Polaroid zonnebril + vizier = olievlekken

Rinilaaz

MF'er
16 jul 2008
150
0
Roosendaal
Hallo allemaal,

Ik ben net in het bezit van een nieuwe okley zonnebril met polaroid glazen (en op sterkte), maar wanneer ik deze onder mijn shoei helm (lees vizier) draag is het niet om te doen. Overal irritante "olievlekken".
Is hier een oplossing voor, behalve andere brilglazen te nemen ???

Gr.
 
Geen idee of hier een oplossing voor is. Een vizier heb ik niet. Maar met een gepolariseerde zonnebril kan je soms ook lastig digitale meters aflezen, of je gps. En sommige ruiten van auto's worden blauwachtig, dan kan je de bestuurder niet zien. Dat had ik in ieder geval met een hele goeie Nikon zonnebril. Ik heb ook nog een gepolariseerde Serengeti, die vertoont deze verschijnselen weer minder. Fijne bril die Serengeti...



:]
 
Ik heb het idd ook, maar het valt best mee, alleen de hele onderste centimeter van mn vizier is blauwige waas, dus ik moet mn hoofd echt buigen om mn snelheid te zien..
 
ik heb het ook, putdeksels vallen zo ook meer op... dustoch wel fijn soms... verder heb ik er weinig last van...
 
Ja, als je twee gepolariseerde lagen achter elkaar doet en de richting van de polarisatie is ongelijk aan elkaar krijg je uitdovingsverschijnselen.

Haal de glazen maar eens uit je bril en draai ze 90 graden t.o.v. elkaar => laat het geen licht meer door.

Hihi, dat moet je eens hebben als je met 150 over een dijkweg knalt, doe je vanwege laag zonlicht een tweede laag polaroid omlaag en uit gaat het licht....
 
Dat heb ik ook, als ik het vizier naar beneden schuif heb ik overal donkere vlekken. Met een Rayban heb je dat niet, die gebruik ik dus voor het rijden. Verder niks aan te doen.
 
Ja, als je twee gepolariseerde lagen achter elkaar doet en de richting van de polarisatie is ongelijk aan elkaar krijg je uitdovingsverschijnselen.

Haal de glazen maar eens uit je bril en draai ze 90 graden t.o.v. elkaar => laat het geen licht meer door.

Hihi, dat moet je eens hebben als je met 150 over een dijkweg knalt, doe je vanwege laag zonlicht een tweede laag polaroid omlaag en uit gaat het licht....

+1 Ik heb het ook als ik m'n zonnebril op doe met gepolariseerde glazen, dus gewoon een zonnebril op doen zonder gepolariseerde glazen.......... :W

edit: heeft geen reet met RayBan of welk merk dan ook te maken!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdlang een Rayban gedragen op de motor. Geen last van olievlekken, alleen komt er een blauwachtig waas over sommige kleuren. Vreemd, maar geen écht probleem.
Heb verleden jaar een Bertoni bril gekocht speciaal voor op de motor. Da's prima.
 
Ik heb een stuk of wat RayBan's,
zonder gepolariseerde glazen = geen probleem
met gepolariseerde glazen is soms een probleem
dus de keuze is voor mij niet zo moeilijk!
En zoals eerder gezegd, het heeft geen reet met merk te maken..........
 
HAHA zit je dan met een bril van 400 euro! Domme K*nk*rl*l

Ik zei toch dat je lenzen moest nemen! Helaaz rinilaaz _O- _O- _O-
:?
[modbreak]
Sorry hoor, maar ik vind dit niet kunnen, zó'n reactie. En getuige topicreports en reactie hier zijn er meer die zich daaraan storen. Graag in het vervolg even om je taal denken svp.
[/modbreak]
 
Laatst bewerkt:
Bannen die gast!

Zo'n irritante gozer die The Bar, stuurt ook al de hele tijd prive berichtjes in deze stijl.
Wat een eikel!

...
 
Hallo allemaal,

Ik ben net in het bezit van een nieuwe okley zonnebril met polaroid glazen (en op sterkte), maar wanneer ik deze onder mijn shoei helm (lees vizier) draag is het niet om te doen. Overal irritante "olievlekken".
Is hier een oplossing voor, behalve andere brilglazen te nemen ???

Gr.

Ik vrees dat er niets aan te doen is.
Polaroid brillen worden gemaakt van "opgerekt"kunststof. Dit oprekken zorgt er voor dat de moleculen van de kunststof min of meer in dezelfde richting komen te liggen waardoor het licht gepolariseerd wordt.
Het gebogen kunstsof in je vizier is ook min of meer opgerekt en zal dus het licht ook polariseren, maar niet perfect anders kreeg je echt zwarte vlekken in je vizier in combinatie met je polaroidbril.

Remedie , neem een gewone zonnebril op sterkte of van die apparte donker gekleurde opklikbare brillenglazen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan