Pirelli vs. Bridgestone

Scheurneus

MF'er
23 aug 2002
238
0
Sprang-Capelle
Twee vraagjes voor jullie.
Ik heb momenteel Pirelli Dragons op mijn R1 liggen. Voor MTR01, achter MTR22. Wat is het verschil tusssen MTR01/02 en MTR21/22.
Verder ben ik toe aan een nieuwe achterband. Ik heb al veel goeds gelezen over de BT 012's, maar de Pirelli MTR 22 bevalt mij ook goed. Wat is het verschil tussen een MTR 22 en een BT 012 en wat zouden jullie adviseren? :}
 
we hebben al 100 banden topics gehad...
maar hier gaan we nog een keer... :)

012 roelt..
010 roelt..
sportec M1 roelt...

voor het echte hak en race werk rennsport of supercorsa's....

mijn advies 012 kopen... :)
 
Gewoon proberen, had eerst supercorsa's erop liggen, di bevielen supergoed, en nu rijd ik met hou je vast een bt020 achter en een 56 voor, en ook met deze combinatie rij ik de hele handel aan de grond, gewoon een persoonlijk iets dat je maar op één manier kunt gewaar worden.
 
Ik zit met dezelfed afweging. het verschil tussen MTR01/02 en MTR21/22 is me niet helemaal duidelijk. Vooralsnog lijkt het er op dat alleen het profiel verschilt en dat de 22 en 21 de opvolgers zijn van de 01 en 02. Deze worden denk ik nog nauwelijks verkocht. Ik ben ook aan het twijfelen of ik de BT012 aan zal schaffen ipv de MTR21/22. Ik ben er nog niet uit. De Prirelli's bevallen namelijk extreem goed. Ik zou graag eens een vergelijkingstest willen lezen. Ik heb nu de volgende indruk:

De BT012 zijn minder sportief dan supercorsa's maar sportiever dan de gewone corsa. Levensduur is vergelijkbaar met de corsa en de grip bij nat weer ook. De supercorsa heeft juist slechte grip bij nat weer. kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Succes met de keuze laat me weten wat het geworden is.
 
ik hou wel van bandentopics 8-)

ben me een beetje aan het orienteren dus altijd handig alle gebruikerservaring. :)

Momenteel hou ik het nog ff bij bt-010, maar de pilot sport is ook in de race.

Sportec M1, wat voor merk is dat?? (sorry, I'm a tyre n00b 8-) )
 
ik hou wel van bandentopics 8-)

ben me een beetje aan het orienteren dus altijd handig alle gebruikerservaring. :)

Momenteel hou ik het nog ff bij bt-010, maar de pilot sport is ook in de race.

Sportec M1, wat voor merk is dat?? (sorry, I'm a tyre n00b 8-) )

Sportecs zijn super, maar zachter dan BT010, maar wel (nóg) betere grip bij koude/natte omstandigheden

Ben erg benieuwd wat BT 012's doen bij veel snelweg gebruik, snel vierkant?

Ik rijd dolgraag met BT010, ik rijd noodgedwongen zeer veel snelweg, zo tussen de 65 en 80% van mijn kilometers zelfs.. desondanks heb ik de BT010's nooit vierkant gereden, moet wel zeggen dat ik elke bocht in de snelweg benut om de frustratie van het rechtdoor rijden van me af te zetten *D
 
zachter dan bt010, dat wordt een beetje teveel van het goeie..

Ik zou aan bt020 nog steeds meer dan voldoende grip hebben voor de komende jaren, maar dat zit me niet lekker tussen de oren. bt010 heb ik een grenzeloos vertrouwen in.
 
pirelli mtr 01/02 zijn de voorlopers van de 21/22 ouwe zooi dus :)
'k heb zelf geen ervaring met brugstenen maar die pirelli's bevielen erg goed....maar....de rennsports die 'k nu heb zijn een keer of 10 beter :9
 
De supercorsa heeft juist slechte grip bij nat weer. kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Bandjes die het goed in de regen doen zijn van silica gemaakt, en ik dacht dat de Supercorsa's geen silica bevatten (BT's wel).

Zelfs bij een gloednieuwe Supercorsa is het profiel erg ondiep, dus niet zo denderend in de regen lijkt me. Ik geloof dat in een belgisch motorblad er ook een keer een vergelijkingstest was van banden in de regen en de Supercorsa een 2 kreeg. Erg uitkijken dus met die bandjes in de regen.
 
Bandjes die het goed in de regen doen zijn van silica gemaakt, en ik dacht dat de Supercorsa's geen silica bevatten (BT's wel).

Zelfs bij een gloednieuwe Supercorsa is het profiel erg ondiep, dus niet zo denderend in de regen lijkt me. Ik geloof dat in een belgisch motorblad er ook een keer een vergelijkingstest was van banden in de regen en de Supercorsa een 2 kreeg. Erg uitkijken dus met die bandjes in de regen.

Belangrijskte is denk ik dat een Supercorsa gewoon geen profiel heeft aan de buitenzijde van de band, dus dan is het in de regen ver zoeken met de grip.....denk dat profiel belangrijker is dan silica :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan