Een zeer belangrijk onderwerp mbt tot de politiek

Meld ook gelijk aan het CDA dat de twee ernstige ongelukken van augustus vorig jaar MINDER ernsitg waren geweest als er andere vangrails in die bocht hadden gestaan.

Eveneens staan er gevaarlijke messen-rails langs de oprit tot de rijksweg A4. :(

Oei, das ook een hele goede, die gaan we idd eens onthouden, nu maar hopen dat ze reageren, heb namelijk nog veel meer om hun mee om de oren te slaan.
 
Hee hee, ik heb inmiddels antwoord gekregen van Wim vd Camp, en ik moet zeggen dat het antwoord me erg bevalt, natuurlijk staan er ook van zijn kant enkele kritische kanttekeningen bij, maar kan hem daar absoluut geen ongelijk in geven.

Lees op je gemak even zijn antwoord, en laat even weten wat jullie ervan vinden.

Ik ga hem iig nog even antwoorden, dat antwoord zal ik ook nog plaatsen, met de opmerking van Ohjajoh over veiligere vangrailsen zoals in Duitsland.

Sta er toch wel een beetje van te kijken.



reactie Wim vd Camp:
________________________________________________

----- Original Message -----
From: Camp vd W.
To: 'Dennis De Leijster'
Cc: Eurlings C. ;
Sent: Friday, June 21, 2002 11:43 PM
Subject: RE: Bericht via Loket Parlement


> Beste Dennis,
>
> Hartelijk dank voor je mailbericht van vanmiddag.
> De inhoud is voor mij glashelder.
> Duidelijk is hier weer sprake van verschilllende belangen.
> Het raakt mij ook persoonlijk omdat ik ook een nogal fanatiek motorrijder
> ben die de betreffende bochten goed kent!!
> Wat is er aan de hand?
> Bij de gemeenteraadsfractie van het CDA in Rijswijk komen steeds klachten
> binnen over het gedrag van motorrijders op en rond de afslag Plaspoelpolder.
> Het gaat daarbij misschien niet eens zo zeer om te hard rijden als wel om
> geluidsoverlast.
> (Klachten vanuit de Golfbaan, het Jaagpad, De Vliet enz. enz.)
> In de politiek is het altijd van belang om die klachten goed te onderzoeken
> en uiteen te rafelen.
> Ik begrijp heel goed dat het CDA Rijswijk die klachten serieus wil nemen:
> wij als motorrijders wonen daar immers niet permanent.
> En nu ben ik dan even de ervaringsdeskundige: sommige van onze maten hebben
> wel erg open uitlaten en rijden soms ook idioot hard. Het gebied kent dan
> ook behoorlijk veel ongelukken, dat weet jij ook.
> Hoe nu verder?
> We moeten eigenlijk gewoon naar een circuit in Zuid Holland (Maasvlakte??),
> maar dat zit er op korte termijn niet in.
> De betreffende weggedeeelten moeten gewoon open blijven voor motorrijders,
> ik kan de betreffende bochten, maar ook de gezellige praatjes niet missen!!
> Maar Plaspoelpolder kan geen voorziening zijn voor geheel Zuid Holland!! Er
> komen namelijk steeds meer mensen.
> Wellicht dat we onderling elkaar gewoon moeten aanspreken bij wangedrag en
> wangeluid.
>
> Ik stuur een afschrift van dit antwoord naar het CDA Rijswijk en naar mijn
> collega's Camiel Eurlings en Marleen de Pater.
> Ondertussen ga ik gewoon door om de belangen van de motorrijders te
> behartigen. Dat doen Camiel Eurlings en Marleen de Pater overigens ook. Ik
> ga me niet op de borst rammen, maar juist onder Paars II ( 1998 - 2002)
> hebben wij als CDA veel aandacht gevraagd voor motorrijders, ook de
> sportieven.
>
> Hartelijke groet,
>
> Wim van de Camp.
 
Ik hoef me iig nog niet te schamen omdat ik op 'm gestemd heb. Circuits erbij is wel de beste invulling van meer asfalt :) .

En de klachten komen van... De golfbaan :r
 
Het is een heel net antwoord :} , en nog snel gereageerd ook :} . (Zou hij M-F lezen? ;) )

Maar, concreet gezien zegt hij echter niet veel: op korte termijn geen circuit, en ze gaan gewoon verder met het behartigen van onze belangen... maar hebben we daar tot nu toe veel vruchten van kunnen plukken?
 
geluids overlast door wel zeer open pijpen, wanneer??? alleen op mooie zomerse dagen!!! hoevaak hebben wij die hier in nederland?? 14 van de 365 dagen???? nou,nou, dat is overlast!!!

:? :?

laat onze klaverblad racers is vertellen hoevaak zij dat per jaar doen.
 
Gizzmo13, vind jij het goed als ik eea doorzet naar de VVD in den haag? Ik ben errug benieuwd naar hun reactie.

Tuurlijk mag je het doorzenden, echter probeer zoveel mogelijk mijn mail intact te houden.
Ik heb juist geprobeerd zo helder en duidelijk over te komen, zonder dat er misverstanden kunnen ontstaan.
Je ziet vaak dat er 1 zin uit een tekst of interview wordt gehaald wat daardoor een hele andere betekenis krijgt, en ik hoop met mijn mail, in de manier van opzet dit te voorkomen, zodat ze me niet op me eigen woorden kunnen pakken, terwijl dat dus niet zo bedoelt was.

Post je het dan ook hier, ben natuurlijk benieuwd.
 
Het is een heel net antwoord :} , en nog snel gereageerd ook :} . (Zou hij M-F lezen? ;) )

Maar, concreet gezien zegt hij echter niet veel: op korte termijn geen circuit, en ze gaan gewoon verder met het behartigen van onze belangen... maar hebben we daar tot nu toe veel vruchten van kunnen plukken?


Heel goed? Hij zegt geen kloot. Dan stuurt ie z'n antwoord ook nog eens door naar die 2 andere miepen zodat hun niet te hard meoten nadenken over een politiek correct antwoord.

Dit is echt een politiekers antwoord en zoals iedereen weet is zoiets waardeloos! :(
 
Tuurlijk mag je het doorzenden, echter probeer zoveel mogelijk mijn mail intact te houden.
Ik heb juist geprobeerd zo helder en duidelijk over te komen, zonder dat er misverstanden kunnen ontstaan.
Je ziet vaak dat er 1 zin uit een tekst of interview wordt gehaald wat daardoor een hele andere betekenis krijgt, en ik hoop met mijn mail, in de manier van opzet dit te voorkomen, zodat ze me niet op me eigen woorden kunnen pakken, terwijl dat dus niet zo bedoelt was.

Post je het dan ook hier, ben natuurlijk benieuwd.

Gizzmo, uiteraard je gehele mailtje. kwestie van copy en paste toch?

ik houd je en ieder ander o.d.h. van de reacties.
 
Heel goed? Hij zegt geen kloot. Dan stuurt ie z'n antwoord ook nog eens door naar die 2 andere miepen zodat hun niet te hard meoten nadenken over een politiek correct antwoord.

Dit is echt een politiekers antwoord en zoals iedereen weet is zoiets waardeloos! :(

Goh... een beetje positiever mag ook wel...

Het is iig wel duidelijk dat WvdC de mail gelezen heeft en er ook nog over nagedacht heeft.
Ik vind het al heel wat dat er zo snel een antwoord is gekomen.

Overigens weet iedereen nu ook waar de klachten vandaan komen... De golfbaan. (of is dit een wijk ofzo)
 
Laatst bewerkt:
geluids overlast door wel zeer open pijpen, wanneer??? alleen op mooie zomerse dagen!!! hoevaak hebben wij die hier in nederland?? 14 van de 365 dagen???? nou,nou, dat is overlast!!!

:? :?

laat onze klaverblad racers is vertellen hoevaak zij dat per jaar doen.

Tja, maar op die mooie zomerse dagen zijn die golfers daar ook actief.

Een geluidsmeting aan het begin van de snelweg zou het probleem dus oplossen???

Snel gereageerd, okay... Hulde daarvoor...

Maareh, stel, mensen boven de 60 veroorzaken veel meer ongevallen dan anderen. (zoals gesteld in "het antwoord" met motorrijders) gaan ze die nu ook effectief aanpakken?????? :?

Met DRANK op gebeuren veel ongevallen. Gaan ze nu ook drank verbieden. Natuurlijk niet -> accijns...

Inderdaad, welkom in de politiek!!!

LPF belooft "stoppen met autotje pesten" gaan ze nu motortje pesten dan???

BTW, dit is het moment om invloed uit te oefenen, *TIJDENS* de formatie (of is dat alweer voorbij)

Goede actie Gizzmo :}
 
Weete je wel hoeveel geluid die golfers maken :( Steeds dat slaan tegen dat balletje...

Maar ik ben benieuwd hoe de mailwisseling verder gaat lopen...
 
Dennis,
Ik ben het niet met je eens. Zelf ben ik een fanatiek motorrijder en heb als ik er langs kwam gevaarlijk situaties gezien daar bij de Plaspoelpolder. Het feit alleen al dat verschillende ongelukken zijn gebeurd met motoren. Verder heeft de politie niet voor niets onlangs twee motoren in beslag genomen en bekeuren ze achterelkaar.
Overigens zijn ze hier flink aan het controleren. Wees dus gewaarschuwd! Zeker op het rechte stuk waar je 100 km mag rijden duiken ze regelmatig op zowel doordeweeks als 's avonds. De lokatie wordt mij te listig. Ik denk dat ik het maar ergens anders ga zoeken. Weet een plek waar niet veel wordt gecontroleerd?
Groet,
Frans
 
Dennis,
Ik ben het niet met je eens. Zelf ben ik een fanatiek motorrijder en heb als ik er langs kwam gevaarlijk situaties gezien daar bij de Plaspoelpolder. Het feit alleen al dat verschillende ongelukken zijn gebeurd met motoren. Verder heeft de politie niet voor niets onlangs twee motoren in beslag genomen en bekeuren ze achterelkaar.
Overigens zijn ze hier flink aan het controleren. Wees dus gewaarschuwd! Zeker op het rechte stuk waar je 100 km mag rijden duiken ze regelmatig op zowel doordeweeks als 's avonds. De lokatie wordt mij te listig. Ik denk dat ik het maar ergens anders ga zoeken. Weet een plek waar niet veel wordt gecontroleerd?
Groet,
Frans

Frans, ik zeg niet dat er niets gebeurd, maar men heeft het over illegale straatraces, en dat is toch ook weer iets heel anders, het gaat mij om de bochten, de rechte stukken zijn alleen ter verbinding, en in die bochten mag je 120.

Ongelukken lees je elke dag in de krant, en waar veel gereden wordt, gebeuren meer ongelukken, en sommige ongelukken waren toeval, daarbij komt dat het letsel minder was geweest als de overheid eens had gezorgd voor veiligere vangrailsen, waar al jaren over wordt gepraat, dus dat de politie het doet voor de veiligheid is een kutsmoes.

Er zijn 2 motoren in beslag genomen, dat klopt, maar weet dat er op PPP inmiddels een politieverordening geldt, waarbij dus je rijbewijs en voertuig niet bij een overscheiding van 50km/u wordt ingenomen, maar bij een overschreiding van 25%, dus in 50km/u bij meer dan 75.
Motor reed 89 in 50 km zone, echter een 100 meter voor 80 km, en 150 meter voor 120km zone.

Ik ben met je eens dat je beter weg kan blijven van PPP, maar ik was er gister, maar politie voert natuurlijk wel een heksejacht.
 
Het is natuurlijk vervelend als er ongelukken gebeuren, maar dat zal altijd zo blijven. Als de politie dat aan wil pakken, zullen ze heel veel moeten aanpakken. B.v. mensen die oefenen met skeeleren in het Vondelpark :P genoeg ongelukken en overlast, dus aanpakken die handel! Kamervragen!
 
Op donderdag 27 juni 2002 15:53 schreef Bert.....of Henk het volgende:
Het is natuurlijk vervelend als er ongelukken gebeuren, maar dat zal altijd zo blijven. Als de politie dat aan wil pakken, zullen ze heel veel moeten aanpakken. B.v. mensen die oefenen met skeeleren in het Vondelpark :P genoeg ongelukken en overlast, dus aanpakken die handel! Kamervragen!
Hebben ze gedaan in Eindhoven centrum. Bleek achteraf te komen omdat bepaalde winkeliers (met connecties) overlast hadden gehad van skate-boarders.

Politiek in 't kwadraat. |(
 
He Gizzmo!
Heb je na het bericht van vd Camp al wat van andere politici gehoord??
Laat me raden.... nog niet eens een ontvangstbevestiging?
 
"illegale motorraces op de A4 en A13..."

dus geeft het CDA ook toe dat er legale motorraces op de A4 en A13 plaatsvinden.

Nou CDA wanneer wij er dus rijden dan doen wij dat toevallig wel mooi legaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan