poll: Wat voor verzekering heb je? (WA/WA+/AR)

Wat voor verzekering heb je?

  • WA

    Stemmen: 19 14,6%
  • WA Casco

    Stemmen: 45 34,6%
  • All Risk

    Stemmen: 66 50,8%

  • Totaal aantal stemmers
    130
goed topic dit. ik moet de verzekering nog afsluiten en twijfel ernstig.
gaat om een ZXR 400 uit 2000 met 8500 km. all risk kost 569 euro en WA kost maar 48 euro. best wel een groot verschil en dus erg verleidelijk om WA te nemen.
het is mijn eerste motor. wegens werk staat ie 7 maanden per jaar stil. winterstop was niet mogelijk.

what to do?
 
goed topic dit. ik moet de verzekering nog afsluiten en twijfel ernstig.
gaat om een ZXR 400 uit 2000 met 8500 km. all risk kost 569 euro en WA kost maar 48 euro. best wel een groot verschil en dus erg verleidelijk om WA te nemen.
het is mijn eerste motor. wegens werk staat ie 7 maanden per jaar stil. winterstop was niet mogelijk.

what to do?

Wat dacht je van WA-extra? :)

[me]Joris heeft een all-risk verzekering[/me]
 
K heb all-risk, betaal volgens mij iets van 700 Euro :) (k weet t niet zeker omdat t altijd automatisch wordt afgeschreven tezamen met de autoverzekering *D )
 
WA + Beperkt Casco.

Verzekeren is gokken. Ik gok dat ik in 5 jaar maar één keer goed op mijn bek ga. En dan betaal ik de schade dus gewoon zelf. Kost me dan even veel als dat ik al-risk verzekerd zou zijn.

En voorlopig rijd ik al 10 jaar schadevrij, dus ik heb het er al uit.....
 
All- Risk verzekerd 550,- euro/jaar, 75% no-claim. (Wa verz. was 100,- euro/jaar)
Motor is nu 5 jaar oud en al mijn spaarcentjes zitten er in dus durfde ik het er niet op te wagen om wa te verzekeren.

Aan de andere kant rijdt ik nu al 13 jaar motor en heb nog nooit een ongeluk gehad. (de kans wordt natuurlijk wel groter naar gelang je langer rijdt :? )
 
goed topic dit. ik moet de verzekering nog afsluiten en twijfel ernstig.
gaat om een ZXR 400 uit 2000 met 8500 km. all risk kost 569 euro en WA kost maar 48 euro. best wel een groot verschil en dus erg verleidelijk om WA te nemen.
het is mijn eerste motor. wegens werk staat ie 7 maanden per jaar stil. winterstop was niet mogelijk.

what to do?

Dat is ook een beetje waar ik mee zit. De premieverschillen tussen de drie opties zijn best groot. Met zo\'n WA Casco dek je redelijk wat af, maar niet als je door eigen schuld onderuit gaat. Aangezien het ook voor mij m\'n eerste motor wordt, ga ik er gevoelsmatig vanuit dat de kans op een inschattingsfoutje groter is...en dus ga ik het liefst op safe spelen (allrisk).
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, beetje kwestie van jezelf kennen. Omdat ik als een mietje O-) rijd ga ik geen all-risk betalen voor die keer dat ik m\'n brommmert laat vallen. En uiteindelijk mag je het jaar erop die schade alsnog zelf betalen d.m.v. een hogere premie.
 
Beste mensen. FF wat onduidelijkheid wegwerken. Er zijn drie vormen
1. alleen WA
2. WA + beperkt of mini casco. Dit dekt iha brand, diefstal aanrijding met dieren etc. af
2. WA + volledig casco ook wel all risk genoemd.

Ik zie hierboven een aantal reacties met WA + casco terwijl ze bedoelen WA met beperkt / mini casco. WA + casco is feitelijk all risk.




Goed, nu weer terug naar de orde van de dag ......
 
All Risk, mijn motor is te duur om het risico te lopen, daarbij heb ik 75% no claim, en betaal maar 450 Euro per jaar.
 
Wa Casco, met diefstal :)
Is nog betaalbaar.. voor volgende motor 1e jaar wel allrisk nemen ...
iets van 1000 euro.. zou dat zijn voor deze motor.. was me net ff te veel

Mijn pa met motor van 15.000 euro en 9 jaar schadevrij, 400 nog wat bij MAG! All risk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan