kan haast niet)
 
De grap is dat de kolen een deel van het hoogoven proces zijn, ze leveren een deel van de koolstof. Maar er zijn tegenwoordig hoogovens op elektra dus er zijn alternatieven.
 
Het leest als een thriller. Inmiddels op Twitter bekend als #Astongate: een wanhoopspoging om UK's 'Net Zero' miv 2030, te doen struikelen.

 
Goed artikel. Zelf volg ik Auke Hoekstra ook op LinkedIn.

Twee dingen, ik zie nog steeds niet (of ik lees er overheen) dat het tweede leven en het recyclen van batterijen wordt meegenomen, dan wordt die 16.000 mijl minimaal nog gehalveerd.
Verder noemt de schrijver nog een olifant in de kamer, die moet ik hier ook nog benoemen.
 
Het maakt ook niet uit dat Aston onzin verkoopt, het zit voorlopig weer stevig in de hoofden van de Telegraaf lezers geplant. Of Sun/Bild/Huriyet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan