politiek

Vreemd.. ook ik kom met een grote staaf van de VVD uit de hoek. En dat terwijl ik helemaal niet zo\'n liefhebber van ze ben.

Zou die checklist misschien gemaakt zijn door een VVD-er :?
 
VVD en CDA azen
op de automobilist
23 feb 2002
AMSTERDAM - Tussen VVD en CDA is een harde verkiezingsstrijd ontbrand om de gunst van de automobilist. Beide partijen zijn elkaar ook in de haren gevlogen over de nieuwe mega-investering in wegen, bruggen en tunnels, die tot ontgoocheling van gemeenten en provincies grotendeels in rook dreigt op te gaan door tegenvallende inkomsten van het huidige kabinet.

VVD-leider Dijkstal heeft gisteravond tijdens een partijbijeenkomst in Leeuwarden geëist dat het nieuwe kabinet de files snel aanpakt met de bouw van nieuwe wegen en niet eerst oeverloos discussieert over de invoering van de kilometerheffing in 2004. Met die duidelijke boodschap probeert hij het \'autovriendelijke\' imago van zijn partij weer op te poetsen.


Glashard

De liberalen dreigen de afgelopen tijd voorbij te worden gestreefd door het CDA als dè autopartij van Nederland. Het CDA trekt in zijn verkiezingsprogramma van alle partijen het meeste geld voor nieuwe en bredere wegen uit. CDA-leider Balkenende wijst de omstreden kilometerheffing als enige glashard van de hand: \"Eerst bouwen, dan beprijzen.\"

Dijkstal
De VVD heeft de afgelopen maanden in de Tweede Kamer van alle kanten juist zware kritiek gekregen.


Dit omdat de partij de invoering van de kilometerheffing zegt te steunen, maar aan de andere kant steeds nieuwe voorwaarden opwerpt.


\"Ik wil bouwen en niet op een kilometerheffing wachten. Aan de wegen moeten we de hoogste prioriteit geven en daar zullen wij voor knokken\", aldus Dijkstal, die overigens nog steeds achter de invoering van de kilometerheffing staat. \"Wij zijn voorstander van het profijtbeginsel: meer betalen naarmate je meer gebruik van het wegennet maakt.\"

Dijkstal hekelde in Leeuwarden PvdA en GroenLinks: \"Zij hebben in hun verkiezingsprogramma daarvoor helemaal niets gereserveerd. GroenLinks is de weg kwijt en met de PvdA komt niemand dus een meter verder.\"

De VVD-leider is, in tegenstelling tot het CDA, niet geschrokken van het nieuws dat het kabinet aanzienlijk minder geld heeft voor de aanleg van nieuwe wegen, bruggen en spoorlijnen dan verwacht.

In talloze provincies en gemeenten is paniek uitgebroken omdat diverse grote projecten nu op de lange baan dreigen te worden geschoven. Het CDA vindt het onverteerbaar als beloften niet worden nagekomen en roept ministers Jorritsma (Economische Zaken) en Netelenbos (Verkeer) volgende week op het matje. Ook de PvdA legt zich niet zomaar bij de zo goed als lege investeringspot neer.


\"Dit kabinet heeft de plannen voorbereid en het nieuwe kabinet moet verder gaan met de planning en het tijdpad\", meent Dijkstal echter. Hij wijst erop dat er de afgelopen jaren weliswaar flink meer geld is uitgetrokken voor verbetering van het wegennet, maar dat tegelijkertijd de Nederlander ook veel mobieler is geworden.


Vice-premier Jorritsma (VVD) heeft gisteren na afloop van het kabinetsberaad toegegeven dat er een probleem is met het geld voor extra investeringen in infrastructuur de komende jaren. Dit probleem schuift zij echter op het bordje van het volgende kabinet.


De inkomsten van het fonds voor infrastructuur, dat wordt gevoed uit aardgasbaten en opbrengsten van staatsdeelnemingen, vallen tegen. Er is hooguit zo\'n 3,5 tot 5 miljard euro beschikbaar.


\"Er is geen sprake van dat er minder geld is. Er is alleen ook niet méér geld\", aldus de vice-premier.


Volgens haar wisten de regio\'s heel goed dat dit kabinet geen besluiten voor de volgende periode neemt.


De ANWB en VNO-NCW hebben zeer bezorgd gereageerd
 
Vreemd.. ook ik kom met een grote staaf van de VVD uit de hoek. En dat terwijl ik helemaal niet zo\'n liefhebber van ze ben.

Zou die checklist misschien gemaakt zijn door een VVD-er :?
Nou, ik krijg echt geen grote staaf van de VVD! :P
Als je nu nog moet gaan bedenken waar al die partijen ook al weer voor staan en dan afgaat op de verkiezingsretoriek houd je alleen jezelf voor de gek. :z
 
Nou, ik krijg echt geen grote staaf van de VVD! :P
Als je nu nog moet gaan bedenken waar al die partijen ook al weer voor staan en dan afgaat op de verkiezingsretoriek houd je alleen jezelf voor de gek. :z

:^ :^ :^
Eerst zien, dan geloven idd. :}

Ps. Zelf kwam ik dus uit op dezelfde partij waar ik tot nog toe op gestemd heb, doe ik echter niet weer! Ook vanalles beloven en niks daar :9
 
Laatst bewerkt:
Erg close tussen de:
CDA/SGP/VVD

Wel grappig ik heb op een aantal stand punten dingen geantwoord waar de SGP het zeker niet mee eens zou zijn :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan