Poll: Voor of tegen Kilometerheffing en ander alternatief?

Voor of tegen Kilometerheffing en ander alternatief?

  • Ik ben voor invoering van kilometerheffing.

    Stemmen: 11 14,3%
  • Ik ben voor ons huidige systeem.

    Stemmen: 40 51,9%
  • Ik ben voor alleen hoge accijns op brandstof.

    Stemmen: 8 10,4%
  • Ik ben voor een geheel ander alternatief.

    Stemmen: 18 23,4%

  • Totaal aantal stemmers
    77
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik stem tegen,

geloof me , autorijden word duurder,
en wie word het hardste geraakt???
de hardwerkende burger die de auto nodig heeft om op het werk te komen .

en als het duurder word zal voor mensen met een laag salaris hiermee een groot deel van de vrijheid hiermee afgepakt worden .

we betalen toch al genoeg, wie meer tankt draagd meer belasting af , eerlijk toch??

ik vraag me echt af waar het heengaat met nederland :r '(
 
Laatst bewerkt:
:^

inderdaad, het uit de auto pesten heeft nog nooit gewerkt en zal ook nu niet gaan werken.
Het is tijd voor oplossingen die wel werken en dat is gewoon meer asfalt,
gek ik sta bijna nooit in de file ook niet met de auto en jawel ik woon in de randstad en jah rij over de drukke snelwegen naar me werk. mqaar of ik ga vroeg of ik ga later..
en ik heb wisselende tijden, das wel handig. *O*
 
ik stem tegen,

geloof me , autorijden word duurder,
en wie word het hardste geraakt???
de hardwerkende burger die de auto nodig heeft om op het werk te komen .

en als het duurder word zal voor mensen met een laag salaris hiermee een groot deel van de vrijheid hiermee afgepakt worden .

we betalen toch al genoeg, wie meer tankt draagd meer belasting af , eerlijk toch??

ik vraag me echt af waar het heengaat met nederland :r '(

Idd vrijheids belemmering B|
 
Onzin, er wordt niet per onderwerp gevraagd wat het volk wil. Dat je 1x in de 4 jaar kan stemmen op een pakket van voornemens, wil niet zeggen dat die door jou gekozen partij zich ook daaraan houdt. Dat weet iedereen inmiddels wel als je de politiek een beetje volgt.

En als je als motor in de toekomst ook moet gaan betalen?

Aan de hand waarvan stem je dan? Het weer?
Ik ben voor kilometerheffing, maar de manier waarom het nu gaat gebeuren is niet helemaal de juiste in mijn ogen. Wij zijn (nog) te afhankelijk van de Amerikanen als het om gps gaat. Daarnaast het hele big brother is watching you gebeuren.

Als er dan toch een kilometerheffing komt voor motoren ben ik benieuwd wat voor tarief daar voor geldt, want wat we nu per kwartaal betalen is ook maar peanuts natuurlijk.
 
Ik ben ook voor. Wie het meest rijdt met een koekblik, betaalt het meest, lijkt me eerlijk.

Alternatieven genoeg voor de automobilisten die vinden dat ze te duur uit zijn. Gaan ze maar lekker carpoolen of zo.
 
Wel goed voor de autoverkoop, het BPM afschaffen over 2 jaar.
Dan weet je zeker dat er nu geen nieuwe auto's verkocht worden, want over 2 jaar zijn ze 20,7% goedkoper. Dat is een afschrijving van 2000 euro per jaar bij een auto van 20.000 euro. :z
 
Betaalt de diesel, benzine of lpg rijder hetzelfde per km??
Heb daar nog niks over gelezen.
 
Als dit systeem gebruikt gaat worden om snelheid te meten en bovendien ook nog voor motoren gaat gelden, rij ik kentekenloos.

Lutsers daar in den haag. :(

Is er uberhaupt een partij die de kilometerheffing niet in het programma heeft? Dan weet ik waar ik op moet stemmen.
 
Laatst bewerkt:
helaas, het grootste deel van de files wordt veroorzaakt door leaserijders. deze mensen hebben een pasje van de baas. het zal ze dus worst zijn wat de brandstof kost.
in Duitsland hebben ze ook al kilometerheffing voor vrachtverkeer, en dat helpt.

ik vind het dus een goed systeem, helemaal omdat motoren vrijgesteld zijn. laat degene die te de auto recreatief gebruikt lekker in de goedkope daluren rijden. laat mensen maar eens nadenken voor ze in dat blik stappen.


Het vrachtverkeer betaald daar inderdaad zoveel, dat ze speciaal bij Nieuwe Schans nederland binnenrijden en bij Maastricht er weer uit als ze uit scandinavie naar zuid europa rijden. Wat dacht je met 25 cent per gereden km. Dan kan een omweg al snel uit. Het vrachtverkeer op de A 28 is sinds de Duitse tol flink toegenomen. O en ter informatie: ook in Duitsland was een net tarief beloofd, wat gemiddeld niet duurder zou worden. Wat denk je ??? bij de eerste de beste begroting werd al voorgesteld om het tarief flink te verhogen, omdat er wat geld tekort was. Denk je dat het hier er anders aan toe gaat. ???

Voor mijn bedrijfsauto (bestelbus) die hoogst noodzakelijk is, om geld te kunnen verdienen en zo flink wat belasting te betalen, ben ik maandelijks bijna 200 euro meer kwijt. Zelfs bij heel weinig km betaal ik al meer als nu !!!!!

Prive auto gaat meer dan 70 euro per maand meer kosten, in vergelijking met nu. Dankzij de onregelmatige diensten en wisselende aanvangstijden, kan mijn vrouw zelden carpoolen. Dus het wordt gewoon dokken. OV zit er ook niet in, want dan kan ze beter elke ochtend 30 km gaan fietsen, dan is ze sneller op de plek.
 
Precies, maar de erg milieuvriendelijke lpg-auto misschien nog meer.

Net maar effe de krant erbij gepakt om het geheel eens door te krijgen.
Ik zag dat iedere auto op zich een bedrag/km krijgt.
Rij je dus in een X5, dan betaal je meer per km dan een Clio.

Nu vraag ik me wel af, hoe gaan ze controleren of 'het kastje' niet thuisgelaten wordt en dat er gereden wordt met de auto? Moeten ze nu weer een radar-detector-detector-detector bouwen om dat na te kunnen gaan? Een GPS signaal kan ook van je Tomtom komen, dus moet er verschil in signaal gemaakt worden...
 
Je betaald nu toch ook wegenbelasting? die verdwijnt dan.

Ik vind het stiekem ook wel goed dat de km heffing wordt ingevoerd. Als het een beetje meezit wordt het een stuk rustiger op de weg, en betalen de mensen tenminste naar verhouding van hoeveel ze rijden. Auto's/motoren zijn en blijven luxe artikelen.

Edit: ik ben wel tegen een blackbox trouwens, ik heb geen zin dat ze kunnen zien waar/wanneer ik ergens ben en hoe hard ik rijd.
Ja, wegenbelasting verdwijnt dan (gaan ik ff van uit, want je weet maar nooit).
Maar ik garandeer je dat een paar jaar na de invoering hiervan, iedereen die nu zogenaamd voordeliger uit is met de kilometerheffing dan meer betaald dan nu. Dat bedoel ik met verkapte belastingmaatregel.

Verder zijn we het wel aardig eens, al vind ik een auto/motor niet persé een luxe artikel, zeker niet als je in een gebied woont of werkt waar het OV minder goed is.



Edit: om het bovenstaande nog wat kracht bij te zetten, een quote uit de Volkskrant:

Hoe de kilometerheffing exact zal uitwerken is nog niet bekend. Het kabinet denkt dat er 15 procent minder wordt gereden als de kilometerheffing is ingevoerd. De sommen waarop de tarieven zijn gebaseerd, gaan daarvan uit. De tarieven kunnen dalen als er meer wordt gereden: in dat geval stroomt er immers meer geld in de schatkist. In de modellen is geen rekening gehouden met de mogelijkheid dat er nog minder wordt gereden.

|( |( .... eeuhh... als we allemaal meer rijden wordt dit dus beloond met lagere tarieven per kilometer? En als we minder rijden, worden de kilometers nog duurder?
Dat is toch in beiden gevallen het tegenovergestelde van wat men wil bereiken?

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1316113.ece/Kilometerprijs_begint_op_3_cent
 
Laatst bewerkt:
Ja, wegenbelasting verdwijnt dan (gaan ik ff van uit, want je weet maar nooit).
Maar ik garandeer je dat een paar jaar na de invoering hiervan, iedereen die nu zogenaamd voordeliger uit is met de kilometerheffing dan meer betaald dan nu. Dat bedoel ik met verkapte belastingmaatregel.

Verder zijn we het wel aardig eens, al vind ik een auto/motor niet persé een luxe artikel, zeker niet als je in een gebied woont of werkt waar het OV minder goed is.



Edit: om het bovenstaande nog wat kracht bij te zetten, een quote uit de Volkskrant:

Hoe de kilometerheffing exact zal uitwerken is nog niet bekend. Het kabinet denkt dat er 15 procent minder wordt gereden als de kilometerheffing is ingevoerd. De sommen waarop de tarieven zijn gebaseerd, gaan daarvan uit. De tarieven kunnen dalen als er meer wordt gereden: in dat geval stroomt er immers meer geld in de schatkist. In de modellen is geen rekening gehouden met de mogelijkheid dat er nog minder wordt gereden.

|( |( .... eeuhh... als we allemaal meer rijden wordt dit dus beloond met lagere tarieven per kilometer? En als we minder rijden, worden de kilometers nog duurder?
Dat is toch in beiden gevallen het tegenovergestelde van wat men wil bereiken?

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1316113.ece/Kilometerprijs_begint_op_3_cent

Volgens mij had ik ergens een artikel gelezen dat Eurlings zegt dat 56% van de mensen voordeliger uit zijn. Daarbij gaat hij er wel vanuit dat de mensen 15% MINDER gaan rijden.

Edit: Kilometerheffing: ’t listige rekenfoefje van Camiel deze dus. Weet niet of het waar is ;)

Edit: ik moet jou beter lezen want je zegt exact hetzelfde |(
 
Laatst bewerkt:
Net maar effe de krant erbij gepakt om het geheel eens door te krijgen.
Ik zag dat iedere auto op zich een bedrag/km krijgt.
Rij je dus in een X5, dan betaal je meer per km dan een Clio.

Nu vraag ik me wel af, hoe gaan ze controleren of 'het kastje' niet thuisgelaten wordt en dat er gereden wordt met de auto? Moeten ze nu weer een radar-detector-detector-detector bouwen om dat na te kunnen gaan? Een GPS signaal kan ook van je Tomtom komen, dus moet er verschil in signaal gemaakt worden...
GPS signaal is alleen om te ontvangen, de TT of andere GPS toepassingen verzenden geen signaal ;). Dat komt van een simkaartje (zoals in een mobiele telefoon).
Tegelijkertijd wordt er gecontroleerd op kenteken. Heeft het kenteken geen bijpassend 'signaal' dan volgt automatisch de boete ;) .
 
Tegen, want Sinterklaas is allang overleden... ;(
En onze overheid deelt geen kadootjes uit, zeker niet zolang deze partijen (als PvdA, CDA, VVD enz.) aan het regime zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan